Hege & lille Hannah <3 Skrevet 23. februar 2008 #1 Skrevet 23. februar 2008 Har aldri i mitt liv vært plaget med kviser, men da jeg gikk gravid, og nå etter fødselen, kryr det av dem! Noen gode råd? Er helt rødprikkete i ansiktet... Lite vakkert... Hjelp!
Anonym bruker Skrevet 23. februar 2008 #2 Skrevet 23. februar 2008 Trenger og tips. Har aldri vært plaget, før etter fødselen. Men jeg har kviser på armene da... trenger desperat hjelp... kun noen få mnd til jeg skal gifte meg.. vil ikke ha kviser da.. jeg drikker masse vann, og spiser normalt sunt..
ifie Skrevet 23. februar 2008 #3 Skrevet 23. februar 2008 Har desverre ingen gode råd, men kan fortelle at da jeg gikk gravid hadde jeg ogå masse kviser! Spesielt på ryggen! :/ men det tok ikke lange tiden etter fødselen at det gikk over! Jeg ser på nicket ditt at du nettopp har født, gratulerer! Vil tro det ikke er lenge til kvisene roer seg ned! Det er min erfaring, da
Gjest Skrevet 23. februar 2008 #4 Skrevet 23. februar 2008 Det er sikkert hormonelt, og vil nok roe seg etterhvert. Men jeg anbefaler en time hos hudpleier uansett jeg - det hjalp meg masse da jeg slet med huden for noen år siden. Og kjempegodt med en time egenpleie. Ser jenta di er lita, men 1 time hos pappaen med flaske går sikkert bra
Hege & lille Hannah <3 Skrevet 24. februar 2008 Forfatter #5 Skrevet 24. februar 2008 Takk for svar Ja hun kan godt være alene med pappaen, for her går det bare i flaske :/ Mistet melka veldig tidlig så... Men det funker like fint :)
Anonym bruker Skrevet 24. februar 2008 #6 Skrevet 24. februar 2008 Hei! De beste rådene er ofte de enkleste! Jeg hadde også store problemer med kviser, og fant til slutt løsningen....Vann! Drikk minst 2,5-3 liter per dag. VIKTIG: Ikke vask huden med annet enn vann. Jeg prøvde all slags mulige renseprodukter, mange av dem veldig dyre, men det ble bare verre, huden ble irritert og når den ble tøtt ble den bare mer oljete og fet. Nå bruker jeg vanlige bomulls-pads og vann. Er helt kvisefri. Fukter padsen godt, og vasker ansiktet to ganger med en våt pad, morgen og kveld. Bruker kaldt vann for det varme vannet i springen er ikke rent. Bruker også en ansiktsmaske (skrubb) tilpasset min hudtype to ganger i mnd for å fjerne døde hudceller. Har prøvd meg frem på fuktighetskrem, og har funnet nr 1. Den er dessverre dyr, men er til gjengjeld veldig drøy i bruk, holder 3-4 måneder. Den passer visstnok alle hudtyper. Har anbefalt den til flere venner, de er storfornøyde. Den heter Clarins Multi-Active Jour. Tar på morgen og kveld. En kvisefri hud er en hud som ikke er tørr... Sist, men ikke minst, er det viktig å spise mye frukt og grønt (mye E-vitaminer i de fleste frukt/grønnsaker) og begrense inntak av potetgull, junk-food og snop. Det går over - helt sikkert!! Lykke til!
line_n & sara Skrevet 24. februar 2008 #7 Skrevet 24. februar 2008 fikk også en del småkviser etter fødselen (ca 2 mnd etter) også hormonellt, spurte akupunktøren min, som også er homeopat, og fikk et homeopatmiddel av henne, brukte det som en kur i tre uker, og ble mye bedre! kommer til å ta en kur i ny og ne forebyggende, spør en homeopat!! middelet heter Silicea d 30 hd, vet ikke om det er reseptfritt, du kan spørre på apoteket, ta 3 tab under tungen 2 ganger daglig i tre uker!
Anonym bruker Skrevet 24. februar 2008 #8 Skrevet 24. februar 2008 Hei! Jeg har vært/var plaget med kviser hele livet, så dette er jeg selvutnevnt ekspert på! Jeg har prøvd så og si ALT! Eneste jeg kommer på som jeg ikke har prøvd er laser og syrebehandling, og det trenger jeg heller ikke prøve for jeg har funnet løsningen! HURRA!!! Det eneste som funker på meg er å ta sink-tilskudd! Fant faktisk på dette selv etter mye forskning her og der! (skryt skryt). Selv om man har nok sink/andre mineraler/vitaminer o.l. i kroppen, så er det alltid hud, hår og negler som får sin "dose" sist. Alle stoffene går først og fremst til de indre organer som trenger dem mest, så du må ha ganske høye verdier av et stoff for at det skal ha effekt på de ytre organer. Sink har altså en meget gunstig effekt på hud, hår og negler(går ikke nærmere inn på det nå), men da må du altså ha et høyt lager av sink i kroppen for å få effekt. Etter å ha funnet ut dette gikk jeg på helsekosten og kjøpte de "sterkeste" sink tablettene de hadde. (30 mg i hver tablett) Etter en mds tid begynte jeg å se bedring. Ikke bare på huden, men også på de flisete neglene mine og håret! Og nå har jeg så og si INGEN KVISER!!!! ))) I tillegg er det også veldig bra for huden og innta fettsyrer. De har en olje på helsekosten som er spes. gunstig for huden, som heter Udos Choice. Den er ikke akkurat god å innta, så jeg klarte ikke ta den så lenge. Men fant ut etterhvert at det holdt å ta vanlig tran! Klarer du ikke noen sånne oljer, så har sinken alene også effekt! Jepps...håper dette kan hjelpe deg eller noen like bra som meg! Ble litt langt og krøkkete forklart, men hovedbudskapet er i værtfall: TA SINK.... og kansje litt tran/ udo... hehe
Afrodite´71 Skrevet 24. februar 2008 #9 Skrevet 24. februar 2008 Jeg ble plaget med kviser i voksen alder, og prøvde det meste uten at det hjalp. Så kom jeg over et amerikansk produkt som heter Proactiv (Dette er mange år siden og før merket kom til Norge). Jeg bestilte dette og etter 3 måneder forsvant kvisene! Jeg abonerer fremdeles og får en ny eske i posten hver 3. måned. Før gikk jeg aldri ut uten sminke og hadde komplekser for huden. Nå kan jeg nesten ikke huske hvordan det var, siden jeg i mange år har hatt en flott og ren hud. Det funker kanskje ikke for alle, men gjorde og gjør underverker for meg. Jeg kommer aldri til å slutte med dette.
tudeluuu Skrevet 24. februar 2008 #10 Skrevet 24. februar 2008 Er silicea og sink noe man kan ta selv om om an ammer? Er selv plaget med kviser, og har vært det siden et halvt år etter sist fødsel. Har kommet til at det må være noe i veien med hormonbalansen min, for ingenting fungerer av hudpleieprodukter. Jeg kunne gjerne tenke meg å kjøpe silicea tabletter eller sinktabletter. Drikker masse vann, og tar tran, så dette må kanskje være løsningen!!
Anonym bruker Skrevet 24. februar 2008 #11 Skrevet 24. februar 2008 Hei, jeg hadde samme problem da jeg sluttet å amme sønnen min for 6 år siden. Jeg bestilte privat time hos en hudlege, og han tok meg veldig seriøst.Selvom jeg ikke var så hardt angrepet, ble jeg utrolig deppa av det. Han ga meg en penicilline-kur som het Tetracycline(eller noe sånt)Måtte ta den +en antibakteriell krem i 3 måneder- og alle kvisene forsvant i løpet av noen dager!!! Har aldri hatt kviser igjen etter dette-så mitt råd er: gå til en ordentlig hudlege, og ikke bruk masse penger på kremer og salver som kanskje ikke virker..
Anonym bruker Skrevet 24. februar 2008 #12 Skrevet 24. februar 2008 Jeg tok også denne tetracycline-kuren, og som du sier forsvant kvisene. Men etter endt kur kom de tilbake gange 3!!! Så det funker ikke på alle....
Anonym bruker Skrevet 24. februar 2008 #13 Skrevet 24. februar 2008 Hei anonym over her.. Det virket så bra på meg, så har alltid tenkt i ettertid at alle burde prøve det.-men det er vel dessverre sånn at ikke alt virker på alle. Jeg har allikevel tro på å gå til en hudlege som kan finne det underliggende problemet. Håper du fant noe annet som hjalp deg istedenfor:-)
Anonym bruker Skrevet 24. februar 2008 #14 Skrevet 24. februar 2008 IKKE PRØVD TETRACYCLIN ELLER OXXTETRAT... Er bare tull... har prøvd begge og kvisene kommer tilbake. ikke er det bra for leveren heller.
Anonym bruker Skrevet 24. februar 2008 #15 Skrevet 24. februar 2008 Jeg har hatt kvisete hud siden begynnelsen av 20-årene(er nå snart 30), og har prøvd det meste. Har dessverre ikke funnet noe vidundermiddel enda... Jeg har forsøkt diverse hudpleieprodukter, vært hos hudpleier og hudlege, hos homeopat/kostholdsekspert+++ Jeg har forsøkt både tetracyclin og roaccutan, gått på spesiell diett, fått homeopatmedisin+++ Det jeg har funnet ut at funker best på huden min, er en norsk sommer! Sol og bad i saltvann - da er huden min på sitt beste. I tillegg er det fy fy å pille på kvisene!
Lykkelig g~g~j Skrevet 24. februar 2008 #16 Skrevet 24. februar 2008 Man kan ta sink når man ammer.. leste på lommelegen.no ))
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå