Gå til innhold

trenger unnskyldning for ikke å drikke på fredag..


*maja*

Anbefalte innlegg

Hei hei!

 

Jeg har nettopp testet positivt, og er veeldig glad for deg!!

Men så har jeg da prøvd en stund, og ikke sett for meg at det kom til å skje.. Så nå på fredag arrangerer jeg julebord på jobben. Jeg er av de som drikker og alltid er med.. Plutselig kan jeg ikke drikke.. Men hvis jeg kommer og sier jeg ikke skal drikke, kommer alle til å skjønne at noe er på gang.. og det har jeg ikke så veldig lyst til. Kommer jeg og sier jeg går på antibiotika, vil INGEN tro meg.. Så hva kan jeg gjøre??? Kjøpe alkoholfri vin, og tømme over?? Jeg bruker alltid å drikke øl.. Kan kanskje bytte om etiketter på ølflasker??

 

Noen som har noen erfaring å dele med meg???

Gi meg noen tips!!!

Festen arrangeres på et leid lokale, så vi har med egen drikke.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei! jeg har også nettopp testet positivt:) ikveld faktisk:)

skal på julebord 1.des. jeg skal skylde på antibiotika.. er gjennom jobben til samboeren, så de kjenner meg heldigvis ikke så godt da:)

lykke til:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bjørnen Collargol*gravid*

Dette er IKKE enkelt. Vet ikke hvor enkelt det er å bytte om etikkettene på ølflasker jeg, men du kan jo prøve det da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det jeg sa var at jeg gikk på penecilin for urinveisinfeksjon... funket kjempe bra, er noe som bare plutselig dukker opp og noe alle skjønner at du vil bli kvitt... Hvis ikke du vil bruke dette er det jo bare å finne et annet medikament du kan "gå på" for ikke å måtte drikke :P

 

for meg funket dette kjempe bra :o) Nå er jeg kommet så langt at jeg har fortalt det til de fleste men skjønner problemet ditt veldig godt..

 

lykke til

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Først, Gratulerer så masse med spiren!!!!

 

Hadde samme problemet som deg sist helg.... Testet positivt forrige onsdag, og så hadde jeg planlagt å dra ut med en venninnegjeng på lørdag....

 

Jeg dro på polet å kjøpte en flaske rødvin som het "ariel"... veldig nøytral sort flaske... og satt å drakk som alle andre hele kvelden.... INGEN av jentene reagerte, satte flasken ved siden av meg på gulvet, og var litt diskret når jeg skjenket vinen... Det supre med denne vinen er at den har vunnet flere gullmedaljer for god smak i konkurranse med alkoholholdige viner.... så om noen skulle spurt om å få smake, hadde de ikke merket noe:)

 

Det funket supert, og jeg som egentlig fest røyker også..... ingen reagerte da jeg sa at jeg prøvde å slutte... for i og med at jeg drakk var det jo ingen som tenkte på graviditet:)

 

 

LYKKE TIL!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenkte på at etikettene detter jo av når jeg kjøler ølen i vann på sommeren.. så hvis jeg bløter det opp, kan jeg bytte over?? er verdt et forsøk.. Tror det bruker å stå lettøl på korka også.. men den tar jeg av selv, og kaster den rett i søpla!!:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kjøp alkoholfri hvitvin eller rødvin. Velg en type hvor det står alkoholfritt med små bokstaver. Veldig sjelde at folk studerer flasken man har med seg.

Jeg kjøpte meg en hvitvinsflaske engang og helte ut innholdet og fylte opp med sitronsaft. Funker det.

 

Skal du spise ute, så sier du fra til en av de ansatte at du er gravid og ikke ønsker at de andre skal vite dette. Be om å få alkoholfrie drinker eller alkoholfritt øl.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei :)

Jeg var en lignende situasjon for et par helger siden. Jeg ville heller ikke at andre skulle skjønne at jeg er gravid og jeg har også stortsett holdt meg til øl på fester. Så jeg kjøpte en flaske alkoholfri vin og en med lav alkoholprosent, og byttet innholdet. Et lite tips er å kjøpe vinflaske med skrukork, for da vises det ikke at den er tatt hull på. Når jeg da kom på festen kommenterte de andre da at jeg hadde en flaske vin, men jeg sa at jeg var lei øl, og kom sikkert til å bli mye av det til jul så skulle bli flinkere til å drikke vin i stedet. Alle sammen gikk fem på :)

 

Det eneste problemet var senere på kvelden da jeg var klinke edru og de andre prøvde å sjenke meg full på dram som jeg ikke vil ha. Sa jeg hadde hatt en slitsom dag, og klarte bare ikke å komme i form. Mange som spurte om jeg var gravid, men jeg svarte at jeg ville selvfølgelig aldri drukket en hel flaske vin om jeg var gravid:)

 

På polet finnes det flere varianter av alkoholfri vin, deriblant en vin som er laget alkoholfri og det var den jeg brukte.. Husker ikke hva den het da, men de andre var "avalkoholisert" som han sa..så da valgte jeg heller en som ikke har vært alkohol i i det hele tatt..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ååå takk for tipset!!

Greit å finne en vin som er noenlunde god smak på også!!

Jeg kan jo starte med vin, også ta øl utover kvelden.. da er det ingen som følger med meg!!!

 

haha.. dette kan jo bli litt artig!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det med urinveisinfeksjon synes jeg hørtes ut som en bra idé - det er jo ikke noe som "synes" på deg om du har det, så du kan virke frisk og fin og ingen vil stusse over det. Dessuten MÅ det som regel behandles med antibiotika, jeg har prøvd å gå med det ubehandlet og kan love deg at det gjør jeg ikke to ganger!

 

Ah, av og til er jeg veldig glad for at jeg ikke drikker eller røyker til vanlig, men jeg kommer til å få et forklaringsproblem den dagen noen stusser på at jeg overhode ikke drikker cola lenger... (plutselig en dag våknet jeg og taklet ikke smaken)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nå er det jo faktisk ikke sånn at man ikke kan drikke alkohol når man går på antibiotika da jenter...

poenget er at man skal ta det rolig når man går på det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ligg ølflaskene i varmt vann en stund, da løsner de fint :) vi gjorde dette forrige helg =) hihi... brukte vin isteden for øl sånn at vi slapp å gjøre det på så mange flasker! Dette gjorde ihvertfall susen for oss!

 

Lykke til =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg hatt det skikkelig gøy her!!

Har kjøpt ariel alkoholfri vin, og en annen vin, med skrukork. Tømmer over i mårra før jeg drar på festen:-)

Også kjøpte jeg 6 munkholm juleøl, og 6 hansa juleøl. Munkholm flaskene hadde helt blank kork!! Så jeg la alt i varmt vann, 5 min ca.. Og vips der løsna alle etikettene, og så bytta jeg.. Så da står d til tørk.. Det ser skikkelig bra ut!! Eneste jeg må gjøre er å ta flaskene fra hverandre, siden det står munkholm på den pappen som holder de sammen. He he jeg tror jeg skal klare å lure alle sammen!!!

 

Egentlig ligg gøy å ha en sånn hemmelighet også!! Samboern min flirer bare av meg..

 

Ha en fin dag:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Var på utdrikkingslag for min søster dagen etter at jeg testet positivt. Jeg tok i mot alle glass og lot som jeg drakk, og tømte litt ut i vasken og litt her og litt der.. Så da gikk d helt fint for meg!! Jeg var så "high on life" at jeg var i perlehumør og ingen mistenkte meg..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du hørt om akutt magesyke. Med spying og driting. Det kan du lett ha på fredagen ;)

 

Men vist du må være tilstede på julebordet så vet jeg rett å slett ikke. Er oxo av de som alltid blir med på en fest , med eller uten antibiotika. Er gravid selv nå ,og skal på julebord den 1. Men skal kjøre pga. barnevakten må hjem kl. 12 på kvelden, Så da kan jeg jo ikke drikke ;)

 

Lykke til...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 11 år senere...

Her ble jeg overasket!!!!

Hvis du er gravid, så hvorfor ikke bare si at du et gravid??? Du klarer jo ikke å skjule det så veldig lenge alikevel..

Det er jo helt på tryne og gå rundt finne på unnskyldninger og bytte etiketter etc (haha).

Nei, kvinn deg opp og si det som det er.

Det er vel ikke noe du er flau over?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, Morna skrev:

Her ble jeg overasket!!!!

Hvis du er gravid, så hvorfor ikke bare si at du et gravid??? Du klarer jo ikke å skjule det så veldig lenge alikevel..

Det er jo helt på tryne og gå rundt finne på unnskyldninger og bytte etiketter etc (haha).

Nei, kvinn deg opp og si det som det er.

Det er vel ikke noe du er flau over?

Det er nok helt sikkert for å holde det hemmelig frem til uke 12. Når du er kommet i den såkalte ”trygge fasen” av graviditeten.

 

Jeg var i en 50-års dag i romjulen, og på natten på nyttårsaften stakk meg og samboer til noen venner etter vi var ferdig å feire med familie. Ingen av de vet noe, og jeg har plutselig sluttet å snuse i tillegg til at jeg tilfeldigvis har vært sjåfør ”hver gang”. Så jeg hadde da med meg en tom snusboks som jeg holdt litt i, bare for å ha den der og ikke skape noe oppmerksomhet. Det har funket fint, bare latt vær å si noe. Familien vet det så klart, men venter til etter tidlig ultralyd før alle venner og slikt får vite hvertfall 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...