Gå til innhold

Mye vann i nyrebekkenet og finner ikke fire hjertekammere på UL u 18.

Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Fikk ny time då de ikke kunne se de fire hjertekammerene og i tillegg fant litt mye vann i nyrebekkenet. Ny time om 4 uker. Hjertet hade normalstørrelse og slo regelmessig. De fant urinblæren og at det var åpning. Men ønsket og kontrollere på ny time. Fikk i grunn ingen forklaring og skulle ikke bekymre meg. Men selvfølgelig begynner jeg og tenke og lure...

Har et friskt barn fra førr men har hatt tre spontanaborter etterpå. Fyller 37 år til våren og vet ju at risikon for misdannelser øker med aldern.

Kan de to tingene ha noe sammenheng og vad sker om de fortsatt kun finner to kammere vid neste kontroll?? Og vad med vannet? Vad kan det indikere?

• 2 uker senere...

Fortsetter under...

Det med hjerte kan jeg ikke gi noen forklaring på desverre.

Når det er litt fo rmye vann i nyrebekkenet, kalles det "forstørret nyrebekken". Dette er ganske vanlig, og er en situasjon som kan oppstå under svangerskapet, men og forsvinne av seg selv. Problemet kan ligge i at urinveiene er for trange, og barnet har derfor vanskelig for å tisse/tømme blæra si. Vedvarer situasjonen når barnet er født har det litt større risiko for urinveisinfeksjon, men dette følger isaåfall legene med, og det er ingen ting og bekymre seg for.

Hei. Om de bare finner to hjertekammer kan det være at babyen har en hjertesykdom som heter HVHS eller HHHS. Dvs at den har bare et halvt hjerte. Vi fikk en baby med HVHS og mistet den etter fødsel.

Det er mulig å operere den type hjertefeil, men det er en stor risiko og en alvorlig feil. MEN jeg vil aldeles ikke skremme deg, bare gi deg litt fakta og mine erfaringer. Håper så klart at alt ordner seg og det ikke er alvorlige ting som blir oppdaget. Lykke til:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...