Gå til innhold

Gravid for aller første gang og SÅ redd for spontan abort


nat&alex

Anbefalte innlegg

Jeg er 84 modell og gravid for første gang. Det var ikke planlagt og ble garvid ved første samleie etter at jeg ikke hadde tatt p-pillen på 5 dager. Men etter at sjokket har lagt seg er vi veldig,veldig glade og gleder oss stort!!! Jeg er i 9 uke nå.

 

Men problemet mitt er at jeg er så livredd for SA. Jeg tenker på det hele tiden og er som flere andre herr inn nesten symtom fri. Er litt kvalm om kveldene og veldig trtt om formiddagen eller i topp form. Begynner nesten å inbille meg at jeg ikke har noe spire der inne lengre (var på ul i uke 7 og da såg vi hjerte slå!!). Jeg holder på å bli sprø!!!

 

I hvilken uke av de 12 første er det mest vanlig å få SA?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvis du har sett hjertet slå er det 95% sjans for at alt skal gå bra, så du har veldig gode odds!:) Det var hvertfall den beskjeden jeg fikk av min lege...:)

Tror forøvrig det er vanlig å være redd, jeg er superbekymret selv (mistet sist). Men tror det er viktig å forsøke å nyte svangerskapet og ha troa på at det skal gå bra... Da blir alt så mye bedre både for deg selv og den lille.

 

Lykke til..:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja, jeg prøver å tenke positivt, fr jeg gleder meg jo så masse. mn så leser jeg jo om hvor vanlig det er med SA. Vet du noe om hvilken uke som er vanligst å miste i?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror det er mest vanlig før uke 8, men skal ikke si det helt sikkert. Uansett så er det MYE sikrere for deg nå som du har sett den lille. Da har du like gode (eller bedre) odds enn andre som ikke har sett hjertet som er 12 uker på vei. Se på prosentene under linken som heter nyttig info 1.trimester, tror den står litt lenger ned på siden her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

hei!

ikke bekymre deg !

Du er i uke 9 å de fleste sa tror jeg er rundt der man skal ha mensen! Å du har sett hjertet slå og alt så dette skal nok gå bra kjære deg;-)

om tre uker er du over den tiden hvor sa kan skje, men det tror jeg ikke nå altså! om det hadde vært noe som tilsa at det skulel skje tror jeg de som foretok ul kunne sett at det var noe galt. om hjertet slår fint er nok lille babyen din godt beskytta å har det supert:-) prøv å nyte graviditeten:-) var nok ment for at du skulle bli gravid nå så ikke tenk på det!:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror nok du kan ta det helt med ro ja...:) Man kan jo aldri være helt sikker, men tror man får det bedre om man prøver å ikke tenke på det så mye!:)

 

Lykke til hvertfall!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

forresten . kan jo hjelpe litt på bekymringen å tenke på at det er fler svangerskap det går bra med enn de som ender med sa!

Å for hver dag som går er sjangsen større for at barnet holder seg i livmoren:-) i uke 9 er du allerede over alle de tingene som skal klaffe for at ett forster skal være levedyktig!er allerede innmari mye som har skjedd i magen din å alt er helt perfekt å fosteret lever! så dette går nok bra:-) ikke tenk på sa, klart man hører mye om det for det er en negativ ting som folk gjerne skriver om at de har hatt så man må ikke tenke at dte skal skje en selv fordi det har skjedd andre! jeg var å førstegangs å redd som deg men alt gikk så flott,fødselen og alt!:-9 lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk! Dette hjalp faktisk! Jeg har jo hele tiden prøvd å skyve tankene vekk med at 75 % av svangerskapene ender med baby, men nå ble jeg litt tryggere når jeg såg at i uke 9 er det 93% sjangse for at det går bra. Og det er jo nesten alle det!!! :)

 

Forstår ikke helt hvor dene angsten kommer fra, til vanlig er jeg veldig trygg og glad. Men de siste ukene har jg nesten ikke kunne tenke på noe annet!! Kanskje det er disse hormonene alle snakker om. ;)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

graviditeten kommer så plutselig å det blir så fort til noe stort både følelses messig og fysisk:-) å tanken på at det bare kan bli borte uten å ha kontroll på det er ikke så lett å tenke på! Men som du sa 93% sjangs at det går bra:-) da går nok alt perfek skal du se! lykke til da:-o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...