Gå til innhold

Noen med høyt blodtrykk?

Februarbaby2010

Anbefalte innlegg

• 3 uker senere...

Fortsetter under...

• 3 uker senere...

Jeg har det og lurer på det samme. Planlegger graviditet til sommeren.

Jeg tar medisin for høyt blodtrykk nå (Olmetec 20 mg). Jeg tror ikke den skal tas når man er gravid. Mener at jeg har hørt at man kan få høyt blodtrykk når man er gravid. Jeg har jo høyt blodtrykk i utgangspunktet. Kan det bli et problem? Blodtrykket stiger raskt hvis jeg glemmer å ta medisinen.

Burde kanskje snakke med legen min om dette før vi begynner prøvingen?

Det er lite jeg kan gjøre for å redusere blodtrykket "naturlig". Jeg er ikke overvektig, jeg røyker ikke, jeg trener regelmessig og spiser variert.

Hei

Jeg er prøver med høyt bt, og jeg er på en kombinasjon Aldomet og Novasc.

Men jeg er såå fornøyd for tiden fordi jeg har begynt med akupunktur og det har redusert behandlet bt fra 90/130 til 70/115.

Det er mulig jeg kan tenke på å få legene til å redusere dosen av BT medisin hvis BT stabiliserer seg med akupunktur nå framover.

Jeg har i det hele fått mye mer energi og overskudd etter jeg startet med akupunktur, så nå håper jeg at spiren snart sitter :)

Trening, vekt og kosthold er viktig for holde i BT i sjakk -

• 2 uker senere...

heisann

jeg går vanligvis på en del medisiner pga en nyresykdom jeg har.Sliter med høyt blodtrykk og har en hjertefeil. Nå er jeg ca 6 uker på vei og har etter råd fra Rikshospitalet begynt på Trandate .Legen mente det var best å gå på et preparat og nå tar jeg 100mg to om morgen og to om kvelden.Akkurat trappet opp for å holde blodtrykket under kontroll,- so far so good.

hvor bor du og hva heter akunktøren din. Har per dato 140/100 er 7+5 og hadde håpet å slippe medisinering i begynnelsen av graviditeten. Er du sikker på at det ikke er medisinene som er årsaken til det flotte trykket? Prøver gjerne alternativ behandling fremfor medisinering. Håper på svar fra deg!

• 4 uker senere...

Annonse

Hallo.

Pga et lite hjerteinfarkt for 2 år siden ble jeg satt på masse medisiner. Da vi begynte å planlegge barn var det i samråd med min lege. Sluttet da med en type hjertemedisin(selozok), fikk da plutselig høyt blodtrykk som ikke ville ned, ble da satt på aldomet 4 x 500 mg pr dag, lege mente det var omtrent den eneste blodtrykksmedisin som var helt okei å bruke under graviditet. Så der finnes muligheter..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...