Gå til innhold

Kan dere tenke dere noe mer grusomt enn å skifte bleie?


Loppelill

Anbefalte innlegg

Leander kan på ingen måte like å skifte for tiden. Han gråter og er ordentlig lei seg. Kaster seg bakover og synes riktig synd på seg selv, men når tørr bleie er kommet på, er alt greit...

 

Det eneste som er være enn å skifte bleie, er å vaske ansiktet. Det er grusomt det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Leni har vert slik leeeenge. Bleieskift er forferdelig, hun er som en hysterisk mark med lopper i blodet. Besteforeldrene nekter å bytte bleie på henne for de har ikke kontroll. Etterpå så er det ganske deilig med rein bleie.

 

Og vask av ansiktet det er faktisk verre. Det er barnemisshandling, om du spør Leni...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Thomas er medgjørlig på stellebordet så lenge han har noe i hendene - et blad, en bok, en sandal han forgjeves prøver å ta på seg, deo som han tar på under armene sine (med kork da!) eller noe annet han kan fikle med.

 

Ansiktsvask er ikke så veldig populært her heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Leander har i grunnen vært veldig grei å skifte på. Han får zinksalvetuben så er alt så greit. Men i det siste har han i grunnen ment at det er utrolig bortkastet tid...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Leni har aldri brydd seg om noe av det vi forsøker å avlede med. Hun slenger alt utfor stellebordet og klager. Problemet er at hun ikke har tid, har ikke tid til å bytte bleie, eller få medisiner, eller spise. Hun er som en liten virvelvind.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Linea pleier å være veldig grei, men av og til blir hun litt utålmodig (kan det være fordi hun alltid har satt seg på bæsjebleia så det er bæsj i alle kriker og kroker som sitter GODT fast?). Løsningen her er å holde noe i hånden, men ikke alltid det funker. Ellers har vi kjøpt inn sånne morsomme sugekopp-kroker med figurer på. De funker faktisk veldig fint. Linea tar de av og setter de på plass, vi lager historier om de eller jeg tøyser og legger de på panna hennes.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Edvard er rimelig grei stortsett, håper det holder seg sånn!

Eneste han klikker av er når han ikke får gå selv til barnehagen ;o)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vaske ansiktet er grusomt det! Også må man gjøre det hver dag og flere ganger om dagen til og med!! Å ligge på stellebordet er bare tidvis grusomt heldigvis.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja æsj og fysj........ ikke gøy!!! Omtrent som å vaske ansikt ja... men det er en ting som er værre........ å gå fra barnehagen til storesøs- DET ER FÆLT DET!!!!!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sara er veldig flink når eg bytte bleie heldigvis, men hadde en kranglete periode når hun var 10-11 mnd.

nå stikker hun føttene fram selv og skal hjelpe med å ta på bleien:)

men vaske i ansiktet.. det er barnemishandling ja.. dekker til ansiktet med hendene bare hun ser eg komme med kluten hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er helt forferdelig å skifte bleie, verken med bårelås eller trusebleie :( Skriker, spenner seg :( Går bra bare på natta, da stikker hun føttene i bleier :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Gutten min er veldig grei å skifte på han ligger på ryggen og koser seg gjerne med en leke Gliser og ler til meg:)

 

Snyte nesa derimot har blitt barnemishandling helt klart

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...