blond Skrevet 27. desember 2007 #1 Skrevet 27. desember 2007 Helst noe som kan klargjøres dagen før og tilberedes ferdig i ovnen uten mye tilsyn. Noen som har idèer?
Guttemamma til tusen :) Skrevet 27. desember 2007 #2 Skrevet 27. desember 2007 hva skal dere ha til middag på nyttårsaften? kan det brukes i en "restemiddag"? Eller så er jo lasagne en veldig enkel hit:o)
blond Skrevet 27. desember 2007 Forfatter #3 Skrevet 27. desember 2007 Skal ha kyllingfilet, fløtegratinerte poteter, salat og evt saus. Vil ha noe annet første nyttårsdag.
Guttemamma til tusen :) Skrevet 27. desember 2007 #4 Skrevet 27. desember 2007 skal det være til mange personer? eller bare "vanlig" middag?
blond Skrevet 27. desember 2007 Forfatter #5 Skrevet 27. desember 2007 To små og to store. Vanlig middag med litt ekstra slik at det blir annerledes enn ellers, for å markere årets første dag.
Muffinsmamma Skrevet 27. desember 2007 #6 Skrevet 27. desember 2007 Kjøp laksefilet, med skinn. Legg et tjukt lag havsalt på en stekeplate. Legg fisken med filetdelen på saltet og skinnet opp. Inn i ovnen, 200 grader, 25-30 min avhengig av størrelse.. du ser den er ferdig når skinne slipper fra fisken. Kok poteter til, lag en saus av creme fraiche og massse frisk eller tørket dill. Og litt smeltet smør vedsidenav skader ikke. Ei heller sitronskiver. Lykke til!
Guttemamma til tusen :) Skrevet 27. desember 2007 #8 Skrevet 27. desember 2007 hav med svine eller oksestek? den klager seg selv i ovenen, smatidig kan du lage klar fløtegratinerte poteter dagen før, som også slanges inn når det er 50min igjen:o) da trenger du bare å lage saus og grønnsaker den 1. )
Sentralstøvsugeren Skrevet 27. desember 2007 #9 Skrevet 27. desember 2007 Jeg lagde pinnekjøtt til 12 idag, og det er jo veldig greit! Lager segselv og smaker fortreffelig!
blond Skrevet 27. desember 2007 Forfatter #10 Skrevet 27. desember 2007 Ikke så dumt å starte årets første dag med fisk! Jeg er ikke flink med sauser og dressinger, men tar til meg idèen din. Takk skal du ha!
blond Skrevet 27. desember 2007 Forfatter #11 Skrevet 27. desember 2007 Jeg tar ikke sjanse på det, tror det blir for salt for barna.
Fire småtroll Skrevet 27. desember 2007 #12 Skrevet 27. desember 2007 Vi skal tenne bål på verandaen (har en sånn stor "wok" til å lage bål oppi), ha et vennepar med barn på besøk og grille pølser på spyd.. Ungene synes det er kjempegøy, vi starter nok litt tidlig, ca 15.00, tenner lykter og koser oss. Ungene kan leke og herje ute, også trekker vi inn til kaffe og dessert og ungene kan leke videre der. Blir bare oss (familien) på nyttårsaften, mye enklere å ha besøk på dagtid dagen etter, men akkurat like koselig ;-)
blond Skrevet 27. desember 2007 Forfatter #13 Skrevet 27. desember 2007 Det var en god ide som fortjener et eget innlegg slik at flere får det med seg!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå