Anonym bruker Skrevet 24. februar 2008 #1 Del Skrevet 24. februar 2008 Uff og uff...Alt er så vanskelig...Har et meget vanskelig valg å ta. Har time for abort på tirsdag, men vet ikke om jeg klarer å gjennomføre.. Saken er ganske innviklet, så innlegget blir muligens litt langt...men håper noen kan komme med noen trøstene ord og råd. Jeg har dessverre vært mye syk siden jeg fikk mine to første, bekkenløsning, prolaps, +++++. Har vært gjennom det meste av rehabilitering og attføring m.m. Nå er det slik at om jeg skal gjennomføre dette svangerskapet blir det mange mnd med smerte, krykker og muligens rullestol... Pluss dette har jeg heller ikke opparbeidet meg rettigheter til permisjon etter alle tiltakene...Økonomisk vil det bli meget tøft...lever på en inntekt nå, og det går nesten ikke rundt som det er.. uff, så vanskelig... Det er greit å bli syk i Norge...så lenge man blir fort bra igjen... Er nå 8 uker på vei, og den lille spiren vokser for hver dag... er så vondt å tenke på at jeg som aldri trodde jeg skulle stå overfor et slikt valg, nå er der.. Før jeg fikk min første hadde jeg en meget god lederstilling i en god bedrift, nå er det liksom ingenting igjen av meg... Det har vært veldig tøft psykisk også...Klarer jeg å gå gjennom dette? Uansett hva jeg velger? Føler jeg er på tippepunktet til galskap... Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/136952112-er-s%C3%A5%C3%A5%C3%A5-fortvilethva-skal-jeg-gj%C3%B8re/
Anonym bruker Skrevet 24. februar 2008 #2 Del Skrevet 24. februar 2008 dytter Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/136952112-er-s%C3%A5%C3%A5%C3%A5-fortvilethva-skal-jeg-gj%C3%B8re/#findComment-136952335
maria isabell Skrevet 24. februar 2008 #3 Del Skrevet 24. februar 2008 huff så vanskelig valg du har...har ikke erfaring med ekstrem bekkenløsning,men hypermessig kvalme og bekkenløsning etter fødsel...sist gang var det bare grusomt,denne gangen er det hypermessig også,men mye betre:) er det mulig at dette savngerskapet kan bli lettere enn det første? trur eg ville spurt legen min/jordomora om det er forsvarlig å gå gravid igjen nå...du har jo sinnsykt tøffe graviditeter når det er snakk om rullestol...er det muligheter for at du får keisersnitt 4 uker før termin? dette kan vel hjelpe litt? på slutten er vel bekkenløsninga verst og skal en attpåtil føde vaginalt,blir vel bekkenløsninga enda verre? fekk bekkenløsning etter sist fødsel,(hadde ingen bekkenløsning før det,tok lang tid før eg klarte å gå, det var ganske morsomt,såg ut som en full gammel dame der eg gjekk med gåstolen min) økonomien hadde ikke eg bekymret meg for...når det går noen år blir du vel kvitt bekkenløsningen? (spør legen om det) og da kan du begynne å jobbe igjen? du har jo det meste utstyret allerede,eneste du trenger er bilstol,bleier og mat:) men skulle det vise seg at dette blir for tøfft,må du ta hennsyn til deg selv og din helse:) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/136952112-er-s%C3%A5%C3%A5%C3%A5-fortvilethva-skal-jeg-gj%C3%B8re/#findComment-136953931
Anonym bruker Skrevet 24. februar 2008 #4 Del Skrevet 24. februar 2008 ang en graviditet og helsa di..hva sier legen din til det? har du diskutert det med legen. Fraråder han deg å føde en unge til ? Ingen lett situasjon siden du i tilegg er usikker om du greier å gjennomføre det. Men ang helsa di igjenn så forstår jeg argumentene for abort. Så dine for og imot er jo egentlig..slite igjennom en graviditet og helsa kan bli værre eller muligens slite psykisk etterpå visst du da angrer fælt på å ta abort. Ville tatt meg en prat med lege ang en graviditet og helsa di jeg før du bestemmer deg.. lykke til uansett hva du velger å gjøre Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/136952112-er-s%C3%A5%C3%A5%C3%A5-fortvilethva-skal-jeg-gj%C3%B8re/#findComment-136954498
Anonym bruker Skrevet 24. februar 2008 #5 Del Skrevet 24. februar 2008 Hei og tusen takk for svar:) Det hjalp litt... Det skal visst ikke være lett, nei... Sliter ennå med bekkenløsning 6 1/2 år etter sist fødsel..Er allerede begynt å bli dårligere dessverre.. Ved de andre to fødslene fikk jeg beskjed at vaginal fødsel er best...rart, men men.. Ved første fødsel satt barnet fast i to timer, ble vurdert ks, men jeg ville ikke...angrer kanskje litt på det nå ja... Legen er skeptisk til et nytt svangerskap, men mener at jeg ikke vil bli noe verre etter fødsel enn sist. Men liten trøst det da... Heldigvis har jeg en samboer som støtter meg uansett, men han er jo veldig bekymret for meg da. Vil jeg helt ødelegge meg enten psykisk eller fysisk? Men det vet vi jo ikke...ÅÅ, den som kunne se inn i framtiden!! Vite at alt går bra! Nei, kommer nok til å gå til samtalen i alle fall, så får vi se... Til deg maria isabell: Uff...høres ikke ut som du har hatt det så lett selv...Masse lykke til til deg :) Håper alt går bedre denne gangen!! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/136952112-er-s%C3%A5%C3%A5%C3%A5-fortvilethva-skal-jeg-gj%C3%B8re/#findComment-136954916
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå