Gå til innhold

Ville dere godtatt å jobbe 60 timer per uke om dere fikk en lønn på 1,3 millioner kroner per år?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ja, for en periode hadde jeg det. Da hadde min mann måttet jobbe redusert selvfølgelig, noe jeg vet han ville likt.

Skrevet

Ja, barna har godt av pappatid, men jeg hadde savnet ungene ihjel... Hadde ikke klart å se de så lite.

Skrevet

Hun må jo tenke litt taktisk i forhold til fremtidig karriere.

Med en slik jobb på cv kan hun nok velge og

vrake litt mer siden og få bedre lønn enn hun har uten å måtte jobbe 60 timer.

Iberegnet er nok reisene så i en slik jobb kan hun jobbe 40 timers uker og så av og til reise og da blir snittet fort opp i 60.

Slike jobber har også ofte litt fleksibel arbeidstid.

Skremmer meg at så mange ikke har tro på at pappaen kan gjøre samme jobb hjemme. For det er ikke så mange som reagerer på alle disse fedrene som jobber mye.

Skrevet

Nei det blir for mykje tid vekke, for min egen del. Mallo hadde nok hatt det fint med pappaen sin, men eg hadde savna ho alt for mykje. Dessuten så er eg lat. 60 timer/uka er meir enn det eg satser på å jobbe i framtida. Som student så er uka mi ca så lang, og det skal bli godt å bli ferdig med det.

Skrevet

Det regnestykket tror jeg ikke er representativt for de fleste.

Heller:

- 6 timer søvn =42 timer

- 18-20 min på badet om morgenen og det sanne om kvelden=4,5 timer

- spiser frokost på 15-20 minutter hver morgen : 2 t/uke

- spiser kveldsmat på 15-20 min hver kveld : 2 t/uke

- jobber 60 t/uke

- forflytter seg til og fra jobb 6 t/uke

- Handler en gang i uken: 2t

- er sammen med ungene hver søndag: 8 t/uke

- kommer hjem fra jobb og går en liten tur med ungene på lørdag: 2/uke

- koser med mannen ca. en halvtime om dagen: 3,5 t/uke

Da har men 36 timer igjen til annet. Har ikke tid til å prioritere 5 timer trening om man har barn og skal jobbe så mye. Og reisingen i jobben er inni de 60 timene som er jobb.

Jeg hadde nok kunnet gjøre det for kun noen få år om mannen hadde tatt seg av hus og barn.+ vaskehjelp

Skrevet

Hvis mannen min hadde slutta jobba kanskje, men jeg vet han hadde vært et helvete å bo med da etterhvert. Mer avhengig av om jobben er spennende enn lønna egentlig, men måtte jo hatt igjen litt ekstra i posen.

Skrevet

Som konsulent med reiser regner jeg med at 60 timers uke inkluderer reising. Og da er det ikke noe problem å få det til etter mitt skjønn. Er man borte i snitt 2-3 dager i uken på reise, jobber man stort sett døgnet rundt mens man er borte, og så er man fleksibel når man er på kontoret.

For meg ville det ikke vært noe problem, så lenge pappaen var villig til å ta ansvaret hjemme.

På den annen side går det veldig mye bort i skatt når man tjener så mye, så hvis hun gjør det kun for pengene, må hun jo regne på det og se om hun sitter igjen med så mye mer.

Skrevet

Signerer spetakkel!

Ingenting kan måle seg med tiden man har mad sine barn. Uansett om det er penger eller hva som helst!

Skrevet

Hvis jeg ikke hadde barn hadde jeg nok gjort det i noen år for å jobbe opp litt kapital (da hadde jo heller ikke mannen behøvd å gå hjemme, så dermed enda mer i totalen)...

Med små unger hadde jeg ikke vurdert det engang... jeg gruer litt til å begynne 100% og er redd det vil oppleves som for mye :-S

Skrevet

Ja! Jeg hadde gjort det et år. Bare for å spre masse også hadde jeg gitt meg.

Skrevet

Hvis jeg selv kunne bestemme arbeidstiden min, kanskje. Jeg kunne godt kommet på jobb kl seks og jobbet til fire-fem + noen timer i helgen. Hvis gubben da kunne kompensert med å jobbe deltid hadde det passet fint. Men det forutsetter selvfølgelig at det er snakk om en virkelig interessant jobb og da.

Skrevet

Har man en jobb om inkluderer reising blir det fort 60 timer og mer pr uke, og i perioder kan man gjerne jobbe mindre. Kommer selvsagt an på jobben. Mange har hjemmekontor og jobber etter ungene har lagt seg også, og gjerne innom pc om morgenen for å sjekke/svare på mail.

Mannen min har en slik type jobb, men han hadde gladelig byttet om jeg ville jobbet så mye og han kunne "dullet" mer hjemme :-) Men, så lenge hans jobb gir mest inntekt er det helt ok for meg at han reiser en del/ ikke har 8-16 jobb.

Så til ditt spørsmål: Jeg hadde nok tatt jobben om jeg var din venninne.

Skrevet

Et sånt tilbud får man sjelden, så jeg ville nok ha gjort et forsøk, ja, spesielt hvis mannen tok anvar på hjemmebane. Hvis det ikke hadde gått er det jo bare å slutte.

Skjønner forresten ikke argumentasjonen om at det blir lite igjen av 1,3 mill i årslønn. Riktignok slår toppskatt inn, men hvis man trenger la oss si 500 000 i året for å dekke levekostnader, så er jo all overskytende inntekt en gevinst.

Skrevet

Niks aldri i verden om jeg vilvære så lenge vekke fra guttene mine :-)

Skrevet

Nei, jeg personlig hadde ikke klart det.

Skrevet

Kommer litt an på hvor gammel ungen/e er. Er den under la si 5 år tror jeg ikke jeg ville valgt det, men etter det - tror jeg ville. Mange timer men et jobbtilbud på 1,3 millioner kommer ikke hver dag.

Skrevet

Ja jeg hadde villet gjort dette så lenge pappaen var mere hjemme med barna.

Ofte i jobber hvor en reiser mye kan en jobbe døgnet rundt og så ha helt fri når en er hjemme.Som mange over her har sagt.Og kanskje jobbe på kvelden osv.

Det er helt tålerert at fedre er borte mye, så hvorfor ikke mammaene i stedet?

Hehe, men jeg motsier kanskje meg selv litt, for min mann har fått tilbud om en jobb i samme prisklasse,men vil da ha 210 reisedøgn i året.Og det har jeg sagt NEI til.

Jeg er en karriere kvinne selv og hadde ikke villet vært husmor mens han jobbet.Da vil jeg heller at vi begge jobber, men mindre.

Skrevet

hvis det er murligheter for og jobbe en del på kvelden så og jeg hadde hatt mann som hadde godtatt og ta det ansvaret så ja, da hadde jeg sakt ja til jobben 60 timer i uken er bare 10 timer per dag i en 6 dagers uke. om hun sover 8 timer, jobber 10 og har 1 times reisevei tilsammen så har hun fremdeles 5 timer igjen til barna vær dag om hun planlegger dagene ordentlig. men da får hun bare en kveld for seg selv og mannen i uka da

Skrevet

Hadde ikke nølt et sekund! Med den lønnen og delvis hjemmeværende mann i tillegg, så hadde jeg kunne prioritert all fritid på barna.

Istedetfor å bruke 40 timer på jobb + 20 timer på husarbeid, matlaging og ikke minst handling (som faktisk krever mye tid), så ville jeg heller jobbet 60 timer og hatt kvalitetstid med barna + at de fikk se pappaen sin mer også.

Men da er forutsetningen at fritiden ikke bare er etter barnas leggetid selvfølgelig.

Hadde jeg ikke hatt barn så hadde jeg takket ja tvert! Før jeg fikk barn jobbet jeg lenge 60-timers uke - på luuuuselønn!

Skrevet

jo jeg ville nok gjort det...for en periode,men da måtte mannen min kun jobbet vanlig dag,ungene er jo på skole og i barnehagen så da kan jo han jobbe.

vil tro med en slik jobb så kan man jobbe litt hjemme også.arbeidsmiljøloven gjelder for de også så litt ekstra fri går det vel ann å få.

tenk på hvor mye mennene jobber?hadde det vært en mann som hadde fått dette tilbudet så har vel ikke denne diskusjonen vært startet.

mannen min jobber i perioder veldig mye(vanlig jobb+at han er selvstendig),både natt og dag.selv om lønna er der så kunne jeg ikke tenkt meg å vært hjemme hele tiden...

Skrevet

Ikke jeg nei...men mannen min jobber så mye for halvparten av den summen for tida...

Skrevet

Kunne ikke falle meg inn!

Familie og barn er viktigere.

Skrevet

hadde jeg glatt gjort i noen år om mannen min var hjemme med barna.

Skrevet

JAAA!!:o Jeg jobber sikkert 60 timer i uka nå og så...:S Med en lønnsøkning på 900 000, hadde jeg i allefall gjort det:P

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...