Gå til innhold

Biffsnadder... trenger litt hjelp=)

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Her pleier vi å ha litt stekt champinjong og løk oppi og. Og en salat ved siden av. Vanskelig med pommes frites, men syns de blir bedre med varm luft på. Eller så syns jeg den express pommes frites er ganske god. Eller du kan lage egne potetbåter.

God middag.

Kommer kanskje litt ann på hva slags type pommes frites du bruker. Jeg bruker de som går kjapt i ovnen, enten pommes express fra eldorado eller opphøgde potteter. Og lager de slik som det står på pakken, og de blir alltid sprøe og gode.

Annonse

Hehe..jeg er er reser på biffsnadder :-D

Dette trenger du:

Biffstrimler selvsagt, svin eller stofe, storfe er vel mest brukt.

Allround marinaden til santamaria ( blå pose) eller annen allround/kjøtt marinade, da blir kjøttet MYE bedre og saftigere)

Sopp ( hvis dere liker det) helst fersk champinjong...

Paprika

Løk

Salat og pommfri/potetbåter

valgfri saus, vi foretrekker peppersaus til

mariner strimlene i 15-30min, kutt op skiver og strimler av løk sopp og papirika, stek soppen for seg i smør/margaring og salte og peppre litt. Stek så paprika og løk sammen rakst til det lir litt balnakt bare.

Så steker du kjøttet i små porsjoner, da får det den gode stekte smaken og blir mørere enn hvis dere hiver alt i panna på en gang og "koker" kjøttet. NB!! Husk god VARM stekepanne og helst Melange!

Når alt er stekt så blander du alt i stekepanna, sopp, løk paprika og kjøtt og surrer det lett så alt er varmt ved servering...

saus, valgfrie poteter og salat til.. Mmmmmm...NYYYYT!!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...