Viktoriana Skrevet 7. mars 2008 #1 Skrevet 7. mars 2008 Ble litt nedtur i dag etter postiv CB i går så viste blodprøven bare 125. Grensen går visstnok på 150 for at det skal være greit. Må ta ny blodprøve mandag. Ramlet langt ned i kjelleren nå og føler at jeg får forberede meg på mensen i stedet. Testen er tatt 15 dager etter innsetting dvs. 17 DPO. Noen som har erfaringer å bidra med?
Mumrikken :) Skrevet 7. mars 2008 #2 Skrevet 7. mars 2008 Heia du! Jeg vet riktignok ikke så mye om hva verdiene bør ligge på, men mener å ha lest her inne at 125 ikke er lavt så tidlig da?? Vil ønske deg lykke til iallefall :-) Klem
Gjest Skrevet 7. mars 2008 #3 Skrevet 7. mars 2008 Det er IKKE lavt!:-) Jeg hadde hcg på 100 på samme dag, og jeg var gravid!:-)
milk Skrevet 7. mars 2008 #4 Skrevet 7. mars 2008 Det er da ikke lavt!! Jeg hadde på hcg på rundt 90, og her sitter jeg med ei nydelig lita jente:) De sa til meg at det var høy og fin hcg, og at dette kom til å gå bra. Dette går nok veien skal du se! Lykke til videre:)!!!
Gjest Skrevet 7. mars 2008 #5 Skrevet 7. mars 2008 Hei Ingen grunn til å deppe. Min HCG var på 56 når jeg testet etter to uker, og jeg er gravid ennå :-) i uke 10 nå......så det er ingen grunn til å miste motet.
charlie79 Skrevet 7. mars 2008 #6 Skrevet 7. mars 2008 Hei Håper det går fint og at HCG stiger slik den skal.. Dette er min historie.... Jeg hadde lav hcg (84) for 14 dager siden. De var redd for et svangerskap utenfor livmoren. Gikk til nye testinger av blodet uken etter og denne uken.. De håpte hcg sank av seg selv, men hos meg bare fortsette det og stige unormalt seint 111 uken etter, slapp til på en ultralyd fredag for en uke siden, men fant ingenting unormalt. Fikk beskjed å komme til ny blodprøve på onsdag (2 dager siden). Den steg ytterligere til 442. Fikk ultralyd samme dag og der viste et svangerskap i høyre eggleder. Var å fikk satt en sprøyte med cellegift ( Methotrexate) i går. Venter bare på at kroppen skal begynne å støte det vekk. Ingen særlig god opplevelse på våres første forsøk. Føler meg ganske "tom" i hele kroppen nå. Har graviditetstegn og alt så ganske trist. Skal inn igjen på mandag å følge med utviklingen. Håpte i det lengste at de skulle ta feil, men slik gikk det ikke. Håper alt ordner seg for deg. Jeg fikk beskjed om at det var 1 % sjangs for dette så håper virkelig at oddsen er på din side og du slipper å gå gjennom dette. Krysser alt for deg!!!!
Viktoriana Skrevet 7. mars 2008 Forfatter #7 Skrevet 7. mars 2008 Dette var trist charlie79. Sender deg en trøsteklem. Håper det går bedre for deg neste gang. Til dere andre - takk for oppmunterende meldinger. Jeg håper på stigning mandag så jeg kan glede meg over dette.
74skytte Skrevet 7. mars 2008 #9 Skrevet 7. mars 2008 http://www.barnimagen.com/forum/thread/136780018 Se på denne. Der står det at det er store variasjoner over hva den skal være på. Jeg er ganske fortvila selv i dag. Fikk pos test forrige man. Hadde da en hcg på over 300 sa de. Hadde en blødning på lørdag, og ble bekymret. Fikk ta en ny hcg på ons, og den var da bare på 350. Den skal vel helst dobble seg ca annenhver dag tror jeg. Så de sa at det ikke var bra. Skal ta ny på torsdag. Hun antydet at den bør ned igjen på 0. Men da jeg spurte om det var helt over, så sa hun at det kan også gå bra, siden den var såpass høy. Jeg har en teori om at det var det ene egget som datt ut. Satte inn to frysegg 13/2. Jeg har trua på at det skal gå bra for deg!
Tellefanten Skrevet 7. mars 2008 #10 Skrevet 7. mars 2008 Har alltid fått beskjed om at alt over 25 anses som graviditet, men at de helst ser at den er over 100. Dette gjelder dag 14. Håper den stiger jevnt og fint. 125 er jo høyt det! xxx
Viktoriana Skrevet 7. mars 2008 Forfatter #11 Skrevet 7. mars 2008 74skytte - håper det går bra for deg. Det kan jo være noe i din teori. klem til deg.
Emilia og lille Oliver:-) Skrevet 8. mars 2008 #12 Skrevet 8. mars 2008 Tror nok du kan slappe av jeg. Min HCG var på bare 39 14 dager etter innsetting, 17 dager etter uttak på ordinært forsøk, 2 dager senere var den steget til 98. Jeg er 24+1 uker på vei i dag. Syntes det er rart at de sa den var for lav til deg. Jeg ble selv bekymret og spurte legen om det tydet på kjemisk graviditet, men hun sa av vi jenter produserer hcg veldig forskjellig og det som er viktig er at den stiger som den skal. Masse lykke til!
Gjest Bjørnen Collargol*gravid* Skrevet 9. mars 2008 #13 Skrevet 9. mars 2008 Jeg hadde 111 på samme dag som deg og sitter her med stor mage som skjuler ei lita jente :-) Jeg hadde i tillegg en del blødninger så var veldig klar for at det ikke ville gå, men ny prøve 3 dager viste en veldig fin stigning! Så for all del ikke ta sorgene på forskudd! Skal du ta ny prøve over helgen eller? Lykke til!
Gjest Bjørnen Collargol*gravid* Skrevet 9. mars 2008 #14 Skrevet 9. mars 2008 Ser forresten at du skal ta ny test på mandag. Tror nok ikke du trenger å bekymre deg, men kom inn og hold oss oppdaterte da :-)
lindynatt Skrevet 9. mars 2008 #15 Skrevet 9. mars 2008 Det kan skje at egget fester seg end ag senere og vips har du "lav" hcg Her er en tabell fra Ønskebarn ang verdiene http://www.onskebarn.no/index.php?option=com_content&task=view&id=249
Viktoriana Skrevet 10. mars 2008 Forfatter #16 Skrevet 10. mars 2008 Det har vært en litt tøff helg med masse bekymringer for dagens prøve. Men - hcg i dag var på 396. Det er akkurat der det skal være fikk jeg beskjed om i dag. Så nå er det bare å vente på første UL. Takker for all sympati :-)
milk Skrevet 10. mars 2008 #17 Skrevet 10. mars 2008 Så utrolig flott!!! Tenkte meg egentlig det;o) Så synd at de skal gjøre folk bekymret før de vet noe sikkert! Lykke til videre!!
Gjest Bjørnen Collargol*gravid* Skrevet 10. mars 2008 #18 Skrevet 10. mars 2008 Supert :-) Nå kan du slappe av og nyte alt som skjer med deg :-)
Viktoriana Skrevet 10. mars 2008 Forfatter #19 Skrevet 10. mars 2008 Ja - nå kan jeg slappe av litt. Og prøve å fatte at jeg faktisk er gravid. Det er litt vanskelig å ta inn over seg akkurat det. Men det kommer :-)
*påveitilåbli4barnsmamma* Skrevet 10. mars 2008 #20 Skrevet 10. mars 2008 http://www.betabase.info/showBasicChart.php?type=Single Hcg 100 er medium høyt på dag 14. Du er da skikkelig gravid du;-) Grattis. Har tatt blodprøve i dag, og får svar i morra. Ble engstelig selv jeg nå
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå