Gå til innhold

Trenger virkelig hjelp her. Sønnen min på 9 mnd våkner "100" ganger etter at han har lagt seg og jeg aner ikke hva jeg skal gjøre. Noen tips?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Han får i seg nok mat iløpet av dagen så det kan ikke være det. Han roer seg så fort jeg kommer inn og legger han ned igjen og dytter inn smukken. Men er så utrolig slitsomt når han våkner så mange ganger iløpet av natten. Kan noen som har vært i samme situasjon hjelpe meg litt? Råd taes imot med stor TAKK:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

vel, sønnen min våkner ikke 100 ganger men ikke langt fra, he he. På det meste 11 ganger på bare 30 min....+ resten av natten....kanskje 40? Jeg har prøvd alt tror jeg. Her er noen råd på veien.

* grøt på kvelden

*1/2 banan på kvelden

*vinduet oppe, babyer er varmere enn voksne og våkner ofte av at det er for varmt.

*ikke sove etter kl. 15 eller 16.

har ikke vært i samme situasjon, jeg ER det. Og prøver ut forskjellige ting.

jeg kommer til å få masse kjeft nå, men jeg er desperat nå etter kun å ha sovet 1 time i natt. Jeg prøver ut den omstridte Ferbers metode eller sovne selv metoden som omtales i Naphaugs bok. Går inn når han våkner og sier en mantra; hysj hysj, mamma er her, nå må du sove fordi det er natta. Stryker lett på han og går ut. Foreløpig på 4 timer har han våknet 3 ganger og gråtet 15 sekunder maks. Roet seg når jeg har kommet inn og snur hodet når han ser meg og jeg sier mantraen. Jeg vet ikke om det vil fungere resten av natta da. Jeg sover på stua i natt og går inn før han rekker å gråte ordentlig. Så jeg skal ikke sove i natt.

Blir nok her inne på DiB..........lykke til

Skrevet

glemte å skrive at noen har god effekt av å sove på eget rom...så man ikke forstyrrer hverandre

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...