star78 Skrevet 6. februar 2008 #1 Del Skrevet 6. februar 2008 Hei, jeg er i uke 26 og har slitt med bekkenløsning siden jul. Jeg er i 100% jobb, men merker at jeg sliter mer og mer. Jeg har kontorjobb og alt er tilrettelagt så langt det er mulig. Arbeidsgiver aksepterer til og med fysio i arbeidstiden. Jeg greier fint å gå på egne bein, men tempoet er veldig sakte. Noe fortere enn dét og jeg får vondt....uansett tempo er det er ille å reise hjem fra jobb (gåing/buss) og jeg plages med at det er vondt/ ubehagelig. Jeg kan sitte, men kjenner det etter en stund. Likevel ikke verre enn at jeg kun kjenner ubehag ved å sitte lenge. Symfysen kan gjøre vondt selv om jeg ikke går og plager meg en del spesielt når jeg skal legge. Jeg merker at jeg er dårligere de dagene jeg jobber full dag. Legen min ga meg sist en henvisning til fysio og mente det kunne hjelpe mot bekkenløsningen. Hun nevnte derimot i forbifarten at graviditet ikke er en sykdom. Er det jeg som er litt for bevisst på bekkenet eller burde jeg høre om gradert sykemelding? Føler meg litt som en hyperkonder siden ting jo går rundt.... Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/136768864-hvor-ille-m%C3%A5-det-v%C3%A6re-f%C3%B8r-man-kan-be-om-gradert-sykemelding/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
yvve73 Skrevet 6. februar 2008 #2 Del Skrevet 6. februar 2008 Jeg begynte å slite med å sove ordentlig om natta, fikk vondt hver eneste gang jeg snudde meg i senga. Var derfor veldig trøtt om morgenen, og fikk i begynnelsen 20 % sykemelding. Først og fremst for å sove lenger om morgenen. Dette gikk greit en måneds tid, men det ble vondere og vondere, og nå er jeg på 50 % sykem. Er snart 35 uker nå. Fikk henvisning til fysio av legen min. Det har i alle fall stagnert smertene, det ble ikke noe verre i alle fall. Det du skriver at arbeidsgiver godkjenner fysio i arbeidstiden, det er jo en selvfølge. Det har du faktisk krav på ( i følge legen min i alle fall) Både legebesøk, jordmorbesøk og fysio i arbeidstiden skal du ikke trekkes i lønn for. Jeg prøver derimot alltid å få timer tidlig om morgenen eller sent på ettermiddagen, for å bruke minst mulig tid da. Hadde jeg vært deg hadde jeg bare spurt legen rett ut om det er noen mulighet for gradert sykem. Synes du skal fortelle legen alt du har skrevet i innlegget ditt. Jeg har også vært heldig med legen min, hun har sett hatt bekkenløsning, og har dermed kjent smertene på kroppen selv. Alle vet jo at graviditet ikke er en sykdom, men det er jo uansett noen av plagene som følger med som må tas hensyn til. Lykke til. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/136768864-hvor-ille-m%C3%A5-det-v%C3%A6re-f%C3%B8r-man-kan-be-om-gradert-sykemelding/#findComment-136769144 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Guttemamma75 Skrevet 6. februar 2008 #3 Del Skrevet 6. februar 2008 Jeg har fått 50% sykemelding pga bekkenet og jobber på kontor ( jobber egentlig ute i hjemmesykepleien men pga bekkenet har jeg fått tilrettelegging og jobber på kontoret i stedet) - jobber halve dager men allikevel er det dager jeg ikke kommer meg avgårde pga smertene.. Synes du skal ta smertene dine på alvor, min erfaring er iallefall at det ikke blir noe bedre av å stå på og jobbe når man har vondt - heller det motsatte.. Fremhev for legen at du sannsynligvis holder lengre i jobb om du får gradert sykemelding nå, for alternativet er jo å jobbe videre og sannsynligvis ende opp 100 % sykemeldt.. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/136768864-hvor-ille-m%C3%A5-det-v%C3%A6re-f%C3%B8r-man-kan-be-om-gradert-sykemelding/#findComment-136769245 Del på andre sider Flere delingsvalg…
mamma sin kompis Skrevet 6. februar 2008 #4 Del Skrevet 6. februar 2008 jeg jobber i matvarebutikk. Mye ståing, gåing, tungeløft, bøying og tøying. Er i uke 22, og går aktivt sykemldt, hvor vi har tilrettelagt morgen jobb i 4 timer. Og gjør alt det "lette" arbeidet. Før jeg gikk ut i aktivt ble da bare tyngre i løpet av dagen å jobbe. Og når jeg kom hjem var det bare å legge seg..noe som ikke alltid er like lett når gubben er på jobb og har en 2 åring i huset. Går greit nå, menmer enn nok med 4 timers dager. Blir ikke noe bedre da...spørs hva legen sier neste uke jeg skal. Bla, bla svangerskap er ikke en sykdom...kan fort bli det vist man ikke kan bli hørt, og kan få slappe av!! Fyso har jeg gått til før svangerskapet - pga bekkenmuskulaturen siden forrige svangerskap..noe som kom 1,5 år etter fødsel. Hadde det selvsagt under svangerskapet da... Da tok jeg dagene som de kom, og det funket. Kommer nok ikke til å gå til fyso nå, siden han mente det ikke var så veldig mye å gjøre i mitt tilfelle. Nei, så hvor ille, det må man jo kjenne ann. Man skal ikke ofre alt for jobben, for så ligge i smerter i fritiden. Komme til å be om aktiv så lenge som mulig...... Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/136768864-hvor-ille-m%C3%A5-det-v%C3%A6re-f%C3%B8r-man-kan-be-om-gradert-sykemelding/#findComment-136774596 Del på andre sider Flere delingsvalg…
star78 Skrevet 7. februar 2008 Forfatter #5 Del Skrevet 7. februar 2008 Hei, takk for tilbakemeldingene! Jeg har bestemt meg for å krype til korset og fått time hos legen i morgen. Blir ikke vanlig kontroll, men kun spørsmål om sykemelding. Er spent på hva hun vil si. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/136768864-hvor-ille-m%C3%A5-det-v%C3%A6re-f%C3%B8r-man-kan-be-om-gradert-sykemelding/#findComment-136779482 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 7. februar 2008 #6 Del Skrevet 7. februar 2008 Hvis du har plager med dette, så hadde jeg i hvert fall spurt legen om muligheten for en gradert sykemelding, eventuelt 100% dersom det skulle være nødvendig. Hvis du er i uke 35 (er det meg som husker feil?), så er det jo uansett ikke lenge til du går ut i permisjon, kanskje en-to uker til? Jeg har selv begynt å få plager med dette nå de siste ukene, og jeg kjenner at det blir litt verre for hver dag som går. Jeg har bare en uke igjen på jobben og har ikke vært borte i det hele tatt til nå, men fikk akkurat sykemelding for den siste uka. Egentlig fordi jeg var veldig sliten pga søvnmangel, men jeg kjenner jo at det begynner å bli vanskelig å gå til og fra jobb/buss etterhvert. Fikk 100% selv om jeg egentlig bare hadde sett for meg gradert (ba om delvis sykemelding). Sannsynligvis fordi det bare var en uke igjen før permisjon uansett. Tar i hvert fall den uken med god samvittighet nå. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/136768864-hvor-ille-m%C3%A5-det-v%C3%A6re-f%C3%B8r-man-kan-be-om-gradert-sykemelding/#findComment-136783418 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå