Gå til innhold

Vondt rundt øye, noen som kjenner seg igjen?


Gjest

Anbefalte innlegg

Det begynte litt i forgårs kveld og blir litt og litt verre. Vet ikke helt hvordan jeg skal forklare det, men det føles nesten som om jeg skulle fått meg en blåveis rundt venstre øye (ikke at jeg noensinne har hatt en blåveis da, men innbilder meg at det ville kjentes omtrent sånn ut), skikkelig ømt, spesielt på benet under øye, mest ut mot tinningen. Hver gang jeg blunker kjennes det ut som om noen trykker meg på et blåmerke under øyet. Det pussige er at selve øyet er helt fint og man kunne ikke se noe før litt ut på dagen i dag, nå er det en liten tanke rødt og antydning til hovent i nedre øyekant, men det er knapt synelig. Hva i alle dager kan dette være? Noen som har hatt noe lignende? Føler meg helt fin ellers.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mange plages med en nerve som ligger i området der. nerven blir overfølsom ved lite søvn, stress osv. da er man øm i hele område ved kinnbenet og ved øyet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, er ikke forkjølet. Har hatt bihulebetennelse før, davar det mer vondt inn mot neseroten liksom. Vanskelig å forklare ømhet/smerte synes jeg.

 

Tviler på det er sti siden øyehviten er helt hvit og fin sånn som vanlig, er mer huden der de nedre vippene sitter som er antydning til hoven og rød.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmmm, nerver altså? Mjo, kan jo være, vi har hatt en travel jul, men vil ikke akkuratpåstå at jeg har stresset så mye da, dog lite søvn har det blitt. Takker for svar i hvertfall, synes bare det er litt ekkelt å ha vondt nær øye å ikke vite hva det er...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har hatt noe av det samme tror jeg... Den kanten med de nedre vippene som var skikkelig øm uten at jeg så noe.

Var på apoteket og fikk en salve, hun mente det var sti (uten at jeg selv egentlig ikke helt vet hva sti er, hehe, kan jo være hun trodde feil)...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg pleier hvertfall å få det vet flere dager med lite søvn. Ta deg en god nattssøvn, hjelper ikke det så får du nesten dra til legen. Men er sikkert ikke noe farlig =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det kan jo godt være :-) Får se det an litt til, men blir det enda verre i morgen tror jeg faktisk at jeg ringer legevakten og bare spør hva de mener, der utrolig ømt og ubehagelig og ganske vondt innimellom når jeg glemmer meg og gnikker på øyet eller lukker dem skikkelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stemmer at man har en nerve der. de begynner nederst i ryggen går opp og over hodet og ender ved hvert øye. Man kan ofte oppleve smerter der hvis man har stresset eller sliter litt med stiv nakke. Får det selv nå og da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 6 år senere...

Det begynte litt i forgårs kveld og blir litt og litt verre. Vet ikke helt hvordan jeg skal forklare det, men det føles nesten som om jeg skulle fått meg en blåveis rundt venstre øye (ikke at jeg noensinne har hatt en blåveis da, men innbilder meg at det ville kjentes omtrent sånn ut), skikkelig ømt, spesielt på benet under øye, mest ut mot tinningen. Hver gang jeg blunker kjennes det ut som om noen trykker meg på et blåmerke under øyet. Det pussige er at selve øyet er helt fint og man kunne ikke se noe før litt ut på dagen i dag, nå er det en liten tanke rødt og antydning til hovent i nedre øyekant, men det er knapt synelig. Hva i alle dager kan dette være? Noen som har hatt noe lignende? Føler meg helt fin ellers.

Dette var som om jeg skulle skrevet det selv. Fant du ut hva det var? Vet det er lenge siden, men håpet å finne svar her i og med at det er akkurat sånn området rundt øyet kjennes ut akkurat nå. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...

 

Det begynte litt i forgårs kveld og blir litt og litt verre. Vet ikke helt hvordan jeg skal forklare det, men det føles nesten som om jeg skulle fått meg en blåveis rundt venstre øye (ikke at jeg noensinne har hatt en blåveis da, men innbilder meg at det ville kjentes omtrent sånn ut), skikkelig ømt, spesielt på benet under øye, mest ut mot tinningen. Hver gang jeg blunker kjennes det ut som om noen trykker meg på et blåmerke under øyet. Det pussige er at selve øyet er helt fint og man kunne ikke se noe før litt ut på dagen i dag, nå er det en liten tanke rødt og antydning til hovent i nedre øyekant, men det er knapt synelig. Hva i alle dager kan dette være? Noen som har hatt noe lignende? Føler meg helt fin ellers.

Dette var som om jeg skulle skrevet det selv. Fant du ut hva det var? Vet det er lenge siden, men håpet å finne svar her i og med at det er akkurat sånn området rundt øyet kjennes ut akkurat nå. 

 

Til sistemann som skrev:

 

Jeg har det sånn i skrivende stund. Det er en vond smerte i øyekanten på høyre øye.

Når jeg blunker så kjennes det ut som at noe ligger ved siden av øyet.

Har lest litt om det og det kan skyldes mangel på søvn og stress, hvilket har tilfellet for meg.

Jeg gir det et par dager til og ser hvordan dette går. Blir det verre så blir jeg bekymret. Jeg føler meg jo tipptopp ellers :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 år senere...

Annonse

På 11.12.2014 den 1.51, hypothalamus skrev:

Til sistemann som skrev:

 

Jeg har det sånn i skrivende stund. Det er en vond smerte i øyekanten på høyre øye.

Når jeg blunker så kjennes det ut som at noe ligger ved siden av øyet.

Har lest litt om det og det kan skyldes mangel på søvn og stress, hvilket har tilfellet for meg.

Jeg gir det et par dager til og ser hvordan dette går. Blir det verre så blir jeg bekymret. Jeg føler meg jo tipptopp ellers :D

Jeg sitter nå med et tilsvarende øye. Hvordan gikk det? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Supermax skrev:

Jeg sitter nå med et tilsvarende øye. Hvordan gikk det? 

Alva har ikke vært aktiv her på sikkert 8 år... spør heller en lege!

Anonymkode: 6f4cd...018

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...