Gå til innhold

5 på topp guttenavn, hva syntes dere?

Anbefalte innlegg

1. Adam (Finest, men flere av de jeg har spurt inkl. mamnnen min assosierer til han Adam i homsepatrulien.. Men skulle tro han er glemt om noen år..?)

2. Benjamin (Utrolig fint, men for populärt?)

3. Samuel (Oppkalling, derfor ekstra fint..)

4. Emil (passer godt, siden mannen min er svensk, men han har et par kompiser som heter det = litt dumt? De bor i sverige da, og vi her.)

5. Noah (litt for poppis?)

Er det bare jeg som har så mye betenkligheter? Dette er jo de fineste navnene, jeg vet...

Eller finnes det et navn jeg bare ikke har hört eller tenkt på? Kom gjerne med forslag hvis dere forstår smaken min :-)

Fortsetter under...

Emil eller Benjamin ville jeg tatt!

Det er bare koselig at noen kompiser heter det, tenker jeg.

Benjamin synes jeg ikke er for populært- ennå i hvert fall.

Angående de andre navnene:

Adam-tenker også Homsepatrulien

Noah-ja, for poppis

Samuel- er koselig med oppkalling, jeg bare liker det ikke.

Jeg liker alle navnene du tenker på. Om jeg skal rangere blir det ca sånn:

1. Benjamin - Ja, det er ganske populært, men likevel ikke på nivå med Jonas, Mathias, Elias osv. Det er såpass vanlig at dere må regne med å møte flere som har barn med samme navn, men likevel ikke så vanlig at det er fare for veldig mange i samme klasse som heter det. Sikkert litt lokale varisjoner da. Men uansett, det viktigste er at det er pent!!

2. Samuel - Fin klang, uvanlig uten å være rart og så er det veldig koselig med oppkalling!

3. Emil - Kult og enkelt navn. Vanligere enn Benjamin for tiden... Synes ikke det er problem at mannen din har kompiser som heter det, med mindre mannen din selv synes det er dumt. Ei på jobben kalte sønnen sin for Amund, det samme som en av kollegaene heter. Han syntes det var koselig, selv om han jo forstod at det ikke var oppkalling da:-)

4. Adam - Jeg tenker ikke på Adam i homsepatruljen, og jeg tror at vennene til denne gutten i barnehagen absolutt ikke tenker på det! Slike assosiasjoner forsvinner raskt, særlig når det ikke er snakk om et mer uvanlig navn enn Adam.

5. Noah - Det for så vidt pent, men navnet har tatt veldig av rundt her jeg bor. Så veldig mange som heter Noah at det blir litt kjedelig. Men kan jo være lokale variasjoner.

Om jeg skal våge meg på noen andre forslag, så må det bli:

Aksel

Jacob

Leon

Gabriel

Oliver

Felix

Sakarias

Johannes

Isak

Lukas

Noen av disse du likte???

Annonse

Isak er utrolig fint, men broren til mannen min heter det. Litt for näre syntes vi.. Jacob er også fint. Gabriel er fint, men kan kräsje med barnets personlighet? Alle tenker vel på engel ved det navnet? Leon syntes jeg er fint, men ikke mannen min. Lukas assosierer jeg til en katt jeg vokste opp med. Og samme med Felix! Sakarias.. hmm.. Ikke tenkt på, litt vanskelig navn, som lett blir Zak? Men du har veldig god smak hvis det er disse navnene du liker selv ;-)

Trådstarter

Samuel, Benjamin og Emil er nok de tre jeg liker best på lista di.

Kjenner selv flere Noah-babyer, så for meg er det et litt oppbrukt navn.

Homsepatruljen-Adam kommer nok ikke til å bli husket i altfor mange år. På lang sikt er det heller Adam og Eva i Bibelen de fleste vil assosiere med navnet Adam. Jeg synes det er et helt greit navn.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...