Gå til innhold

Flere "gamle damer" på rundt 42 her inne?

Petramora

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Heisann, jeg er 43 og prøver, prøvd i snart 2 år, har ingen barn fra før...

er jo ikek gravid så burde kanskje vært et annet sted ??

Men godt å høre at det er flere i samme situasjon ...

Føler jeg må forsvare meg med at jeg er unn i sinn , selv om vi prøver.

Ønsker jo et lite nurk før det er forsent !!

Lykke til alle sammen som har en liten spire i magen. !!

Annonse

Hei, fyller 45 i mars og er vel 28 uker på vei Har ei fra før på 6 år. Hun kom til vha naturmetoden etter 4 mislykkede prøverørsforsøk. Jenta i magen er også "naturlig".

Er innom denne gravid-i-moden-alder-siden bare en sjelden gang. Synes rett og slett at mye av det som ligger inne preges av syting og negative tanker. Derfor synes jeg at det best å bruke minst mulig tid på å la seg dra ned av andre. Men det er noe positivt inni mellom.

Joda, bekymringer har det vært og er inni mellom. Vi tok fostervannsprøve, og det var den tøffeste tiden før svaret kom (alt bra). Nå fokuserer jeg på å tenke positivt. Hvorfor skal ikke dette gå bra selv om jeg er "gammel"? Jeg er av de priviligerte som ikke har hatt nevneverdige plager så langt i svangerskapet. Men så har jeg bestemt meg for å være "frisk" tiden ut. Trøtt og sliten, ja, men så må jeg legge meg tidligere da. Jeg jobber som selvstendig næringsdrivende og sykmelding er ikke aktuelt med mindre noe alvorlig skjer... Passer på å få litt frisk luft hver dag, samt stelle og kle meg ok når jeg er ute blant folk. Bruker "rynkestrykejernet" Galvanic Spa i ansiktet en gang i blant, og får daglig tilbakemelding på at jeg ser så frisk og opplagt ut. Jeg er i utgangspunktet ingen "jåle". Jeg tar et kosttilskudd som jeg vet virker, og det hjelper også.

Ta vare på dere selv, tenk positivt. Er det ikke fantastisk at vi kan bli mødre i vår alder. Tenk på den tryggheten og livserfaringen vi har å øse av. Lykke til alle sammen.

Takk for klokt innlegg, Mona63!

Jeg er enig med deg i at vi skal være glade og stolte over at vi skal bli mødre (for noen er det første, mens for andre er det et lite-søsken til de vi allerede har vært så heldige å få), men jeg har ikke samme inntrykk av at det er mye syting. Tvert i mot ser jeg mange innlegg som bærer preg av ren lykke over graviditeten, men naturlig nok er det også en del spørsmål og usikkerhet omkring dette å være gravid såpass sent i livet. For egen del føler jeg meg mer forberedt på det som skal skje denne gangen, enn det jeg gjorde da jeg var gravid med eldstemann for 21 år siden. Paradokset er at jo mer kunnskap en innehar, jo flere spørsmål presser seg på.

Stor onsdagsklem til deg og alle andre modne mødre :-)

Er 40 , blir 41 i april. Har tre store og en som er 41/2. Venter nr fem i sept. Tenker en del mer på om alt er bra denne gangen - men det kan jeg ikke gjøre noe med likevel så en får bare kose seg. Nå begynner den fryktelige kvalmen å gi seg så da skal jeg nyte det! Er i uke 14-3.

Hei!

Jeg er 43 og venter nr 3 i juni. Har to "voksne" jenter fra før, som gleder seg veldig til å få en liten bror. Etter et lite "hakeslepp" har vi utelukkende fått hyggelige tilbakemeldinger fra familie og venner, som gleder seg veldig på våre vegne og er veldig engasjerte i den forestående familieforøkelsen.

Etter å ha vært gjennom fosterdiagnostikken har jeg virkelig senket skuldrene og nyter nå graviditeten. Jeg er ikke mere urolig nå enn jeg var tidlig i 20-årene, men jeg hadde som sagt noen urolige uker før vi fikk bekreftet at vi venter en frisk liten gutt.

Kjenner meg så absolutt ikke som "gammel" vordende mor! Det føles så naturlig å være gravid og jeg er kjempestolt over den gravide magen min! Blir derfor litt oppgitt over enkelte (utenforstående) som gjør veldig stort nummer ut av alderen min.

Koselig å lese om andre vordende mammaer på min egen alder! Ønsker dere alle lykke til videre i svangerskapet!

hei dere,

jeg er 42. Gravid i femte uke med mitt første barn. Tør ikke helt tro på det ennå, men så på statistikken som ligger på 1. trimester at sjansen for å bære det frem er over 80 % - så det må jo være lov å håpe? Føler meg bra, men veldig søving. Jeg går på mye hormoner, og det spiller nok inn. Har ambisjoner om å prøve å holde meg i god form - vil ikke at småen skal komme til verden å treffe en sliten gammel kjerring :-) Foreløpig har jeg vært så redd for å abortere at jeg kun har ruslet rundt i krabbefart, men hvis den lille spiren holde seg på plass så skal jeg trappe opp trimmingen snart... tror jeg...

Jeg fyller 41 om ikke så alt for mange uker. Venter mitt 5. barn i juni. Er i uke 26 og er sykemeldt på grunn av faren for premature rier. Jeg synes også det er stor forskjell på å være gravid som 20-åring og nå som 40-åring. Er nok mer bekymra, men det skriver seg nok fra de to forutgående svangerskapene med premature rier og mye styr i den forbindelse.

Lykke til alle sammen!

Annonse

Hei igjen,

Det er egentlig ikke på denne "gravid-i-moden-alder" lenken jeg mener det er mye "syting". Men på mange av de andre lenkene inne på barnimagen-siden. Jeg brukte siden aktivt i begynnelsen for å søke informasjon på ulike tema, og trodde at en del av diskusjonstrådene var relevante. Men det ble for mye "negativt" til at jeg gadd bruke tid på det.

Her på "vår" lenke er det mange positive, modne damer med hyggelige innspill. Godt å vite at vi er flere. Selv har jeg stort sett bare fått positive tilbakemeldinger på at jeg er gravid i min alder. Selv om enkelte nok synes vi er litt gamle (45 & 50 når jenta kommer). "Sleng over litt av pensjonen da fattern - jeg skal ut", var det en som mente vi kunne høre fra datteren etterhvert....

Fikk foreløpige svar på downs syndrom og mer alvorlige syndrom etter vel en uke (Trisomi 13, 18 og 21). Endelig svar pluss svar på "mindre alvorlige" kjønnskromosomfeil kom etter 4 uker (tok vel nesten en uke ekstra pga jula).

Dere bør ha bestemt dere for om dere vil fjerne fosteret eller ikke dersom dere får et svar som ikke er bra, før dere tar prøven. Ellers blir beslutningen enda tøffere midt oppi det hele. Og alt skal skje så fort da, med søknad til Abortnemnd etc.

Uansett, de fleste av oss som blir mødre i moden alder, får friske velskapte barn. Glem ikke det!

Hei

Fyller 41 år i oktober.Venter nå på en skikkelig attpåklatt!

Har to barn fra før på 23 og 21 år.

Har termin 11 april så det begynner å nærme seg heldigvis.

Fra før så har jeg en jente og en gutt.Det blir gutt denne gangen også.

Tror det blir noen tunge uker til fødselen.Har fått skikkelig bekkenløsning.Ligger stort sett på sofaen.

Trodde jeg skulle slippe unna når jeg har vært så bra til nå men plutselig så slo det til.Vil legge til at formen ellers er kjempebra!

Har vært mye friskere denne gangen enn mine forrige svangerskap.

Så slik sett så er alderen ingen hindring!

Klem

Fyller 41 før babyen kommer i mai. Har to barn fra før av 9 og 12. Har vært mye bedre form under dette svangerskapet enn de forrige. Legen min mente jeg ville bli mye trøttere denne gangen, men det har heller vært motsatt. Jeg føler meg fantastisk med stor og stram mage. Og så er det deilig å slippe stress med karrierejag ved siden av en graviditet.

Vi gleder oss stort til å få en liten atpåklatt. Gleder meg til babylukten, ammingen og all kosen som følger med.

• 2 uker senere...

Hei,

Jeg heter Hege Pedersen og journalist i magasinet Gravid. Jeg har lyst til å skrive en artikkel om modne gravide. Det blir stadig flere av dere, og det er akkurat det jeg har lyst til å skrive en artikkel om. Håper at du kunne tenke deg en prat med meg om dette temaet. Ring meg på telefon: 92680940, eller via e-post: [email protected]

På forhånd tusen takk!

• 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...