Gå til innhold

Hvor mange julibabyer har fått tenner og hvordan var det?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Har ei jente på straks 6 mnd som er så UROLIG, både på dagen og natta. Hun er helt vill etter å gnage på ting, i stad tygget hun lenge på øret mitt mens hun laget en knurrelyd (har vi fått oss hund...?). Nettene er kjempeslitsomme, hun våkner og sutrer hele tiden, var ikke sånn før. Synes jeg kjenner en klump foran i underkjeven hennes, men den har vært der en stund uten at det har kommet noen tann, og vi har holdt på sånn som dette i over to uker... Svigermor sier det altfor tidlig å få tenner nå...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Linus var 6 mnd i går og har 2 tenner. fikk første rett før han var 5 mnd. her har de kommet uten noe bryderi, har bare plutselig oppdaga tanna.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har nok svigermor glemt at babyer er forskjellige...

Anna fikk sine to foerste tenner foran i underkjeven da hun var 4mnd gammel. Det eneste jeg merket var at hun siklet mye. Naa derimot har hun vaert sutrete, siklete og putter fingrene i munnen konstant, saa jeg aner at flere er paa vei.

De blir jo saa soete naar de smiler da...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gutt vår fikk sin første tann for tre dager siden, han er 5 1/2 mnd. Han hadde en liten skrike tokt et par dager før hvor jeg måtte gi smertestillende men så var det over. Sikler mye og har gjort det site måneden og ALT skal i munnen og tygges i filler!!!! Klør fælt...

 

Ungene er virkelig forkjellige, vi har ei tulle på 2 år og og hun fikk ikke sin først tann før hun nærmet seg elleve måneder, fikk da de to nede med få dagers mellomrom også gikk det et halvt år før neste tann kom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På selveste nyttårsaften oppdaget vi to små tenner i underkjeven til Oscar=)De kom opp uten at vi merket så mye på humøret eller formen hans bortsett fra at han har siklet mye og villet ha "alt" i munnen;)Han er snart 6 mnd. Han har 3 eldre søsken som fikk sine første tenner ved 7 mnd.alder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Julie fikk sin første tann på 5 mnd-dagen! og tann nr 2 kom bare 4 dager etter! hun var kjempeurolig flere uker før første tanna kom...grinete, ville ha pupp oftere, ville ikke ligge å leke for seg selv, vanskelig å legge, våknet kort tid etter hun var lagt osv... i tillegg var det helt tydelig at det klødde i munnen og hun ville spise på alt mulig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

gutten min har plagdes lenge me de tennerne i nermunnen,de vill liksom ikke komme igjenom.har holdt på slik i over 1 mnd nå.smører gjevnlig me dentonox,men blir litt skriking og uroligheter forde...han putter d meste i munnen og er ganske desperat+ at han sikler en del,så d klør vell en del oxo..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gutten vår på straks 6 mnd, holder nå på å få sin 2 tann. Syns det var mer sutring når den første tannen kom. Men i natt var det helt grusomt, sutring nesten konstant, og nesten ikke søvn. Men ellers på dagtid så er han fornøyd. Siklet endel også. Oxo må han konstant ha noe i munnen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Wilmer fikk sin første tann 1 uke før han ble 5mnd. Tann nr 2 kom noen få dager etter. Han var litt grinete og sutrete akkurat da tennen var på vei gjennom og siklet ENDA mer enn vanlig;) g så sugde han mye på hendene sine og suttet på alt annet han kom over også. Nå har han starta å sutte på ting igjen og har vært litt grinete de siste par dagene...så vi får se om det er noen flere tenner på vei;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jenta mi på 6 mnd får nå sin 3. og 4. tann i disse dager, foran i overkjeven. De har så vidt begynt å bryte frem. Hun fikk sin første tann nede da hun var 3,5 mnd. En uke etter den første tanna kom den andre tanna nede. Hun har ikke hatt noe særlig besvær til nå når tennene driver å kommer ut. Hun er nok litt mer våken på nettene enn normalt, men ikke noe sutrete. Bare litt mer behov for kos og pupp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oppdaget at gutten min har fått sin første tann i dag jeg, han blir seks måneder om ei uke. Han har vært veldig urolig lenge han, men har vel vært ekstra desperat den siste uka med kløe. I går kveld våknet han og skrek så jeg måtte ta ham opp og trøste ei stund, men la seg godt etterpå. Ingen feber, men han hadde ikke feber da han hadde ørebetennelse heller han..

 

Tror nok datteren din får tenner snart ja HI, virker sånn ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...