Gå til innhold

kan jeg klage på naboen når han er våken HELE natta i helgene?

Anbefalte innlegg

Skrevet

hver fredag og lørdags natt er han våken med venner på besøk.Han bor rett over oss og det er litt irriterende å høre de snakke.Noen ganger er det mange der oppe,med mye roping og sånn.Men som i natt har de bare vært to stk,dette skjer bokstavelig talt hver eneste helg.....Nå er det stille hos han, (kl 08) har han lagt seg.....

Gubben sier at dette ikke er grunn til å klage til styret sidende ikke spiller musikk,men det synes jeg det er!

Skrevet

Ville kanskje pratet med naboen?

Jeg har forresten vært på et samlested, hvor vi bare pratet. Varte i 1 uke det "treffet" og fikk tilslutt politi tilstedet. Naboene syns det var så sjenerende med alt det bråket. Selv om vi ikke bråket, men det lille som var ble så sjenerende for naboene til slutt. Og det skjønner jeg jo.

Skrevet

trekker tilbake at det er stille der oppe nå,han pusser opp,så nå er de i full gang....:(

har pratet til han,men det hjelper ikke så mye tydligvis.....

Skrevet

Jeg ville nok ikke ha klaget til styret nei.. Hvis de prater såpass høyt at det holder dere våken hver eneste helg ville jeg nok heller ha pratet med han og hørt om de kanskje kunne dempet seg litt noen dager .. At det er veldig lytt ..

Blir litt overreaksjon og melde han til styret pga det..

Skrevet

Jeg syns faktisk ikke det er overraksjon å si ifra til styret. Når det skjer over så mange dager og veldig ofte...

Har naboen fest her, da mest i ukedagene, så klager vi. Når de har fest til sene natt flere ukedager så tolererer ikke jeg det. Er en grunn til at loven sier at det skal vært rolig kl 23, rolig i den forstand at det ikke forstyrrer naboene.

Skrevet

Hvis du har pratet med han om det , og han ikke skjerper seg er skritt to og gå til styret ja.. Og å pusse opp 08,00 en søndagsmorgen er IKKE greit.. Da hadde jeg gått tvert inn og sagt ifra.. =)

Skrevet

Baby 4 på vei.. det jeg mener med overreaksjon er hvis man går til styret før man har pratet med naboene.. Når man bor tett opptil andre er det greit og gi de en "advarsel" først.. Ikke sikkert naboen var klar over hvor mye han bråket.. Mange som ikke tenker lenger en nesetippen.. men har hun pratet med han tidligere er det ikke og overreagere..

Skrevet

Skjønner sååååååå godt frustrasjonen. Vi fikk nye naboer 1. januar i år, før det hadde den nye eieren (de som bor der leier bare) pusset opp. Noe har skjedd for vi hører absolutt alt fra den leiligheten nå. Vi hører de gå (noe de gjør hele jævla tiden), de nyser, prater, ler, ser på tv....ja, absolutt alt de foretar seg. Er ganske irriterende faktisk, føles som de bor i samme leilighet. De er også nattmennesker. De er oppe hele natta hverdag og helg, og nå som jeg er gravid og våkner mange ganger for å tisse så får jeg ikke sove igjen. Trives ikke å bo her lenger pga. det. Har sagt i fra på en hyggelig måte, greit for de å vite at vi hører alt de gjør liksom, spurte om de kunne prate med eieren og høre om det har blitt gjort noe under oppussingen som gjør at det har blitt så lytt, men har fortsatt ikke hørt noe.

Det vi kommer til å gjøre (orker ikke klage, er jo ikke leieboerens skyld) er å sette opp lydvegg hos oss. Det tar forhåpentligvis bort de verste lydene.

Skjønner veldig godt hvor irriterende det er, er jo en del av å bo i blokk, men allikevel. Man kan liksom ikke klage på naboer som er oppe om natta og prater normalt heller, da må man nesten gjøre noe med sin egen leilighet.

Gjest irismor
Skrevet

Ettersom du mest sansynlig bor blokk så fnnes det noe som heter husordensregler.

Sett deg ned og les disse. Der står det når det skal være stille fra leilighetene og når det er tillatt med oppussing.

Og klokken 08.00 en søndag er det garantert ikke tillatt med oppussingstøy.

Send et brev til styret der du informerer om situasjonen. Ikke noe galt med det. Bor selv i blokk og har måtte sende skrftlige klager på nabo ang oppussing på ukurante tidspunkt og festing til kl 06.00 om morgenen.

Og støy om natten må ikke være musikk.

Skrevet

Helt ærlig synes jeg det virker litt sært å klage på at en nabo sitter og prater i sin egen leilighet om natten. Da er jeg enig med hu over her som sa at da må du nesten gjøre noe med din egen leilighet.

Dessverre er dette en av ulempene med å bo i blokk (e.l.), og man kan ikke forvente at alle rundt seg er A4-mennesker som står opp halv åtte om morgenen og legger seg klokka elleve. Dersom naboene har fest eller lager unødig mye støy har du all din rett til å klage! Men å klage på at naboen prater med en gjest i sin egen leilighet?? Nei, da får du heller kjøpe sov-i-ro eller lydisolere.

Skal naboen din sende klage til styret hvis du har et barn som skriker om natten da?

Skrevet

Syns det virker litt rart å klage på at en person sitter våken i sin egen leilighet og snakker rolig på natta. Det kan da ikke være grunn til å klage... Man må jo få lov å leve sitt liv selv om man bor i blokk (eller hva dere bor i), ikke alle er oppe tidlig om morgenen og legger seg "tidlig" på kvelden.

Men at han begynner å pusse opp kl 8 på morgenen på en søndag, det syns jeg er grunn til å ta en prat.

Skrevet

på en måte har jeg ikke noe i mot at han har besøk i det hele tatt.Han skrur av musikken når kl er rundt 01-02 om natta (i helgene).Men det er det at de sitter og fester til tidlig om morgenen som plager meg mest.Han har folk der som diskuterer,krangler,opp og i gjenn med terrasse døra,de står og prater der ute i fest humør osv.Det e meget sjeldent det bare er 2 stk der som i dag.Han har lagt seg nå,så det er ikke mer banking før sånn kl 17 i dag regner jeg med.Vi har sagt til han at det er veldig lytt her,og hører stort sett det de prater om........Den ene natta datteren vår gråt,så skrudde han musikk på fullt!Så han kan ikke klage så mye på at vi holder han våkne (har bodd her i 8mnd)

Skrevet

jeg tror jeg heller ville ha bodd hos deg enn her. vi kan jo bytte? hehe

vi bor oxo under noen.

hun jobber skift så det hender ofte hun kommer hjem midt på natta med høyhelte sko og tramper over gulvet

setter igang å snekre i veggene klokken 11 om kvelden

vasker klær i 24 tiden så senga vår rister

har på tven så høyt at vi hører tydelig alt som blir sagt

hjemmekinoanlegget hennes durer og går iblant oxo

dette skjer rett over soverommet til oss og jenta vår på 6 mnd. det var greit når snuppa ikke våknet men nå har hun begynt å våkne av det så vi må se etter nytt sted

og tro meg, vi har klaget til henne men da blir a drit sur og kjefter på oss..

skikkelig irriterende med folk som ikke respekterer at andre bor i huset og..

Skrevet

Vi flyttet vi. Bodde over et par som festet hver helg. Høy musikk og roping og skriking. Vi klaget, men hjalp lite. Med et lite barn og en ny på vei fant vi ut at vi rett og slett ikke orket mer.

Leiligheten var kjempe fin, savner den masse, men her vi bor nå er det utrolig stille og fint.

Drastisk å flytte, men er veldig glad for det nå!

Skrevet

Hvis det bare er snakking og vanlige lyder tror jeg bare du må skffe deg sov i ro eller noe sånt. Helt still kan du nok ikke kreve at de er.

Skrevet

Jeg vet om noen som hadde dette problemet, de gjorde en liit artig hevn, etter at det ble rolig hos naboen i seks tiden vente far i huset en liten stund og så sto han opp og satte på musikken på full gufe mot de som hadde bråket. Da ble det fart i leiren, de kom ut og spurte hva i h... han drev med som spilte musikk på dette tidspunktet på dagen. Da svarte far at det skulle du tenkt på når du hadde fest med full guffe frem til seks når andre vil sove. Etter det så ble det rolig i ett tiden, de fikk seg vel noe og tenke på.

Har også hørt om de som klager på at barn bråker om morgene slik at de ikke får sovet ut etter fest i nabo leiligheten, da har de også fått til svar at skal dere bråke om natta bråker vi om morgene/dagen.

Det gir de fleste noe å tenke på.

Skrevet

Jeg klarer ikke synes synd på folk som bor i blokk jeg da. Når enn har valgt å bo i blokk må enn også tåle at folk beveger seg og snakker osv. HVis ikke bør enn absolutt ikke bo på en sånn plass. Jeg har valgt å ikke bo i blokk av den grunn at jeg ikke hadde klart å ha folk tett innpå meg hele tiden. Jeg har ikke problem med at det er litt lyder i en blokk.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...