Gå til innhold

da får jeg liste meg stille ut her i fra igjen:(

nette

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Neeeeeeei..så trist...Vet hvordan du har det- men ikke gi opp, det er forsatt muligheter for at det skal gå bra neste gang:) Leste lenger ned at du skulle begynne på noen sprøyter- var det pregnyl?? fikk du startet med dem?? Jeg er i min 14 uke nå, og gikk p pregnyl frem til uke 10..tok også albyl-e og smørte meg med sånn woman`s care krem 2.ganger om dagen- noe har hjulpet denne gangen vertfall..Håper det snart blir din tur igjen..

Mange trøsteklemmer

jeg fikk begynt med sprøytene fikk tatt 2 stk.. de heter provelle...

ja det er vondt åmiste på alle måter.nå har jeg nå mistet for 3 gang siden mai, og det er tøft.. den jeg mistet i mai var jeg nesten 6 mnd på vei da så den var værst... men det er ille det her oxo...får håpe spiren setter seg snart igjen.. for vi ønsker oss så veldig et barn til.

lykke til videre med graviditeten og kos dere masse..klem

Gjest Bjørnen Collargol*gravid*

Ufattelig trist å lese.

Jeg må spørre, har dere fått utredning for gjentatte aborter? Dette gjøres først etter at man har mistst 3 ganger så nå SKLA der i alle fall ha det!

Dere får ta vare på hverandre og så håper vi at du kommer snart tilbake og blir her i 9 mnd.

KLÆM

Annonse

nei jeg har ikke det,men de snakket noe omat jeg skulle få det nå... det er utrolig trist at dette skulle skje igjen..trodde virkelig det var vår tur denne gangen,men der tok vi feil igjen:( hvor mange ganger har du mistet? og har du tatt sånn utredning? klem

Jeg har hatt 3 SA i uke 6 og 5 og 11. Dette er ikke med min mann, men fra tidligere forhold. SÅ egentlig hadde vi ikke krav på noen utredning i forhold til dette!!!!!!

MEN jeg kjeftet og gråt mine modige tårer og sa til den mannlige legen at det var fa... ikke han som hadde sittet på do med smerter og sett klumpen i do og visste at det var babyn din.....

Fikk da tatt noen blodprøver. Begge tok da blodprøver for å se på kromosonene. I tillegg tok de blodprøve for å se om jeg hadde noen antistoffer i blodet. Det viste seg at jeg har utslag på antistoffer i blodet. Dvs at blodet har det med å levre seg, noe som kan føre til blodpropp i morkaka bla.

Har heldigvis svakt utslag og har enda ikke fått en diagnose, men etter å ha tatt den samme blodprøven 4 ganger over noen år så får jeg fortsatt det samme resultatet.

SÅ jeg tar en sprøyte med fragmin (blodfortynnende) hver dag gjennom hele svangerskapet og skal vel fortsette med de 6 uker etter nedkomst for å hindre at jegfår blodpropp etter at den lille har komme til verden.

Ofte finner de ingen ting, men de gir gjerne blodfortynnende uansett og det hjelper på veldig mange.

Jeg håpte at de skulle finne noe som var enkelt å behandle og fikk "ønsket" mitt oppfylt for å si det slik. Det feiler ikke noe alvorlig og jeg får hjelp til å beholde den som har bosatt seg i magen min.

Nå er jeg 24+0 i dag og alt ser bra ut. Har fått tidlig og tett oppfølging. Det har jeg hatt veldig behov for og jeg har fått senket skuldrene litt etter litt som ukene har gått og jeg har sett at den lille har vokst.

Ønsker dere masse lykke til og håper at de klarer å hjelpe dere slik at neste gang sitter den!

Klæm

er det første gang du har satt inn egg som det klaffet på?

gjorde det vondt og ta ut og sette inn?

hvorfor kom de frem til og gjøre det? er det vanskeligere og miste da?

hehe huff dette ble mange spørsmål på en gang,,men jeg lurer veldig...

jeg kommer til og kreve en utredning jeg oxo nå... for det er vondt og gå sånn og ikke vite hvorfor det går som det går...

tusen takk for all hjelpen jeg får av deg.setter kjempe pris på den..

klem

Dette ble 3 gang jeg satte inn egg. Eller egentlig 4 gangen for jeg hadde et forsøk med en x for en del år siden.... Den gangen husker jeg at jeg gråt på slutten av egguttaket fordi jeg syntes det gjorde så vondt.

SÅ når vi skulle ta ut egg første gangen nå så sa jeg ifra slik at jeg fikk ekstra smertestillende. Jeg får ikke så mange egg i gangen, men det er visst veldig god kvalitet på de... Fortsatt veldig vondt. Hadde masse bivirkninger av medisinene underveis også og var veldig sliten. Tilbakesetteing er ikke vondt!

Av 5 egg ble alle befruktet, vi fikk tilbake 2 og 2 ble lagt i frysern. Det siste var ikke godt nok så det ble kastet. Ble sykmeldt fra uttak og frem til testing.

Resultatet ble negativt :-(

Så ble det fryseforsøk. Dette måtte utsettes 2 ganger pga cyste på eggstokken første gang og at det ikke skjedde noe neste syklus (prøvde å sette inne uten medisiner pga blodet mitt).

Endte med at jeg tok noen medisiner som gjorde at på 3 forsøk kunne vi sette inn. ! av 2 egg overlevde tiningen og ble satt inn. Her er det mye mindre medisiner og bivirkninger og ingen smerter :-)

Resultat negativt :-(

Hadde på forhånd bestemt oss for at dette ble det siste forsøket pga at jeg slet så med bivirkninger av medisinene. Men satte igang og bivirkningene var heldigvis ikke like heftig denne gangen.

Fikk ennå mere smertestillende denne gange og hadde derfor IKKE smerter... deilig... Fikk ut 5 egg denne gangen også. Alle ble befruktet, men det ene egget med 2 sædceller så det kunne ikke brukes (blir kromosonfeil eller noe slikt...) Fikk satt tilbake 2 egg og de andre var ikke gode nok til å fryses så de ble kastet. Fikk beskjed om at kvaliteten var ypperlig og at det kun var opp til min kropp å ta vare på de.

Ble sykmeldt igjen og lå stort sett bare på sofan denne gangen. Begynte å blø 11 dager etter at jeg satte inn eggene og var sikker på at det ikke hadde gått denne gangen heller. Vi hadde på fohånd bestemt oss for at vi skulle adoptere dersom det ikke gikk denne gangen så vi satte igjen prosessen med en gang.

Et par dager etter dette igjen skulle jeg på jobbintervju og tok en test bare for å bekrefte at den var negativ, men jaggu var det en ekstra strek der!!!! Blødde litt tom jeg var 7+4. Det er kun 1 egg som har festet seg så vi venter ei jente i juni.

Dette med smerter i forbindelse med uttak er så veldig variabelt. Noen kjenner ingen ting, mens noen få synes det er smertefullt. MEN det er i tilfelle prisen man må betale for å få et barn for de fleste.

Jeg sluttet med pilla november 99 og har på alle disse årene blitt gravid 3 ganger og da har det gått galt. Jeg visste at jeg kunne bli gravid, men det tok så himla lang tid hver gang. Derfor ble det prøverør på oss. Ble første gang gravid med hjelp av pergotime, de andre spontant gravid. Hver gang du mister så river det i sjelen. Om det er mere vondt å miste når man har blitt gravid ved hjelp av IVF vet jeg ikke, men man har gjerne ventet lengre på graviditeten så sånn sett er det sikkert litt vondere. Og for hver gang du mister blir du mere sårbar og redd i neste svangerskapet, dette har du jo desverre fått erfare selv :-(

Husker jeg sa at alle gode ting er 3 når jeg ble gravid forrige gang, det gikk ikke. Denne gangen har jeg sagt "alle gode ting er 3 og nr 4 følger gjerne med"... Har prøvd å fokusere på de gode tingene i livet mitt når jeg mistet for ikke å bli fullstendig knust. Det har hjulpet meg, men samtidig har jeg måttet få sørge på min måte.

Håper så inderlig at dere får den hjelpen dere trenger nå og at dere får satt igang prosessen med utredning kjapt. Det er alltid godt å ha noe konkret å forholde seg til fremover.

Klæm

har en følelese av at det blir prøverør på oss oxo nå..for jeg har ingen sykluss.. de tror jeg har noe som heter pco`s..for jeg har veldig sjeldent mens og eggløsninger:( så jeg ahr gått på primolutt for og få mensen og så pergotime for å få eggløsning dette holdt jeg påmed i et år uten at noe skjedde..så jeg ble henvist til fertilitets klinikken i porsgrunn..der kom jeg fort inn og da satte de i geng med eggløsnings sprøyte og da klaffet det på første forsøk,men mistet den med en gang... men så ble jeg gravid helt av meg selv med en gang etterpå, men dette var ikke planlagt fra vår side,men så mistet jeg jo denne oxo nå..det gjør forferdelig vondt å miste noe som en ønsker segså masse...

jeg mistet jo en i mai oxo men det var i en for tidlig fødsel som de ikke klarte og stoppe, så lille gutten vår døde under fødselen.. da var jeg 23 uker på vei.. og det var kjempe vondt og ligge der og føde et barn som ikke klarte seg...hørte bare hjerte lyden ble svakere og svakere det var bare helt forferdelig.....men en må bare prøve og fokusere på noe positivt så en kommer seg litt videre...heldigvis har vi jo et barn fra før av da så det gjør det litt enklere og tenke på litt andre ting,men når kvelden kommer og en skal legge seg det er gjerne da tankene og følelsene kommer frem..

men vi får bare prøve igjen og igjen og håpe på at en dag så sitter den godt og blir værende der i 9mnd...

klem

Miste i uke 23 må være helt for jævlig! Ingen burde oppleve slikt... Synes dere er tøffe som krommer ryggen og går på med friskt mot. Det står det respekt av!

Ja pco er det vel en del som har og det bør vel være noe de klarer å hjelpe dere med, i alle fall siden dere har vist at dere klarer å bli gravide. Da er det den siste biten som gjenstår, og den er ikke like enkel bestendig desverre.

MEN forlang utredning for gjentatte aborter før dere setter igang med nytt forsøk. Siden dere alt er i systemet i Porsgrunn så ta en telefon der og be om å få satt igang med dette snarest. Da slipper dere å vente unødvendig på å begynne igjen. Det tar litt tid med denne utredningen også. Noen av blodprøvene skal feks dyrkes og de bruker 8-12 uker før man får svar på de!

Klæm

ja jeg skal ta den tlf nå i dag alt jeg...

ojj tar det så lang tid på noen av de ja.....da må vi få satt igang...

ja det var kjempe tøft og miste da...det tokk lang tid før vi kom over den,jeg er vel igrunn ikke over det enda,men prøver så godt jeg kan...

men jeg setter utolig pris på alle svarene fra deg...håper jeg ikke har maset for mye... mener så godt og prate med ei som har opplevd mye av det samme...

klem

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...