Gå til innhold

Dere som har født eller er nærme!!

bratt

Anbefalte innlegg

Jeg begynner å lese disse historiene om alle de tvilling gravide som har så mye komplikasjoner.

Så blir jeg litt skremt av det hele, hvordan er det med dere?

Har det gått bra i svangerskapet, uten innleggelse eller utrolig vektøkning pga mye vann i kroppen og svangerskaps forgiftninger?

er det noe dere med erfaring vil si til ei som venter tvillinger og er i uke 16 som kan gjør at jeg får et så normalt svangerskap som mulig?

Jeg har bra helse, er godt trent fra før, men pga blødninger og kvalme har jeg ikke trent noe utenom små turer siden jeg ble gravid i oktober, november.

Jeg kjenner det er ok og gå, men bli utrolig tungpustet når jeg går i trapper osv,

Er sykemeldt 70% pga sterk kvalme, som ikke gir seg og som gjør at stresser jeg eller kaver så spyr jeg enda mer.

Noen gode råd å ta med på veien:)

Fortsetter under...

Hei. Jeg hadde et helt problemfritt svangerskap. Var ikke dårlig en dag. Ikke kvalm en eneste dag. Var i god form og gjorde stort sett det jeg vanligvis var vandt til. Sparka fotball frem til uke 19 men gav meg da vi opdaget det var to. Jobbet frem til rundt uke 26 men, kunne fint ha jobbet lenger, ( fikk ikke lov da jeg jobber natt og har mye tunge løft).

Ellers så gikk jeg opp ca 16 kilo, ikke mye vann.

Man klart det var jo litt tungt de siste ukene men, det er vel sånn med en også. Fødte to store (ca 3000g) gutter i uke 38 etter igangsetting, endte i ks.

Så ja, det går fint å ha et tv svangerskap uten komplikasjoner, føler meg veldig heldig som har hatt det så "lett".

Lykke til, kommer sikkert til å gå helt fint.

Heisann.

Her går det også temmelig problemfritt. Er nå i uke 38 og begynner så smått å kjenne på kroppen hvor sliten jeg egentlig er, men så nærmer det seg jo fødsel også.

Var ganske kvalm frem til uke 12-14, men da gav det seg. Har gått opp ca 8 kg til nå, ikke noe vann i kroppen. Gikk fra jobben hver dag frem til jeg ble sykemeldt i uke 27, da daffet det litt av ettersom jeg ble sittende hjemme. Vet ikke om jeg kan gi noen råd, men vær i allfall aktiv så lenge du klarer, gå mye turer, du trenger ikke trene hardt, det skal du ikke heller. Da tror jeg kroppen takler mer når du blir tyngre.

Fikk også mange meninger om at det kom til å bli tøft siden vi venter 2, men ikke hør så mye på andres historier, du vil jo få dine egne erfaringer.

Lykke til! Kos deg med svangerskapet.

Jeg var ikke kvalm en eneste dag.Fant ut i uke 19 at det var to. Jobba til uke 28,da fikk jeg ikke lov mer. Hadde ingen komplikasjoner,men var utrolig sliten de siste 2-3 mnd. Har vært i super form i de to andre svangerskapa og. Tror jeg var en av de som hadde et så å si perfekt tvillingsvangerskap!Lykke til!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...