oftebustat Skrevet 9. mars 2008 #1 Del Skrevet 9. mars 2008 Mine to små har hele tiden ligget på gjennomsnittskurven for enlinger hva angår vekst. Er idag fullgåtte 32 og de er fortsatt like store som om de skulle vært enlinger. Jeg trodde veksten kom til å avta etter uke 30, det er det jeg har blitt fortalt. Grunnen til at jeg undres er ikke at jeg ikke vil ha store fine barn Men jeg er uenig i ulterminen, jeg kjenner at de 14 dagene som avviker betyr mye for meg nå. Har fått betennelse i ryggen og det er vanskelig å sove.Pluss alt det andre som er tungt med to i magen . Jeg vet så innmari godt når jeg ble gravid. Tok ut hormonspiralen 17.juli og ble gravid med en gang. Men iflg ulterminen ble jeg ikke gravid før langt ut i august. Og jeg hadde ikke sex mellom 1.august og 20.august da jeg testa positivt. Ligger og tenker på det om natta, og blir skikkelig forbanna :=O Huff, som jeg syter idag, he he. Men , altså, er det mange andre som har barnn som fortsatt ligger på kurven nå ut i uke 30 og oppover. vis det er mange fler så kanskje jeg kan roe meg litt... Har bare så utrolig mange tanker i hodet; lillemor ligger i sete; kommer hun til å snu seg? Når får jeg evnt. beskjed om ks eller ikke? Hvor lenge må jeg gå med denne enorme magen? Beklager, har bare ei dårlig helg... Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/137091937-st%C3%B8rrelse-p%C3%A5-tvillingene/
gladmage Skrevet 9. mars 2008 #2 Del Skrevet 9. mars 2008 Jeg har ikke oversikt på om de følger kurven til enlinger, men på ul fullgåtte 32 uker var begge gutta rett over 1900 g. Dette var kjempefint fikk jeg beskjed om.. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/137091937-st%C3%B8rrelse-p%C3%A5-tvillingene/#findComment-137092131
Sol med 2! Skrevet 9. mars 2008 #3 Del Skrevet 9. mars 2008 Du får bare få det ut! Jeg er selv i uke 30 og jenta mi har ligget på kurven for enlinger og gutten litt over, helt til nå. Vet jo ikke hvordan det blir framover, da... Skal på ul igjen på onsdag. Oppgir de vekt på dine? Jeg har ei venninne som fikk tvillinger på 3.8 og 4.2 kg i uke 38. Kontrollmål hadde vist at de var så store men legene trodde ikke helt på det. Hun fikk beskjed om at de var store, iallefall over 3 kg. Ingen sa noe om at de så ut til å bli opp mot 4.... Du får ta en runde til med de ang termin. Jeg sjønner at du er ganske frustrert over dette, når terminen ble flyttet så langt framover i tid. Selv har jeg icsi-tvillinger og da vet vi jo når tvillingene ble unfanget, men likevel flyttet de termin, men til 5 dager tidligere, så da protesterte jeg ikke ;o) Håper uken blir bedre enn helgen. Stå på! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/137091937-st%C3%B8rrelse-p%C3%A5-tvillingene/#findComment-137092166
oftebustat Skrevet 9. mars 2008 Forfatter #4 Del Skrevet 9. mars 2008 Nei, oppgir ikke vekt Jeg syns alle andre her vet hvor store sine er. Helt fra de er under kiloen. Spurte lege på sykehuset sist, men han sa bare at de er like store som enlinger ser det ut som... Og livmorhalsen er bare sjekka en gang, og det var 8,januar. Jeg tok det opp med gynekologen min på volvat før rutineul på sykehuset, at jeg var sikker på at de kom til å endre terminen. Skal på kontroll på sykehuset om 3 uker, og hvis de da ligger på gj,snitt for enlinger kommer jeg til å ta det opp. Hvis ikke har det jo ingen hensikt, da sier de vel bare at jeg skal være glad for at de er så store og fine.... Og det ER jo bra, men ...................ja............... huff. Håper virkelig uka blir bedre Kjenner jeg gruer meg til påska. Ukedagene er vanligvis ok, for da er jeg alene hjemme til halv5-5, mens helgene er verre for da er 3åringen min i farta fra 6-7 og holder et forrykende tempo hele dagene.Slitsomt bare det at mannen min er hjemme. Og i påska blir det 1,5 uke med dem hjemme. Høres kanskje ille ut, men jeg blir sliten av støy og mas. Mannen min er kjempeflink til å dra på teater, kino og sånt med henne, men jeg går likevel rundt med mørke ringer under øya ihelgene Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/137091937-st%C3%B8rrelse-p%C3%A5-tvillingene/#findComment-137092560
1+2=3barn Skrevet 9. mars 2008 #5 Del Skrevet 9. mars 2008 Hei.. jeg var på ul i uke 32+1 og da var tvillingene mine 1600 og den andre 1780... to jenter... syntes selv den minste er veldig liten... men føler meg enorm og er kjempe trøtt og sliten som du.. men jeg har fått vite vekten på de på hver kontroll jeg har vært på.. helt fra de var 650g... syntes også ukene er best da de er i bhg og han på jobb.. men helgene med sambo og min 3 åring er tøffe... får så dårlig samvittighet og føler jeg av og til må presse meg mer enn hva jeg egentlig orker.. sambo er veldig flink med 3 åringen og står opp om morgenen og slik. men får så dårlig samvittighet.. jeg kan sove og slappe av hele uken og når han endelig kan sove i helgene må han opp tidlig da pga at jeg ikke klarer det... uff.. får håpe de kommer før termin.. for å gå helt til termin vet jeg ikke om jeg klarer. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/137091937-st%C3%B8rrelse-p%C3%A5-tvillingene/#findComment-137093061
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå