Gå til innhold

Svar på fostervannsprøve

Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Hei,

Svaret var klart etter 2 uker men vi fikk ikke svar før etter nærmere 4 da jeg ringte selv. Sykehuset hade ikke reg nytt tlfnr og bare ringt på det gamle. Utrolig irriterende... Fikk inntrykk av att de alltid ringte uavsett pos el neg svar.

Jeg tok prøven på Riksen men fikk direktenr til Ullevål som ananyserer prøven. Du kan ju alltid ringe sykehuset når det gått 2 uker å høre om de mottatt noe svar.

Holder tummarana for att allt er bra!!!! Vet det er kjempe jobbigt att venta på svar... lange dager og netter...

Jeg skal ta fostervannsprøve den 25 mars på Riksen, og fikk beskjed om at det kommer skriftlig svar ca 2,5 uker etter prøven dersom alt er bra.... og om ikke så ringer de . Det var ingen vits å ringe selv eller ta kontakt for de sente ut svarene så fort de hadde de.

*krysser fingrene for oss alle sammen*

Annonse

Hei igjen (svarte deg litt høgre opp),

Jeg fikk også beskjed om at de ringte hvis noe var galt, men det alt var bra med lilljenta vår. Normalt pikefoster:) På Ullevål sa de de ringte uavsett resultat...

Måtte etterlyse skriftlig svar noen ggr innen jeg fikk det.

Så for å konkludere, hvis du er veldig nervøs og bekymret hadde jeg tatt en tlf alikevel etter ca 2 uker.

DE RINGER fra ullevåll det tok ca 2 uker før allt var analysert, testen der de sjekker om baby har riktig antal kromosoner tar bare noen dager, i mitt tilfelle hadde baby for mye kromoson materiale på det 8 kromosonet og da ringte de, men dette fant de ikke ut før etter nærmre to uker. Så vi fikk først en opptur da vi fikk høre at antallet stemte etter noen dager, også en kraftig nedtur etter det. Det var ikke forenelig med liv...

MEn i allefall de ringer du får beskjed og så fort de kan. Jeg tok prøven på riksen og den analyseres på ullevåll.

Har fått baby igjen etter det og jeg valgte faktisk ikke å ta fostervann prøve den gangen på tross av det jeg opplevde forrige gang..

Hei, jeg har i dag vært på veiledningstime i forhold til fostervannsprøve på Ullevål.

Fikk beskjed om at prøven tas og innen 1 uke får man svar på kromosomene,detter er hurtig test og man må be om dette!

etter max 4 uker foreligger alle prøvesvarene.

Fikke beskjed om at legen ringer dersom det er feil hvis ikke kommer det et brev i posten.

Ble også opplyst om at de ikke ga noe svar på telefon om man ringte og etterlyste eller noe pga personvern.

Jeg har time 6 Mai på Riksen,gleder gruer meg!!

Hei!

Jeg tok fostervannsprøve på UUS i går og fikk positivt svar i dag, pr. telefon!! :)

Jeg fyller 42 år, og skulle få hurtigsvar. Men allikevel, her gjorde de stikk i mot det de sa de skulle gjøre.......de sa det var "ekstra påske-service" ! Det skulle ta en uke, og vi skulle få brev. Blir visst ei lita jente :)

God påske!

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...