Gå til innhold

Størrelse på de første klærne

Sol med 2!

Anbefalte innlegg

Jeg har nå begynt å rote litt i det vi har av arveklær for å se om vi må supplere med noe. Nå lurer jeg på hvor langt ned i størrelser dere har gått ved innkjøp?

Har noe som er str 56, men det meste er 62. Det er jo litt trist hvis de drukner i klærne de første ukene.

Dere som har fått tvillingene; hvilken størrelse bruker dere i starten på de som har ligget rundt 2500g og rundt 3000g?

Fortsetter under...

Nå venter vi riktignok på tvillingene våre, men vi har arvet mye klær. Der var bl.a. en del i størrelse 50, men det er da veldig lite brukt. Ellers har vi en del i str 56-62.

Syns nesten de bør ha noe som passer de første ukene også :) Det er utrolig vanskelig å vite hva man skal satse på.

Har kjøpt inn noen få bodyer og bukser i str 44 for de aller første ukene (mine tvillinger er ikke så store). Så er det flere bodyer og sparkebukser og luer i str 50, mens alle ytterklær er i str 56 - de får heller være litt i største laget:-))

Husker at min første som var 3300g druknet i klærne vi tok på da vi dro fra sykehuset, da var 56 det minste jeg hadde kjøpt.

Hei hei:)

Jeg tror det er lurt med noe i 50 den første tia,jeg som forventer å få mine 3 i uke 34-35 har handlet inn noe i st 44 prematur,Hihi det såg mest ut som babyborn klær;)),men de er sikkert mye mindre i starten en man tror.Mine 3 barn fra før var alle mellom 3,3-4 kg,men st 50 var en anelse stort helt i starten:)

Når vi fikk gutta våre hadde jeg kjøpt to bodyer og to sparkebukser i st 50. Kjøredress og litt tykkere klær i 56, men når vi skulle hjem ble dressen alt for stor. Måtte dra og kjøpe ny før vi reiste. Fikk ikke feste selene i sete godt nok når det ble så mye tøy. Måtte også ut og handle mer i 50, og brukte nok det i 4-5 uker.

De var nesten 3000kg og 47, 48 lange.

Annonse

Ja ikkje så enkelt å vite kva størrelse som vil passe... Men husker at eg forrige gang kunne bruke str 50 lenge på jenta mi, det var til og med litt stort i starten (ho var 3080gram og 47 cm). Så denne gangen har eg kjøpt alt det nye i str 50, og så har eg litt nøytralt i 56 fra før. Satser på at familien kan handle inn når 50 blir for lite, eller aller helst at eg er i form til å handle sjølv då :)

Lurer litt på å kjøpe et par bodyer i 44 i tillegg... Men får ta det litt etterkvart. Så kjekt å dulle med dei bittesmå klærne :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...