Gå til innhold

Kan bli morsomt : Når man direkte oversetter fra norsk til engelsk uten å tenke seg om


yooo

Anbefalte innlegg

EN venninne av datteren min jobber i kiosk og er IKKE særlig stabil i engelsk. En utenlansk kunde kjøpte en halvliter brus og lurte på hvordan han skulle åpne den.......... Svaret var : you have to screw it !.....................

 

Moren til en av mine venninner som heller ikke er særlig stabil i engelsk jobbet på kafe , dagens rett var stekt kylling. Det kom noen engelsktalende turister som spurte hva dagen var : To day we have fryed kittens for dinner...............................

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har ei venninne som jobber på bakeri, ho skulle forklare til noen engelsktalende kunder hva noen av ting hun hadde i disken var:

Turtles (terte) Waterbakels (vannbakkels) hoon whit cheese and skink (horn med ost og skinke).

 

Samme jenta ble stoppet på gaten av noen turister som ville bli tatt bilde av, men hun hadde dårlig tid for hun skulle rekke hurtigruten, så hun sa: sorry don’t have time need to catch the fast window

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hahaha, disse trådene er fantastiske!!!

 

Tanten min fornekter seg ikke selvom hun er dønn dårlig i engelsk! Hun jobbet i en kiosk på et badested i nærheten. Det kom noen turister som snakket engelsk og lurte på hot dogs. HUn svart " sorry, but the dogs is tæla"...hehe...altså pølsene var frossene! Hun har også klart den klassiske "I allways rape after dinner", hehehehe... Like kry hun da.

HUn og mamma sendte bestefaren min på tur til noen slektninger i Canada. Et lite problem var jo at han ikke kunne engelsk, men han skulle bare gjennom flyplassen, før noen norsktalende kom å hentet han. De sendte like greit med han en lapp hvor det sto forskjellige fraser som han kunne trenge på -skrevet sånn rett frem- og hva de betydde. Det de ikke tenkte på var at han skjønte jo overhodet ikke svaret som kom, hahahaha. Han sleit litt, men kom seg vel frem da :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Husker ikke hvem som sa det til meg,men var noen som skulle tulle litt å fortelle en polakk at i norge brukte vi å rape etter maten..kom ut litt feil..After dinner we take a big rape. hehe..

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Haha.. Festlig!! :)

 

Siden familien min er amerikansk har jeg ingen fra oss, derimot var alle på gamle jobben min like rustne i engelsk! Haha.. Jobbet på en bensinstasjon, så det ble mye moro!

 

Husker fortsatt når han jeg jobbet sammen med stod å lagde pølse til noe engelskmenn og de spurte hva slags tilbehør vi hadde.

Vi hadde crazyfried onion!! (Sprøstekt løk..) Jeg lo så jeg holdt på å tisse på meg!!

Like etterpå kom det noe andre engelskspråklige, og samme kollega blir rett og slett flau på egne vegne fordi jeg står der!

Så jeg går.. Når jeg kommer inn igjen står de og skal si hadet, og kollegaen min blir stresset av at jeg kommer tilbake, mister hodet og smiler til kunden og sier "Have it".. (Ha det)

 

En annnen var da jeg og to venninder var i Italia. De begynte og pøs regne og vi fikk høre at nå ville det nok regne et par dager.

Så hun ene venninden min fant ut at hun ville kjøpe seg noe stilige gummistøvler.

Hun går inn i en skobutikk mens vi blir sittende på et bakeri vegg i vegg. Etter en liten stund kommer hun tilbake med et flaut glis.. Hun kikker på meg og sier: "Gummistøvler heter ikke rubber-boots, gjør de vel?"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Knall bra tråd!=D

 

Onkelen min var i USA og de skulle ta taxi. Onkelen min sier: "You don`t hvae to turn the taxometer on, and then you can make som black money" han mente jo svarte penger, og selvsagt var sjaføren svart=p

 

En kompis var på ferie i bulgaria å skulle vestille en drink til.. "excuse me, can i have one too"? altså en til;p hehe..

 

og jeg da, go toback! gå tilbake=p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vennen min skulle forklare til en turist : talk to the man with Shag on his face.... (snakk med mannen med skjegg i ansiktet)... Huff da lo jeg bra...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hahahaha ler så tårene triller!

