Gå til innhold

hvordan fortalte dere at dere er gravide? trenger noen tips :)

svansen

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

da jeg og typen min sa det til foreldrene hans( i går) så sa vi at vi måtte prate med dem, så vi satte oss i sofaen i stova, også begynte jeg å "skjelve" i stemma,(det var jeg som skulle si det) så derfor bare utbrøyt typen min: øøøh! folks! vi skal bli foreldre!" også måtte jeg le da, for han sa det på en ganske sånn "yo" måte:P

men om du skal si det alene, så vill jeg foreslå at du bare sier det rett ut med en gang(og at de helst sitter, kan jo føre med et lite "sjokk")

vi skal si det til mine i mårgen, og da tror jeg vi skal si det etter middag, eller til kaffien, og da skal jeg bare si det rett ut:)

: mamma og pappa! jeg er gravid!

også tror jeg jeg bare skal gå:P før de rekker å komme med noen negative ord:P

He he...

Svigermor såg det på oss.. Så hun ventet bare på at vi sku si det...

Eg ringte mamma å fortalte det om morningen.. Tok testen om kvelden, så hadde natten på meg..

Kvidde meg litt til å si det, for hun har alltid vert så påpasselig med pillen min liksom... Har du husket den og sånn.. (hehe)

Men hun sa bare åhh... Og så var hun helt stille... men, hun fikk dagen til å tenke før vi snakket igjen,, Og då var alt bra.. De var der og støttet uansett ka valg vi tok ;)

Så ikkje bli lei deg vist de ikkje sier mykje.. Er jo sikkert et sjokk for de og.. Bare la de summe seg litt.. Det går nok mykje bedre en du trur..

Klem og lykke til..

Jeg viste mamma ein CB test, som var veeeldig svak!

Mamma: "Jajaja, du for no bærre hoill på Helene!"

Så snakket vi ikke mer om det etter det, tror det kom som et lite sjokk for henne. så snakket jeg senere på kvelden med mamma og pappa, og de kunne kjøpe et par tester til meg neste dag. Noe de gjorde, tok den samme dagen som den ble kjøpt og begge var POSITIVE!

Så spurte pappa senere på kvelden om "hvordan det gikk med den greien de kjøpt idag da".. Hehe..

Har vell egentli ikke snakket så mye om hele greia, men de syns det er greit og de støtter opp:) Sjønner jo også at det kom som et sjokk, da min bror og damen venter også barn ca 1 mnd før meg igjenn!;p

Annonse

Vi var på tidlig ul for å bestemme termin, så vi hadde rammet inn ul-bilde og viste fram =) De ble litt sjokkerte til og begynne med, men så veldig glade etterpå!

Har hørt om flere som har kjøpt "bestemor/bestefar"-ting, kopper, t-skjorte eller kort. Kunne jo vært en ide?!

jeg bor heller ikke i samme by som mamman min så jeg ringe henne og spurte først om hu satt.. hu blei veldig nysgjerrig, hørte vel d var noe alvorlig på gang, så lurte jeg på hvordan hun stilte seg til å bli bestemor? hadde gruet meg litt til hele greia for jeg ante ikke hvordan hu ville ta d, men d tok ikke mer enn et par sekunder før hun bare begynte å le.. (var hvertfall ikke den reaksjonen jeg trodde kom)

Til mine foreldre hvisket jeg først til mamma "du skal bli bestemor" hun ble målløs så jeg løp bort til pappa og hvisket" du skal bli bestefar" så kom gledestårene og hylene:p

Hans foreldre fikk seg litt av et sjokk. Vi sa at mamma og pappa (mine foreldre) skulle bli besteforeldre. Jeg har en bror på 28 så de gikk utifra at det var han, men så sa jeg "nei det er ikke han", så gikk de helt i sjokk:p

Nå er det det store samtaleemne i familien, og bestemødrene er i full gang med strikking! Er 21 uker på vei, og tiden flyr!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...