AnneM. Skrevet 8. mars 2008 #1 Skrevet 8. mars 2008 Jeg har en venninne som har fått dette tilbudet, og idag tjener hun og mannen TILSAMMEN 850.000 kr, så hun alene vil altså kunne tjene en hel årslønn mer enn dem begge tilsammen. De snakker om at han skal bli hjemmeværende, eller i alle fall trappe mye ned på jobben, og at hun ikke skal ha NOE ansvar for husarbeid dersom hun får jobben. Ville dere gjort det? Det er en del reiser i jobben også, såvidt jeg forsto.
solemio Skrevet 8. mars 2008 #2 Skrevet 8. mars 2008 Hvis jeg ikke hadde barn, så hadde jeg nok kunne vurdert det i noen år. Men i den fasen jeg er i nå, jobber jeg strengt tatt minst mulig og koser meg med gutta. Trapper heller opp igjen om noen år når de uansett ikke vil være hjemme med oss så mye.
Gjest Skrevet 8. mars 2008 #4 Skrevet 8. mars 2008 Spørs litt på hvor fleksibel arbeidstiden er og hvor mye jeg kan fordele den selv.
Gjest Skrevet 8. mars 2008 #6 Skrevet 8. mars 2008 Jeg har jobbet så mye uten den lønnen:) Mannen min har jobber mellom 10-12 timer minst 6 dager i uken. Med den lønnen er jo det supert at en kan gå hjemme en periode om de ønsker det.
Mille** Skrevet 8. mars 2008 #7 Skrevet 8. mars 2008 Nei, livet skal bestå av mer enn bare jobb, penger er ikke alt.
Gjest Skrevet 8. mars 2008 #9 Skrevet 8. mars 2008 Ja, det kunne jeg gjort dersom pappaen var hjemme eller så godt som hjemmeværende. Men det er også forutsetningen. Jeg har jobbet sånn tidligere og da tjente jeg millionen mindre liksom! Hehe...
AnneM. Skrevet 8. mars 2008 Forfatter #10 Skrevet 8. mars 2008 hvor fleksibelt kan det bli med 60 timers arbeid og reiser i tillegg.... Jeg mener - man har jo ikke SÅ mange flere timer i døgnet.... : En uke har 168 timer, og om man da - sover 56 t/uke - steller seg (morgendusj, påkledning, kveldsstell og tannpuss) 7 t/uke - spiser frokost på 15-20 minutter hver morgen : 2 t/uke - spiser kveldsmat på 15-20 min hver kveld : 2 t/uke - trener 5 t/uke (inkl reise til og fra trening, dusjing, osv.) - jobber 60 t/uke - forflytter seg til og fra jobb 6 t/uke - reiser i jobben 4 t/uke - handler og shopper 4 t/uke - er sammen med ungene hver søndag: 15 t/uke - kommer hjem fra jobb og går en liten tur med ungene på lørdag: 2 t/uke - koser med mannen ca. en halvtime om dagen: 4 t/uke Da har man ca. 8 minutter til overs per dag som kan brukes på alt annet (snakke i telefonen, lese avisen, se på TV, være på DIB, treffe venner, gå på café osv). HVOR FLEKSIBEL kan man egentlig være med 8 minutter.......?
Dollywood Skrevet 8. mars 2008 #11 Skrevet 8. mars 2008 nei. når man tjener såpass går veldig mye av det i skatt. så man sitter ikke igjen med så forbasket mye mer, ihvertfall ikke nok til at det økonmoisk er noe å hente på det
AnneM. Skrevet 8. mars 2008 Forfatter #12 Skrevet 8. mars 2008 Det er en jobb i konsulentbransjen. Møter og arbeid over hele Nord-Europa, samt noen reiser andre steder i Verden. Hun bor i København.
nickoline og supermann Skrevet 8. mars 2008 #13 Skrevet 8. mars 2008 kanskje et år eller to. men pappan hadde måttet trappe ned og tatt seg av hus og barn.
lykken på jord Skrevet 8. mars 2008 #14 Skrevet 8. mars 2008 LETT!! Hadde ikke vært noe tvil for å si det sånn! Seff hadde jeg takket ja til det tilbudet! Tid til familien får man om man prioriterer det! Men den inntekten, kan man ha hushjelp, matlagnigshjelp etc. Så nok kvalitetstid vil man få.
Gjest Skrevet 8. mars 2008 #15 Skrevet 8. mars 2008 NEI, aldri i verden. Livet mitt består av så mye mer enn penger, synes jeg ser snuppa lite allerede og jeg har en vanlig arbeidsuke på 37.5 timer. Masse penger er sikkert fint det, men hvis det hadde betydd at jeg nesten ikke fikk sett jenta mi i det hele tatt så hadde det ikke vært verdt det i det hele tatt. pappa jobbet utrolig mye når jeg var liten,og selvfølgelig syntes jeg det var stas med de fine pakkene jeg fikk når han hadde vært ute å reist osv. MEN jeg husket at jeg savnet han utrolig masse og ville heller hatt en pappa med en vanlig jobb og vanlig arbeidsdag. Tid er verdt mye mer enn penger.
Monica Geller Skrevet 8. mars 2008 #16 Skrevet 8. mars 2008 Jeg jobber nesten 60 t uke og tjener ca 500000,- i året. Jeg ønsker ikke å fortsette slik, da jeg for altfor lite tid til barna og mannen min... For 1,3 mill får en jo noe mer igjen for å jobbe som en idiot, men så igjen; penger er ikke alt. Småbarnstiden får en aldri igjen, og tiden flyr fort avgårde... Så svaret er; Kunne godt tenkt meg 1,3 mill, men 60-t uke kan ikke forsvares...
MrsDior & baby-Dior Skrevet 8. mars 2008 #17 Skrevet 8. mars 2008 kommer ann på så mye rart det da... penger er ikke alt her i livet..
gerd Skrevet 8. mars 2008 #18 Skrevet 8. mars 2008 Spørs hvordan de seksti timene var fordelt. Med en slik jobb vil jeg tro man innimellom kanskje har hele dager fri og da kan man jo være med barna.
mai mammaen til to Skrevet 8. mars 2008 #19 Skrevet 8. mars 2008 nei det hadde jeg aldri gjort.....jeg ville ikke ofret tiden med barna for å jobbe... om sambo hadde fått en slik jobb og han ville hatt den så hadde jeg sagt det var greit om eg fikk være hjemme værende..hehe.. men vet at det er egoistisk av meg. for da hadde jo han gått glipp av tid med dem og... glad vi jobber kun dag begge to jeg...og ingen overtid
Kanskje snart? *igang igjen * Skrevet 8. mars 2008 #20 Skrevet 8. mars 2008 Ja om gubben er hjemme og som en kortidsloesning/karrieresteg saa hadde jeg gjort det tvert!
Gjest Skrevet 8. mars 2008 #21 Skrevet 8. mars 2008 Aldri! Hvis man gjør det så lever man for jobben, og det er ikke jobb livet dreier seg om. I mine øyne er jobb bare noe man må ha for å ha råd til å gjøre det man egentlig vil, og noe som ikke skal gå utover de 37,5 timene i uka. Klarer fint å gjøre det jeg ønsker å gjøre med familien min med en vandlig inntekt
Newton & Prinsessen på erten Skrevet 8. mars 2008 #22 Skrevet 8. mars 2008 Jeg ville sannsynligvis gjort det og jobbet 1-2 år og så sluttet, evt trappet ned til å jobbe deltid. Barna har jo kjempegodt av å få litt pappatid også.
solfrøken-♂♂♂ Skrevet 8. mars 2008 #23 Skrevet 8. mars 2008 Jeg kunne nok gjort det for ett år, max, bare for å prøve..... men ikke i dag da minstemann er under 3 år.
Mamma til gutt06+jente mai-10 Skrevet 8. mars 2008 #24 Skrevet 8. mars 2008 Uten barn: Kanskje for en periode Nå som jeg har barn: ALDRI Livet er mer enn penger.
Newton & Prinsessen på erten Skrevet 8. mars 2008 #25 Skrevet 8. mars 2008 Jeg har for øvrig jobbet nesten det dobbelte, for veldig mye mindre penger. Mye frivillig arbeid da og det var før vi fikk barn, så det gikk i å jobbe og å sove og av og til jobbe litt mindre og gå ut med venner ol.. Tror det fint kunne latt seg organisere for et par år.. En god mulighet for dem økonomisk, for papparorholdet til barna, fog for mors cv ikke minst. Om barna er i barnehage kan jo pappaen jobbe litt han også, og i løpet av to år kan man da få spart en god del penger til f.eks barnas utdannelse, en lang ferie ol.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå