Anonym bruker Skrevet 5. mars 2008 #1 Skrevet 5. mars 2008 funker det bra? slitsomt? har jobbet redusert til nå, men skal nå starte fullt.
Kjærlighet <3 Skrevet 5. mars 2008 #2 Skrevet 5. mars 2008 Vi jobber fulltid begge to, barna er 3år2mnd og 1år10mnd. Venter nummer tre i slutten av august og går ut i full jobb når permisjonen går ut. Funker greit det, eneste er at ettermiddagene blir litt korte. Men skal prøve å få en annen jobb så vil vi "spare" 1-1,5time hver dag...Så da blir det bra:-)
Lille Lu Skrevet 5. mars 2008 #3 Skrevet 5. mars 2008 Jobber fullt og har gjort det siden jeg begynte å jobbe igjen etter permisjonen. Det fungerer ganske bra. Men er spent på hvordan det blir når vi får en til. Mulig jeg går ned i stilling da.
winneboo Skrevet 5. mars 2008 #4 Skrevet 5. mars 2008 Det fungerer helt greit Tok meg noen mnd før jeg kom skikkelig inn i det. Var helt utslitt i begynnelsen, men nå går det veldig bra. Eneste negative er at vi reiser hver morgen kl 07.00 å er ikke hjemme før kl 17.00 å hun legger seg ca kl 19 hver dag så det er jo ikke mange timene i uka vi får sammen I tillegg er hun hos faren sin annenhver helg så får ikke vært sammen med henne hver helg heller. Men har jo ikke så mye valg da, må jo ut å tjene penger, hadde ikke hatt råd til å gått ned i stilling, må jobbe 100% for å klare meg.
Gjest Skrevet 5. mars 2008 #5 Skrevet 5. mars 2008 Jeg beg. i 100% da gutten vår var 13 mnd. Funker det. Helgene er hellige for familien ,
trompetisten Skrevet 5. mars 2008 #6 Skrevet 5. mars 2008 Jobber fult begge to ja, selv med "bare" 60% barnehageplass. Er hjemme en dag i uka hver oss, og jobber inn "fridagen" på kveld/helg ellers i uka. Fungerer fint for oss, men litt stress med spesielt henting på ettermiddagen. Ettermiddagene blir korte, og merker at vi er litt slitne etter en lang dag. Heldigvis stortrives hun i barnehagen, så at de tre dagene hun er der er lange, går veldig greit for henne. Er litt "styr" til vi får spist middag. Hun får ikke så mye oppmerksomhet som hun mener hun burde, er selv trøtt og sliten (mini altså), og jeg opptatt med matlaging. Sambo kommer først en time senere. Med litt mat i magen, og 5 min med ei bok på sofaen er hun blid og fornøyd - igjen:)
♥ Snøblomst ♥ Skrevet 10. mars 2008 #7 Skrevet 10. mars 2008 Jobber 100% dagtid siden mini var 11 mnd. Pluss noe kveld og helg som treningsinstruktør og skole (videreutdanning deltid). Pappaen jobber i tillegg mye overtid på kveld. Travelt? Ja! Men vi er blitt kjempe flinke til å bruke den tiden vi har sammen på best mulig måte, selv om helgene blir ganske hektiske med alt vi ikke rekker i uka. Husvask, besøk av familie og handling.
M by M Skrevet 10. mars 2008 #8 Skrevet 10. mars 2008 Vi jobber fulltid begge to. jeg jobber fulltid natt og han har kontorjobb. Funker fint. Er bare å planlegge litt. Anbefaler å handle for hele uka en gang i uka og sånn så du slipper å dra i matbutikken hver dag. Helgene setter vi velgdig stor pris på nå :-)
Kebbelife Skrevet 10. mars 2008 #9 Skrevet 10. mars 2008 Jeg liker ikke at hun har så lange dager i barnehagen. Derfor drar jeg fra jobb tidlig og må jobbe 1-1,5 timer om kvelden. Likevel blir det stort sett 8 timer hverdag i barnehagen og jeg synes at det er for mye. Det går egentlig greit. Hun trives og har det bra i barnehagen.
BettyBoob Skrevet 11. mars 2008 #10 Skrevet 11. mars 2008 gutten min fyller 2 om 6 dager, har jobbet fullt i 1,5 uke jobbet 50% fra han var 17 mnd. Kjenner jeg er sliten, men det går greit! Korte ettermiddager, som er kjipt Ser ham jo knapt i løpet av en dag!!!!
sekke Skrevet 13. mars 2008 #12 Skrevet 13. mars 2008 jeg jobber 100 % ,men i turnus med kveld,dag og helf. dette gjør at vi ikke blir utslitte og ikke trenger alt for mye barnepass.pappaen er student så han kan legge opp dagene litt selv. men studenttilværelsen er ferdig i mai så da blir det nok mer stressende.kan tenke meg å bare jobbe dagtid er mer slitsomt. men man venner seg til til alt.men med flere barn skal jeg gå ned litt i stilling. ville jobbet mye mindre hvis økonomien tillot det...
Anonym bruker Skrevet 14. mars 2008 #13 Skrevet 14. mars 2008 Er i permisjon med nummer to nå, men jobbet fullt fram til jeg gikk ut i permisjon 3 uker før termin (da var eldstemann nesten to år). Det gikk veldig greit, ikke stress eller slitsomt, men det skal sies at mannen min jobbet deltid, det hjalp nok på. Men jeg syns altså ikke det var spesielt slitsomt å jobbe fullt med ett barn. (Begynte rett ut i full jobb da eldstemann var 11 måneder, mens mannen min var hjemme i permisjon) Er mer spent på hvordan det blir når jeg skal ut i jobb igjen og vi har to barnehagebarn (mannen min har begynt i en heltidsstilling nå.)
Lucky Skrevet 14. mars 2008 #14 Skrevet 14. mars 2008 Jeg begynte på 100 % med engang. Jeg synes det var litt travelt, og var jo vant til å være med jenten hver dag da jeg var hjemme. Men hun stortrives i barnehagen og man blir jo vant til å jobbe 100 %. Hadde jeg hatt kjempe god lønning, hadde jeg nok ville hatt en dag fri. Men dette går nok bra både for deg og barnet.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå