Gå til innhold

Hvor lenge samsove med baby?


Gjest Lenchen J98, J08

Anbefalte innlegg

Gjest Lenchen jente98 og jente08

På sykehuset anbefalte de samsoving med babyen. Men hvor lenge skal man sove sammen med babyen. Merker at min 3 uker gamle baby begynner å bli godt vant allerede :) Vil ikke ligge i sin egen seng. Husker det var vanskelig å vende min eldste til å sove i sin egen seng da hun var liten. Så hva gjør dere andre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Min er 5 mnd og vi samsover ennå og stortrives med det! Godt vant er hun sikkert, men jeg tror nok vi skal klare å venne henne av med det når tiden er moden for det. Hun sover fint i egen seng på dagtid, så hun blir kjent med sengen og vant til å sovne selv.

Når det er på tide å avvenne din datter er helt og holdent opp til deg selv og hva du føler. Hvis både du, babyen og far sover godt når hun ligger i deres seng, så er det helt i orden å fortsette med det. Hvis du/dere begynner å ønske at hun sover i egen seng nå så kan dere venne henne til det nå. Mange babyer sover i egen seng helt fra starten, det går jo fint det også. Det viktigste er at alle i huset får så god søvn som mulig så man orker å ta hånd om den lille nykomlingen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hørt at "det holder" til rundt 6 uker..

Man må da prøve å få dem over i sengen sin og heller ta dem opp og la dem ligge i sengen etter morra ammingen og ut til dere står opp.

 

Viktig å svøpe barnet inn i et pledd når man nattammer slik at varmen følger med barnet tilbake i vuggen/babysenga.

 

Lykke til!

Jeg begynte å øve rundt 6 uker, og nå har vi hatt babyen i senga sin frem til nå ca 5 mnd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi samsov med Leah til hun var 6 mnd, gikk helt fint å legge henne i egen seng, hadde regnet med protester og mye ork før hun sovnet , men hun sovnet etter 10 min:) Hun kommer fortsatt i vår seng når hun får pupp mellom 03.00 og 06.00..hun er 7 mnd:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hm, våre tvillinger lagde så mye lyder at mannen ikke fikk sove. Derfor ble det eget rom (!) fra første uke hjemme... De er 3 mnd nå, og sovner veldig godt i sengen sin på eget rom kl 19.30 :-)

 

Et par ganger har vi hatt de i sengen sammen med oss, men det var bare første mnd deres.

 

Men dere må gjøre som det passer dere best. Sover dere bra og koser dere med den lille i sengen, ville jeg ikke hatt betenkeligheter med å fortsette :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm...Hva har jeg gått glipp av? SKAL man ha babyen oppi sengen? Jeg har bare hatt han i sengen hans inntil vår seng. Han er snart et år....Trodde de skulle alltid ha egen dyne og helst ligge i egen seng....Hvertfall hvis en av foreldrene røyker (det gjør ikke vi).Blir lettere flau hvis det nå viser seg at de skal ligge i foreldrenes seng og jeg først har funnet det ut nå!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Sammsover ennå. man bare fra han våkner på natten og vil ha pupp i ett- to tiden.

Han er 10 mndr. For mi del er det bare koselig men må slutte snart med tanke på at det kommer en til om få uker...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vi slutta i tre mnd alder, legger sara i egen seng (rett inntil vår) og når vi nattammer, hender det ofte at jeg sovner med henne i senga!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vår baby er nå 4 uker, og vi skal kutte ned på samsovingen nå. Hun har sovet sammen med oss hele tiden, men nå synes vi det er på tide at hun sover i egen seng (men på rommmet vårt)

Legger henne i senga si når hun er i ferd med å sovne, slik at hun selv sovner inn alene. Jeg legger hennes tilbake i senga si når hun får mat i 3 tiden, men hun får bli i senga sammen med oss når hun får mat i 6 tiden.

 

Dette har funket veldig greit for oss, og jeg må innrømme at det er litt deilig å kunne sove uten at bebisen ligger ved siden av.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aldri hatt samsoving her i huset, jenta vår har ligget i sin egen seng fra dag én og det har fungert kjempe flott. Hun får ligge kos i senga mi på morgenen når hun er våkna etter natta, rundt klokka 08.00. Det er kjempe kos D:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På barsel sa de at det var viktigst de første seks ukene, med tanke på nærhet o.l. Vi samsov til hun var tre måneder, så flyttet hun over i egen seng. Det gikk helt fint å flytte henne da, men vi har gått tilbake til å samsove fra hun var ca 5 mnd. Vi sover hvert til vrt til å begynne med, men samsover fra rundt midnatt;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...