Gå til innhold

Prøvde å snu babyen fra seteleie og rundt


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Ville bare skrive litt om mitt vendingsforsøk her om dagen.

Da jeg var 37 pluss 2 hadde vi et vendingsforsøk. Jeg var skikkelig nervøs for hvordan den lille skulle reagere på det, men følte at det skulle gå greit etter masse samtaler med diverse leger og jordmødre. Han ble jo overvåket ganske så godt kan man si med ultralyd, sparkerøve og hjertemåler.

Det var to leger som dyttet på magen min. De dyttet virkelig av all sin kraft og dro rundt i tre omganger. Hver omgang varte vel i mks 20-30 sekunder tenker jeg, så smertene jeg følte gikk helt greit. Helt underlig følelse, som om noen forsøkte å presse alle innvolder ut øra mine. Så ble puls og hjerte sjekket innimellom intervallene og min lille baby bryde seg ikke noe om å bli dratt i i det hele tatt. Vi fikk ham helt ned i bekkenet, men han spratt opp to sekunder etter at vi var ferdig. Så det hele ble mislykket! Men da prøvde vi i allefall, og jeg er så glad for at det gikk "fint", da mener jeg at babyen ikke gjorde noe av det. Navlesnor, morkake og alt ble skikkelig grundig sjekka. Etter på lå vi lenge og ble overvåket før vi dro hjem og tok det med ro.Dagene etter vendingsforsøket har babyen hatt det supert som vanlig i magen min med masse liv og hikking.

Legene s at de hadde drevet med ytre vendinger å mitt sykehus i 17 år og bare opplevd en gang at hjertelyden forsvant slik at det endte med hastekeisersnitt, og det gikk heldigvis bra med den babyen den gang.

 

Jeg hadde i utgangspunktet en magefølelse av at min baby trives så godt med hodet opp at jeg ikke trodde han ville snu seg. Og jeg fikk rett. Så når man skal avgjøre om man vil forsøke å snu eller ei er det kanskje lurt å høre på magefølelsen! Jeg hørte mest på fornuften denne gangen "at det skader jo ikke å prøve", men skulle gjerne vært all nervøsiteten for at det skulle skje noe med babyen foruten.

Så da blir det planlagt keisersnitt på oss om noen dager.Godt å ha kommet så langt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

så dumt at det ikke gikk å snu. Har et mislykket vendingsforsøk bak meg jeg og. Men her blir det setefødsel. Masse lykke til med ks :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...