Gå til innhold

Tvillinger og ett barn på 18 måneder..Flere?

Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Har ett barn fra før som ca blir 17-18måneder når tvillingene kommer.

Vi ønsket oss to tette, lite viste vi om at det skulle bli 3 tette. Men man skal være glad man kan lage barn, og vi prøver å se positivt på det.

Men så kommer tankene....

...Det barnet vi har fra før er nå snart ett år, til tider føler jeg meg veldig sliten. Av og til har han dager hvor han er sur hele dagen, og når han er syk er vi våken nesten hele natten. Av og til vil han ikke sove, uansett hvor trøtt og sliten han er. Men det har vært verre...de første 14.levedagene skrek han konstant! Også fortsatte det med allergi mot bl.a. mais og kumelk. Videre har det gått slag i slag.

Hvordan blir det når vi får to til? Og attpå til har en på 18 måneder? Hvordan skal vi rekke alt? Hva når kansje den ene først blir er en uke, så blir den neste syk uke nr.2, også den tredje i uke nr.3!?! Jeg blir så for ferdelig sliten bare ved tanken...hjelp meg!?!

Er det bare jeg som føler det slik av og til? Er det flere her inne med barn som blir født tett?

Men samtidig av redsel for at en skal bli syk i magen min - jeg ønsker dem velkommen over alt på jord! Jeg gleder meg til å bli tvillingmor... Jeg gleder meg til de dagene da vi kan smile, le og ha det gøy sammen! Men jeg er så redd jeg vil bli så fryktelig sliten...

Fortsetter under...

Gratulere med to i magen..Jeg fikk mine to første med 20 mnd mellomrom,det var harde tak,mest på grunn av en forferdelig sjalu storebror...Når nr 2 var 3 år kom tvillingene våre,og da tenker jeg ofte hvor god tid jeg sikkert hadde når jeg bare hadde en!her er sjalusidrama,treårstrass,en sjalu 5 åring ,og to babyer som krever sitt.innimellom blir jeg veldig sliten,og får lyst å koble helt ut ...men det går jo ikke. du lurer på hvordan du skal rekke alt,tror nok bare det må gå...du rekker det du må tror jeg...håper du får en del avlastning,det trengs tror jeg!lykke til med dine 3!!

Her blir det 22 mnd mellom yngste og tvillingene. Og jeg ser for meg tiden som hektisk og særdeles krevende, men slett ikke umulig. Neste blir det nesten 5 år mellom, og han har tendensen til mer kreativ måte å uttrykke sjalusien på en en trassig nesten 2 åring...

Ønsker deg lykke til! Det kommer garantert til å gå bra, selv om det blir krevende og slitsomt til tider.

Tror nok tipset om avlastning er lurt! Vi har søkt barnehageplass til vår gutt, slik at ihvertfall dagene blir preget av annet en sjalusidrama og trass...

Hei

Om jeg går til termin kommer det til å være 19 mnd mellom min lille og tvillingene også.

Jeg må si at jeg ikke går å tenker for mye på det, det skal nok gå bra tenker jeg. Men klart vi kommer til å få det travelt, kjempetravelt. Men tenk hvor morro det blir når de blir eldre.

Vi tenkte også to tette også ble det tre, det er ikke mye en styrer over. Men vi er heldige da. Jeg skal bare slite meg igjennom svangerskapet jeg tenker jeg for jeg synes det er utrolig tungt :)

Masse lykke til :)

Vi får ca 23 mnd mellom datteren vår og tvillingene hvis jeg går til nærmere termin, og jeg blir også iblant slått i bakken av tanken på hvordan dagene kan bli utover sommeren og høsten... Jeg synes det er krevende nok når tupsi er syk nå, og så skal det i tillegg komme to til - og alle tre skal smitte hverandre i evige runddanser. Og lite nattesøvn, mulig sjalusi, få alle tre påkledd for å komme seg ut døra, tre bleiebarn... det skal bli interessant...

Men som det også nevnes over her - jeg trøster meg med at det blir veldig moro etterhvert, og kanskje raskere enn vi aner, fordi det vil være tre som har stor glede av hverandre og kan leke sammen (forhåpentligvis!!).

Lykke til - til oss alle, det trengs nok...! :)

Hei!

Her blir det også ca. 2 år mellom førstemann og tvillingene.

Er forberedt på at det blir noen slitsomme måneder fremover. Men som de skriver over, det blir helt sikkert masse moro og kos også. Og de får forhåpentligvis masse glede av hverandre etterhvert.

Tenker mest på "logistikk ting" jeg da. Hvordan skal jeg få med meg 3 stk.? Trillingvogn? tenk bare inn i barnehagen med en 2 åring som ikke alltid hører så godt etter og to babyer til..... ja, ja... vi finner vel en løsning. :-))

Annonse

Hei.

Minste her rekker å bli 15 måneder, dersom jeg går til termin meg guttene i magen.

Vet nok ikke helt hva vi går til nei, men regner med at det blir 7 dager i uka med både bleiestyr, mat, skrik, lek og kos :)

Heisann

Ser av innlegget ditt at vi er i samme situasjon, du og jeg...

Bortsett fra at jeg har kommet litt lengre i min situasjon, og i tillegg har en gutt på 7 år.

Da jeg ble gravid med tvillingene var eldstemann 6 år, og vår lille prinesse var akkurat fyllt ett.

Jeg hadde nok mange av de samme tankene som du har, men dette har altså gått forbausende bra.

Tvillingjentene våre ble ett år i desember, og "storesøster" fyller 3 år i mars, og nå merker jeg for alvor at de har massevis av utbytte av hverandre, disse tre små...

Og det er STOR forskjell på en ett-åring og en to-åring, ihvertfall her i huset. Storesøster ble etterhvert mindre krevende, og mye mer selvstendig. Det gikk etterhvert enklere å kommunisere med henne, og ho ble i det hele tatt mye "større" bare på det knappe året jeg gikk gravid. Ellers så må dere bare være flinke å benytte det dere har av nettverk etter at de små er født. Det er viktig å av og til gjøre ting bare ilag med storebror, slik han innimellom får mamma og pappa helt for seg selv igjen. Han er jo tross alt en veldig "liten storebror".

Ønsker dere ihvertfall masse lykke til, og håper dere gjør like gode erfaringer med dette som vi har gjordt.

Og du kan tro det er morro å være tvillingmamma!!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...