Gå til innhold

Roastbiff, det kan jeg spise når jeg er gravid right?? :)


Gjest

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

har ikke møtt noen enda som sier jeg kan spise det.....og det er mange som har blandet seg i hva som kan spises eller ikke under graviditet......er veldig vanlig fyfy...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Men er det ikke helst i utlandet o.l jeg skal passe meg for å spise roastbiff??? :(

Var det ei preggis venninde sa, hun spiser det som bare det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

forrige svangerskap fikk jeg beskjed av jordmor om at roastbiff var en av de tinga man skulle holde seg helt unna. Det samme gjaldt innmat.

Ellers var det meste annet lov med måte. og ferskest mulig om man skulle la seg friste

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Samme sa jordmora til meg, både under dette svangerskapet og mitt forrige husker jeg........ Ikke innmat, roastbeef og fisk over så å så mange kilo ( det siste veit jeg ikke hvorfor men)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Toxoplasmose kan forkomme i Norge også ! Derfor skal man ikke spise rått kjøtt ! Nå har det også vært flere tilfeller med Listeria , så vi skal ikke si at vi er så trygge i NOrge ! Men forekomsten av Toxo er større i sør-Europeiske land.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er egentlig forskjellen på roastbiff og annet kjøttpålegg så lenge det er gjennomstekt????? Jeg kjøper alltid den varianten som er gjennomstekt. Og har spist det flere ganger. Jeg regner med at dere som ikke spiser gjennomstekt roastbiff heller ikke spiser f.eks stek til søndagsmiddag? Det blir jo akkurat det samme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du kan spise det om den er ordentlig gjennomstekt. Men om du bruker kjøpe den ferdig i butikken vil jeg fraråde det da du ikke hvet om den som ser gjennomstekt ut har berørt den som er rød inni.

Men om man skal ødelegge en roastbeaff med å gjennomsteke den kan du like godt spise gjennomstekt okekjøtt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg holder meg ihvertfall unna:o)

 

Har vært mange steder der de har servert roastbiff dette svangerskapet, og jeg har enda til gode å se roastbiff som ikke er rød inni. Dette vil du nok bare få til dersom du lager det selv...? Eller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mange delte meninger... Det er vel sånn at man generelt blir anbefalt å ligge unna akkurat dette.

Men ett godt tips!

Kjøp en oksestek,stek den heeelt igjennom. La den bli kald,før du skjærer den i tynne skiver på brødskjæreren. Akkurat like godt! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mattilsynet fraråder det. Men dersom du steker den selv, og gjennomsteker den, skulle den være trygg. Dersom du kjøper den i delikatessen, så ligger jo alt pålegget sammen, så om noen skiver er gjennomstekte, kan de fortsatt bli infisert av de skivene som ikke er det. De skjærer opp litt, etter litt, og legger oppå det som allerede ligger der, og de bruker jo samme skjæreren til hele pålegget.

Det vil jo alltid være delte meninger om hva vi bør/ikke bør spise, men jeg følger mattilsynet (matportalen.no) sine anbefalinger, og satser på at dette er riktig - så får andre gjøre som de vil ;o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 10 år senere...

Gjennomstekt roastbiff er ødelagt roastbiff. 

Vil på INGEN måte se flere som nevner gjennomstekt roastbiff her eller noen andre plasser, for resten av mitt liv.

Ellers en fin diskusjon med mange gode tips og triks. 

Stå på :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, BrageAndreassen skrev:

Gjennomstekt roastbiff er ødelagt roastbiff. 

Vil på INGEN måte se flere som nevner gjennomstekt roastbiff her eller noen andre plasser, for resten av mitt liv.

Ellers en fin diskusjon med mange gode tips og triks. 

Stå på :)

Du lagde deg en profil for å dra frem et innlegg fra 2007 (!) for å skrive dette? Jammen var det viktig for deg å få sagt ;)

 

Anonymkode: 6172e...790

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så ikke at den var fra 2007, jeg er temmelig ny (som du har fått med deg) Men føler uansett, 2007 eller ei at roastbiff IKKE skal gjennomstekes, det samme gjelder biff, bra jeg fikk tatt denne før det eskalerte lengre, dere har heldigvis bare fått 11 år med gjennomstekt kjøtt, håper at dette innlegget hjelper flere til å spise kjøtt som kjøtt skal spises. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, BrageAndreassen skrev:

Så ikke at den var fra 2007, jeg er temmelig ny (som du har fått med deg) Men føler uansett, 2007 eller ei at roastbiff IKKE skal gjennomstekes, det samme gjelder biff, bra jeg fikk tatt denne før det eskalerte lengre, dere har heldigvis bare fått 11 år med gjennomstekt kjøtt, håper at dette innlegget hjelper flere til å spise kjøtt som kjøtt skal spises. 

 

For mye fritid eller?

Anonymkode: d9615...c4a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...