Gå til innhold

Skal jeg ha med urinprøve på svangerskapskontroll i USA?

It's all about me

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Nei det trenger du ikke. I USA er det nurse'ene som tar blod prøver, blod trykk og veier deg. De gir deg og et glass for urin prøven. Veldig fint system, ikke så tungvingt som det er i Norge. Du går vel til en OB/GYN kan jeg tenke meg.

Lykke til.

Takk, det var greit å vite så slipper de å se på meg som om jeg er gal når jeg smeller en boks med morgenurinen i bordet, he he.

Skal gå til OB/GYN ja. Første time den 20. og får da samtidig den ordinære UL'en, så det blir spennende.

Jeg er også gravid i USA. Jeg kan godt ta urinprøven på OBGYN kontoret, men de foretrekker morgenurin akkurat som i Norge. Jeg får beholdere hver gang jeg er på kontroll som jeg tar med tilbake neste gang.

Hadde jeg vært deg hadde jeg ringt legekontoret og spurt!

Nei her flirte dæm av mæg då æg kom me urinprøven. Syntes d va en heilt pyton opplevelse. Foretrekke d norske systemet. Følte mæg latterliggjort sia æg ikkje kom tel dæm før i uke 29. Å dæm va heilt sjokkert over kor lite æg va testa før. Å at æg kom før seint t å teste om ongen hadde downs. Hadde ikkje ønska dein testen uansett.

Bei heilt deprimert å nedkjørt av dein kontrollen, å bynte å grue mæg t fortsettelsen.

Får litt inntrykke av at d ikkje fokuseres på d normale men d kompliserte, om å gjøre å finne nåkka som kain komplisere d. No va kanskje æg uheildig som fikk en dårlig start, men håpe d bir bere neste kontroll, då ska æg gå t jordmor

• 2 uker senere...

Jeg syntes det er helt supert i USA. Det eneste jeg har å utsette på det er at de ikke er noe flinke til å anerkjenne bekkenløsning. Men jeg har lest at bekkenløsning er mest et skandinavisk fenomen.

Jeg liker at det er den legen man går til for kontroller som også er legen som tar i mot barnet, altså er med under fødselen. Veldig trygt og godt. Denne gangen skal jeg bare være her til jeg er i 6. mnd ca, og jeg må si jeg ikke ser frem til å være de tre siste mnd. pluss fødselen hjemme. Eneste er at det skal være greit å være rundt familie og venner, pluss at jeg ikke må ligge å signere papir mellom rier....!

Annonse

Hei, var idag hos jordmor. Og det var en sann lettelse. Hun var så koselig. Jeg fortalte at jeg ønsket å ha barnet hos meg hele tiden (så lenge alt er normalt), men hun sa prosedyrene er at man får ha barnet hos seg en time, men så skal det på intensiven i 2 timer til observasjon. Hun anbefalte meg å skrive et brev om at jeg ikke ønsket å ha barnet på intensiven, så ville jordmødrene stå bak meg. For hun mente at det var noe tull at alle barna skulle på intensiven. Hvis ting var normalt hadde de det best hos mor. Ble så glad over å møte en som henne. Følte meg så overkjørt under forrige kontroll.

Ser absolutt store fordeler med å bli tatt hånd om av samme person under svangerskapet og under fødselen. Men ville aldri valgt en lege hvis jeg ikke var absolutt nødt. Leger kan sikkert være veldig flinke, men min erfaring er at de ofte kompliserer ting som kan være helt normale. Og de møter deg ofte ikke på samme måte som jordmødre. Men det er min erfaring.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...