 

jeg var med familien i spania å min far er faktisk god i engelsk men i spania skjønte de omtrent ikke noe engelsk så vi prøvde å lære oss litt spansk i farten,dette syns min far va så gøy.

så satt vi en kveld på en restaurant å min far nevnte flere halv spansk halvt engelse ord,plutselig kom det fra han etter litt,denne duken va jo fryktelig rynkete,hva blir det på spansk tro..this clothing was el runka kom det fort fra han..

så tok han seg selv for munnen da han skjønte hva han hadde sagt;)

 

hahahaha vi lo så vi skreik der vi satt;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er så bra det ikke bare er jeg som sier sånne rare ting på engelsk.. Hehe..

Den med "ber" (bjørn), sa faktisk mamma når vi var i syden... Så hun bestilte en bjørn.. Hehe.. Kelneren spurte så høflig om hun ikke mente øl? :) Hehe..

 

Men jeg ble også spurt av vaskedama på hotellet om hvordan jeg hadde det..

"I´m nice, tank you...." *rødme* Var ikke helt det jeg mente da...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

pappan min tror han er veldig god til å prate engelsk, men jeg vet nå ikke jeg=)

Han var på på tur til spania med fly, åså var flyvertinnene spanske... Han sitter å ser i tax free katalogen og huker tak i ei fly vertinne og sier: can i pleace try the umbrella??? vertinna ser rart på han og rister på hodet.. Pappa peker frebrilsk i katalogen og sier med sint stemmen sin.. I want to try the umbrella!!!! Da sier mamma: er det solbrilla du mener??? he he he

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg jobber innen reiseliv, og rett etter jeg avsluttet studiene jobbet jeg i resepsjonen på et hotell.

Jeg hadde bare en ankomst igjen og det kom et amerikansk ektepar inn i lobbyen. De sa "Good evening" og jeg tenkte jeg skulle gi de en skikkelig velkomst, så jeg sa"Welcome Mr and Mrs Vogt"... Jeg sa jo etternavnet som jeg skulle sagt det på norsk "Fokt". Var ikke særlig høy i hatten etterpå, nei...

 

Hadde også en uvane i mange år... Når noen kjøpte noe i baren sa jeg alltid "Do you want me to put it on your room??" Helt til en svarte "No, I'll rather drink it down here"... :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

suckingstrå, haha den var god!! lurte fælt på dette selv da vi var i tyrkia, vi kom bare fram til suckingror vi....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sorry i`m black! haha er det mulig!! ler såå jeg griner jeg, kjempe morsomt med sånn tråd=)=)=)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

HAHAHAHAHAHA, dette er hysteriskt morsomt :-) Tårene triller her :-)

Kommer ikke på noen jeg har slengt fra meg selv, men det er sikekrt noen det og.....

 

Men har et par fra andre:

Den ene var da vi var på et hundekurs og skulle fylle ut noen skjemaer til et stevne som skulle sendes til USA. Da en med blandingshund skulle fylle ut feltet rase, skrev hun mixed bread, og ikke mixed breed HEHE, blandet brød liksom, hehehehehe.

 

For mange år siden var min mann og guttegjengen i syden. En kveld ved poolen og noen øl ble en av gutta spurt om han skulle være med ut og bade. Svaret lød: No, I just suck in the water HEHEHE:-) Han skulle liksom forklare at han ikke kunne svømme så godt da TIHI :-)

 

Kom med flere a jenter, dette er morsomt :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Samboeren og en kompis var på motorsykkel tur rundt om i europa for noen år siden. På en motorvei en eller annen plass var det rekker med tau som skille i veibanen.. Dette minnet dem om eggdeler av alle ting. De så for seg at hvis de skulle kjøre av veien så kom de til å bli delt i skiver. De skulle overnatte på et hotell, hadde tatt seg noen øl og kom i snakk med noen da de satt ved baren. Kompisen skulle forklare dette med eggdeler på motorveien....

-Vi drive fast down road... egg..deal!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehehe, kom på en til...

 

Vi var på skole tur til tsjekkia og på hjemturen hjem med båten i fra tyskland til sverige, så skulle jeg og ei venninne ha en øl og prøvde å bestille først på tysk, så på engelsk, men kelneren bare kikket dumt på oss. Vi hadde vært av gårde i to uker og var vant til å ikke bli forstått, men dette syntes vi var litt drøyt ...på båten liksom. Så vi setter i gang å diskutere dette mens kelneren stod der. Liksom litt sånn: "ærlig talt, skjønner han ingenting", da det kom fra kelneren "æ e fra Harstad. Kor e dokke jentan komme fra da?" Vi holdt på å le oss ihjel -kelneren og, hihi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest dagdrømmer

Hi hi.. på ei veikro ble mora mi spurt av noen utenlandske gjester hva slags mat hun hadde kjøpt. Hun svarte forfjamset "lionsteak" (løvstek). Vi vet ikke hva de endte opp med å kjøpe... Og selvfølgelig mange varianter av "pigwheels" for piggdekk. Har sikkert en del glupe selv også men de har jeg nok fortrengt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har noen da.

 

Sambo lurte fælt på (skulle på sin første sydentur) hvordan han skulle si at han ville ha sprit med sprite. Skal jeg si sprit with sprit liksom ? Nei, du kan vel si at du vil ha vodka with sprite f.eks. Ahhhhhhh, kom det fra han.

 

Har en kompis som har jobbet en del som kelner i sommerhalvåret.

Han skulle vise noen kunder til et bord ute, sier " do you want to sit in the sun or in the shower" (skulle spørre om de ville sitte i sola eller i skyggen)

 

Har en annen kompis som er helt ræva i engelsk.

 

Han var på ferie. Skulle bestille pizza. Sier til serveringsdama "how fat is your bottom" (skulle spørre hvor tykk er pizzabunnen).

 

Han møtte også noen andre turister som han ble kjent med. De spurte hva han skulle gjøre i ferien, hvor han sier "oh, i`m just farting around" (skulle si: Jeg bare farter rundt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så en gang på en engelsk serie, der skuespilleren sa "Does anyone feel like a piece of ham?"- dette ble faktisk tekstet med "er det noen som føler seg som en skinkebit?" !!

 

ellers går jeg ofte forbi et veiskilt hvor det står "veslefrikkveien"- da tenker jeg alltid automatisk "little freak road" hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjempebra tråd! :-)

 

Svigerfar snakka med ei engelsk dame på amatørradio for et par år siden, og da hun lurte på hvordan været var hos han, svarte han: "Ehh, there's a lot of skys in the heaven here today!"

 

Hehe, er ikke helt sikker på om hun skjønte den... ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vi var på skoletur/ekskursjon til London da jeg gikk fengselsskolen. Fikk oss en stampub i løpet av de dagene vi var der.

Bartenderen spør en av mine kollegaer om hva vi gjorde der, hvorpå min kollega svarer:

"we are Norwegian prison-officers under training, here on execution (henrettelse)!"

Han skulle jo selvfølgelig si excursion (ekskursjon). Kan tro den bartenderen ble litt lang i maska ja! =0)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hadde en i sommer. hvor ei venninne sa til taxi sjåføren i tyrkia

 

 

" do i have to Bruke? eller can i get a BOT for not using the sikkerhetsbelt"

 

sjåføren skjønte ikke bæret. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Hehe ;) Denne er litt andre veien, men tar den med da den viser hvor dumt det er å ha dårlige eng.kunnskaper...

 

Jeg var på vei til USA. Plutselig kom flyvertinnen og spurte" Visa or not visa?" Jeg skjønte ingenting, men tenkte at jo, jeg har jo visakort ... Og sa "visa". Fikk et skjema jeg skulle fylle ut og klødde meg i hodet...

 

HELDIGVIS hadde venninnen min bak hørt meg og ropte ut "Du skal vel ikke søke om visum! Du må ha det andre skjemaet!"

 

Litt flau måtte jeg gå til flyvertinnen og si "eh.. not visa" ...

 

*rødme*

 

Hører med til historien at i USA er det vanvittig vanskelig å komme inn. Gjør du eller sier du en feil, mistenker de deg med en gang for å være terrorist. Vi fikk nesten problemer da de spurte oss hvem vi skulle besøke, jeg sa "en venn" og min venninne sa "min fetter" samtidig, og da måtte vi bruke lang tid på å forklare at hennes fetter også vår min venn...

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...