Gå til innhold

Gravid på ny med samme kjønn..


Mamma til verdens beste barn

Anbefalte innlegg

Noen andre med erfaringer? Jeg gleder meg selvfølgelig over jenta i magen, men samtidig gruer jeg meg til å møte henne. Ligner hun feks? Min datter som døde hadde mørkt hår, mens min sønn var og er blond som bare det. Håper nesten at den i magen er blond også, syntes fremdeles det er tøft å se nyfødte piker med mørkt hår...

 

Hvordan har det vært for dere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei. For meg er det nesten omvendt. Har jenter fra før og mistet en gutt. Er nå gravid igjen men har ikke fått vite kjønn ennå. Må ærlig talt innrømme at jeg har lyst på gutt... Jeg tror det blir rart uansett, rart men sikkert fint og! Jeg har problemer med små gutter, på samme måte som du har med jenter. Som sagt vet jeg ikke hva jeg venter så reaksjonen min vet jeg ikke ennå... Tenker så lenge babyen lever når den blir født så er det bra! Jeg forstår tankene dine veldig godt! Lykke til i svangerskapet! Klem fra en annen gravid englemamma!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vet hvordan du tenker.

vår første var en gutt som døde i magen. ble gravid igjen ganske fort og var redd det ble en gutt. klarer ikke helt sette fingen på hvorfor men. det ble en jente da som ikke lignet på han i det hele tatt. så ble jeg gravid igjen, tenkte ikke fult så mye på det da, ihvertfall ikke på samme måten.

ut kom en gutt som var veldig lik første mann. og de tankene jeg hadde er helt vekke. ingen andre barn uansett om de er gutt eller jente kan ta plassen hans.

tenker seff på at sånn hadde kansje første mann sett ut når han var 2 år og tro om de ville hatt samme personlighet...

sender deg en stor klem og lykke til :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 måneder senere...

Guri som tiden går! Da er hun faktisk kommet allerede. Det gikk så fint, alt bortsett fra keisersnittet som var grusomt, fordi jeg var så redd og fikk panikk før de fikk satt narkosen, men nå er det overstått og premien var fantastisk.

 

Hun er en blanding av sin englesøster og 2 år gml bror. Blond, men ikke så blond som broren, så hun ble noe midt i mellom egentlig. Nydelig og lik søsteren, men de har jo likheter alle tre. Det er ikke rart nå i forhold til min døde datter. Ingen kan uansett erstatte henne. Og som en klok person engang sa, hun vi mistet vil leve med oss igjennom de andre barna. Veldig sant altså!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer så mye med jenta :-)

Jeg mistet selv en gutt og fikk en gutt... minste mann var lik på engelebroren sin men også på storesøster... men som du selv sier ingen kan erstatte den som er borte og barna vi har mistet lever helt klart videre i gjennom de andre barna våre.

 

Kos dere masse med lille jenta

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gratulerer!! Skjønner at du hadde slike tanker. Vi mistet datteren vår for bare 5 uker siden under selve fødselen (kun en dag over termin...) og tankene ledet fort på at vi ønsket å bli gravide igjen. Men jeg tror jeg vil ha veldig blandede følelser ang. kjønn. Tror ikke vi kommer til å ønske å vite kjønnet neste gang. Vi har en herlig gutt på 2 1/2 år fra før og lykken var jo fullkommen da vi skulle få ei jente. Men slik ble det til slutt altså ikke :( Uansett kan ingen ny baby erstatte det vesle nurket. Men hun vil alltid være med oss i tankene og hjertet da :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pfff

så trist med jenta di, føler virkelig med deg.

tankene mine var også fort til at jeg ønsket å bli gravid igjen. Var et tøft svangerskap men med masse god oppfølging.

 

Og helt klart at disse små englene setter dype spor og de er altid med oss.

 

Tenner et lys for alle de små englene.

 

klem fra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...