Gå til innhold

Trenger noen seriøse synspunkt i forhold til valg av bhg til barnet mitt som blir 2år

Anbefalte innlegg

Jeg jobber i bhg som ped.leder og kan få plass til barnet mitt på en annen avd som er atskilt i et annet bygg enn der jeg jobber. slik at vi kommer ikke til å se hvernadre hele dagen om han går der-tenker det er litt greit. Problemet er at den avd er det kun 2-3barn som er på hans alder, og resten er 3-5 år. hva tror dere er best? ha han der i nærheten av meg, eller en bhg der vi bor med bare jevnaldrende? problemet da er i forhold til henting og sånn, da den bhg her vi bor stenger tidlig. hadde vært lettvint å ha han med meg, men usikker på om han kan bli liten på en slik avd??

trenger noen seriøse synspunkt her!

Fortsetter under...

Hei!

Jeg hadde valgt den lokale barnehagen med jevnaldrene lekekamerater, hvis dette lot seg gjøre iforhold til levering og henting, og ikke ga barnet usedvanlig lange dager (hvor lang reisevei derfra til din jobb, og går du i 100% stilling?). Da vil han få gode lekekamerater i sitt nærmiljø (jeg antar at barna da også bor i nærheten av dere?) og jenvaldrene å utvikle seg sammen med. En to-åring kan fungere godt i en gruppe med eldre barn også, men jeg tror barnet vil ha større utbytte av leken med barn på ca samme alder. Med bare eldre barn så blir minsten fort litt mye 'baby' som skal dulles med, hjelpes, trilles på etc av de eldre barna (ikke en regel så klart, men det kan skje).

Jeg jobber selv i bhg sammen med egne barn og i mitt tilfelle fungerer det veldig godt. Men barna går på hver sin avdeling med jevnaldrene, jeg jobber i en tredje avdeling og ser de dermed lite i løpet av dagen, foruten litt i utetiden. Det er koselig som mamma å kunne ha nærhet til barnet i løpet av dagen, snakker godt med de voksne på barnas avdelinger og får ofte et godt innblikk i barnas hverdag - det er koselig! Jeg skjønner deg også godt med tanke på letthet ved levering/henting, det er praktisk å være på samme sted. Men jeg tror jeg ville verdsatt lekekamerater til barnet mitt mer :) Når barnet blir 4-5 år så er det jo også fint å tenke på at barna etterhvert skal over på skole sammen/besøke hverandre etter bhg el. og da kan du kanskje like godt tilrettelegge for dette allerede nå.

Lykke til med valget! Hva tenker du selv?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...