Gå til innhold

kan noen hjelpe meg med en bløff???

Anbefalte innlegg

Skrevet

hei,

skal på revy med vennegjeng i morgen kveld. akkurat funnet ut at eg er gravid... har sagt at eg har fått urinveisinfekjson og antibiotika. ho eine er sykepleier og skal alltid mase om sånne ting...

kan noken fortella meg kva antibiotika eg har fått og kor ofte eg må ta tabletter, kor lenge og korleis er plagene mine???

takk for svar!

Skrevet

du har fått apocillin må ta 2 tabletter 3ganger om dagen. morgen, etter middag og kveld. du skal gå på det i 1 uke.

du må tisse hele tiden føler du og det gjør vondt. kan jo slenge på litt vondt i magen også :-)

Skrevet

Når jeg fikk apocillin tok jeg en tablett morgen, en midt på dagen og to til kvelds. Halv time før maten eller to timer etter maten. Lykke til!

Skrevet

Du har en av de som heter noe som trimeto...ri ett eller annet...

Det er en av de vanligste medisinene,er sulfa preparat,dvs penecelin...

Vanligste er to til tre tabletter daglig i en uke...

Husk det svir når du tisser....Som et h*****

;0)

Skrevet

Hvis du vil ha spesifikke symptomer så kan du si du tar Flagyl mot underlivskatarr. det gir ofte både hodepine og kvalme sammen med alkohol.

Skrevet

tusen takk alle sammen!!

da har eg ein truverdig forklaring;);)

Skrevet

Selexid

TABLETTER, filmdrasjerte 200 mg: Hver tablett inneh.: Pivmecillinamhydroklorid 200 mg, hjelpestoffer. J01C A08

Indikasjoner: Urinveisinfeksjoner forårsaket av mecillinamfølsomme mikroorganismer.

Dosering: Peroralt: Tablettene tas med rikelig drikke. Voksne: Normaldose: 1-2 tabletter (200-400 mg) 3 ganger daglig avhengig av infeksjonens alvorlighetsgrad.

Du er plaget av hyppig tissetrang, utrolig svie når du tisser, vondt i magen.

Skrevet

Jeg har alltid fått Selexid...Måtte da ta 2 tabl. tre ganger daglig...

Skrevet

Har du sagt uvi så si at du tar selexid eller trimetoprim. Det er det man bestandig får for uvi, i allefal i første omgang.

Skrevet

Er ikke så lenge siden jeg hadde uvi. Og på resepten fra legen min står det: SELEXID. 2 tabletter 3 ganger daglig. Men da varer ikke denne en hel uke, men i ca 3 dager. Og symptomene på uvi gir seg ganske kjapt. Er mye bedre etter en dag på antibiotia! Så du trenger ikke ha så mange symptomer i morgen, men bare at du fortsatt går på antibiotia.

Lykke til!

Skrevet

Husk at man ofte blir ganske trøtt av antibiotika. Det passer vel bra da i disse dager? ;)

Skrevet

Et tips, ikke kom med hele historien om hva de heter og hvor ofte du skal ta de, da virker det veldig mistenksomt :) Hvis noen spør hvorfor du ikke drikker, så nærmest hvisk at du har fått urinveisinfeksjon, og legg til at du tok et glass vin (evnt øl eller hva du pleier å drikke) første kvelden etter at du begynte på penicillin, og at du ble så kvalm og dårlig av det at det virkelig ikke frister til gjentagelse :) Detaljene tar du bare hvis noen spør :)

Lykke til!

Og gratulerer med spiren!

Skrevet

Er poenget å ha en unnskyldning for å ikke drikke alkohol?

Hvis venninnen din er sykepleier så vet hun nok at du fint kan drikke alkohol selv om du tar Selexid, Trimetoprim eller andre av de typiske antibiotika du får for uvi.

Men som sagt over her, Flagyl skal ikke blandes med alkohol. Men ikke så vanlig å gi det ved vanlig uvi.

Men selvfølgelig så er det god unnskyldning for å ikke drikke hvis du ikke er i form pga uvi, men bare ikke skyld på antibiotikaen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...