Gå til innhold

hvorfor bruker dykkere snorkel (de som ikke har oksygenflaske...)???

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg satt å tenkte på det da jeg så 71 grader nord...er liksom nødt til å vite det nå...hehe!

Skrevet

Hehe...som tidligere fridykker så kan jeg svare på det. Når man bruker snorkel kan man ligge og "duppe" i overflaten og observere og se under vann...Mye av det som er værdt å se befinner seg i strandsonen og på grundt vann :-)

HIlsen ei som har ligget mye i fjæra med ræva i været og snorklet...den gang våtdrakta fortsatt passet vel og merke.

Skrevet

jeg tror det er fordi de kan ta med seg en liten mengde ekstra oksygen i den.. tror jeg....

Skrevet

Man har snorkel for å slippe å bruke av oksygentanken når man ligger i overflaten og observerer. Eller når man svømmer i overflaten.

Greit å slippe å bruke av oksygenet når man har et annet alternativ.

For de som ikke har oksygen tank så kalles det fridykking når man dykker bare med maske og snorkel. Samme prinsippet gjelder da, snorkel for å kunne ligge i overflaten og se ned mot bunnen.

Skrevet

Da kan man ligge på overflaten og se ned i vannet, uten å måtte opp å trekke inn pusten igjen. Man "slipper" å gå opp til overflaten igjen.

Ikke lurt å ha det i bassenget, når en snill bror kommer og dytter deg under vann og du puster inn vannet som kommer inn i snorkelen.

;)

hehe

Skrevet

ok, takk for svar...mye å lure på vettu!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...