Gå til innhold

Ble sendt hjem fra Ullevål i dag og er utrolig skuffet.......;(


mamma :-)

Anbefalte innlegg

Var mentalt innstilt på å bli satt igang i dag kl 0930, men det var kaos på føden og ble sendt ut for å drikke kaffe en times tid.

Da jeg kom tilbake var det forsatt kaos....ventet og kom til slutt inn på føden. Fikk CTG og ventet på lege.....og ventet og ventet......etter over 2 timer med CTG kom legen.......og sa at det var kø av akutte fødsler,....(noe jeg tror heller var mangel på leger og jordmødre)En tvillingfødsel trenger lege og flere jordmødre og det hadde de ikke.

Hun snakket og snakket......bare bla bla for meg....

Jordmor og lege gikk ut og vi ventet igjen...........

Legen kom omsider inn igjen og ville sjekke åpning og livmorhals

Konklusjon; 4-5 cm åpning,moden men lang og trang livmorhals. Hun sa det var vanskelig å kjenne tvilling på hode. Rart for legen på Ullvål i går kjente godt hodet og klødde ham på hode.Jeg hadde så bra helse og babyene trivdes så godt i maven så jeg ble sendt hjem med beksjed om å komme tilbake 2.januar. Snakk om nedtur. Hadde lyst til å stor tute,men hodlt masken. Så i bakken og bare pakket tingene mine og reiste skuffet hjem. Jenten mine på 2 og 6 år var også veldig skuffet......Så tvillinggravide med bra helse blir ikke tatt hensyn til. Har jævlig harde og vonde kynnere.sover max 2-3 timer om natten. Får feber om kvelden og kan nesten ikke gå. Har krykker og mann som hjelper meg.Maven stor som en låvedør med strekkmerker som et verdenskart og nedtrykk mellom bena. Gruer meg som FAEN til mange kvelder og netter....kjenner tårene presse.......

Selvfølgelig bra for tvillinggutta at de får mer tid i maven men jeg er en sta jævel og når jeg sier jeg har vondt og ikke orker mer da mener jeg det. Lei av å høre hvor fordømt bra jeg ser ut og at det ser ut som om maven er en fake hollywood plastdings jeg har satt på meg selv. Jeg har vondt. FAEN!!! Sorry banning. Ikke likt meg men gravide har vel lov å "bruse" litt!!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Å nei, for en utrolig stor nedtur!!!!!

Jeg hadde definitivt begynt å stortute!!!! Hvordan kan to forskjellige leger ha så to vidt forskjellig oppfatting ang situasjonen deres - det er sikkert ikke lett å forstå for dere heller...

 

Nei det var leit å høre...så brus i vei og litt til.

Ønsker deg alt det beste de neste dagene, om det ikke skjer noe før så hvertfall all lykke på tirsdag. 4 dager...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stakkars deg!!!!!! Forstår godt at du er skuffet. Det er jo litt av en påkjennng du er utsatt for- selv om du er sterk og tydeligvis takler det godt.

 

Har nok en mistanke om at du ville blitt lagt inn dersom det ikke var helg og sykehuset dermed hadde flere fagpersonell tilstede.... Det var iallefall den beskjeden jeg fikk mht mulig forestående overtidskontroll; dersom kontroll på neste fredag (14 dager over termin) så vill de ikke gjøre stort med meg før påfølgende mandag.... hvorfor? fordi det var lite personell tilstede på helg- og dermed var terskel for innleggese mye høyere....

 

Så sånn er altså det da.

 

Ønsker deg masse lykke til!!! Synes du skal ringe til føden igjen dersom du merker den minste forandring; "det er den som roper høyest som blir lettest hørt..."

 

Lykke til!!!! Snart har du de små mirakler i armene dine!

 

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...