Gå til innhold

*Skravletråd* for C_line,missdani,grysom,nickeline80 og stor mage snart?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Gratulerer så mye med el!!! :)

Håper vi er gravide hele gjengen, men om vi ikke skulle være det er det godt å vite at man er i godt selskap også neste syklus!! :)

Fortsetter under...

Skrevet

hvordan går det med grysom?

gratulerer med eggløsning C_line!! så bra!! :)

tror jeg har hatt eggløsning jeg også...makan til stikking i magen har jeg ikke opplevd før. tok blodprøve igår så får vel svar om jeg har hatt eggløsning en gang neste uke..

hvordan var tempen i dag nickeline80?

høres så spennende ut med temping, så jeg tempet i går og idag jeg også: 36,5 og 36,6....vanligvis ligger min på ca 35,2

men det er vanlig at den stiger etter eggløsning, ikke sant? så er det at hvis en er gravid så synker den ikke??

Skrevet

Gratulerer med eggløsning!!! :)

Idag var tempen på 36.68.. Så nå ser det sånn ut:

36.48

36.47

36.47

36.46

36.49

36.68

36.89

36.68

Den sank jo litt, men er fortsatt høyere enn den var med en gang jeg bgynte og tempe. Og da har den jo allerede steget pga el.. (Vet ikke hvor mye da!)

Skrevet

Gruer meg så ille til å teste til onsdagen jeg asså.. er en uke til nå...

Huff.. flere som skal teste snart?

Skrevet

Jeg leker med tanken å teste imorgen! Forutsatt at tempen min ikke har sunket.. :)

Skal på sykehuset imorgen og kommer uansett til å be de ta hCG blodprøve! :)

Dere andre da??

Skrevet

hei - har nu testa en gang som sagt, negativ... venter mens lør/søn - så kommer den ikke løpet av en uke må jeg jo evt vurdere en ny test!

Annonse

Skrevet

ingen positive enda:( men litt tidlig er det jo.....

jeg SKAL vente til over helga med å teste, tror jeg:) bestilte tester igår, så regnet med at de kom i postkassa neste uke en gang, men tror dere jaggu ikke den ble sendt idag! da blir det vanskelig å vente med å teste å, men all ros til billigetester.no for rask levering :)

Skrevet

jepp all honnør til dem - bestilte å betale mine 23/10, å i dag ligger di i postkassa;) 2 dager fra bestilling til levering - er bra service spørr du meg;)

neste mnd er det ny runde med pergo - vil jeg tro - men siden jeg hadde så goooodt! utslag på enkel så slipper jeg jammen dobbel test - så kanskje ikke symptomene blir værre;)

Nå skal jeg teste eggløsning i allefall denne mnd - jeg er nødt til det! og kanskje tempe - MEN da lurer jeg på?! NÅR STARTER MAN TEMPING? er det når man starter testing etter eggløsning - eller er det når man har funnet eggløsning?

KLEM ALLE SAMMEN....

jooohoo! i dag kommen mannen min hjem;)

Skrevet

Tempingen starter man med første dag av menstruasjon!! Du vil ikke kunne se når du har el før etterpå, temping er mer for å BEKREFTE el. Ikke for å finne den.. Anbefaler deg og lese på www.pernille.info

Jeg har registrert meg på Fertility Friend Online, og da lager den skjema til deg ettersom du skriver inn tempen! Kjempekjekk.. :)

Anbefaler deg termometer med to digitaler for best resultat! Jeg måler i munnen med termometer fra www.babyornot.dk

Håper du ble litt klokere!

Skrevet

Hei hei.. nå er endelig formen min litt bedre.. ligget rett ut i en hel uke her nå...i går var det helt ille! VAR SÅ KVALM OG SVIMMEL at jeg gikk i gulvet flere ganger.. heldigvis var svigermor hjemme så jeg kunne gå inn til ho så jeg slapp å være hjemme alene... men det var ekkelt asså! mamma er sikker på at jeg er gravid ho... vet ikke hvorfor men ho bare føler det..

Sånn temping og sånn det skjønner ikke jeg noe av jeg..;) så holder meg til å dra til gynekolog for å finne eggløsning gitt;)..

klem;)

HÅPER VI ALLE ER GRAVIDE JEG ASSÅ!!!

Skrevet

hvordan går det med dere? testet noe mer? jeg har ikke testet enda, blir over helga:)

hvor mange dager er egentlig en normal syklus? 28, 29 eller 30 dager?

har du testet da miss dani? høres no ut som grav.symptomer:)

Skrevet

Hei;) skal teste til onsdagen jeg.. så då håper jeg virkelig men tør ikke håpe.. jeg red en hest i går vettu og etter det hadde jeg kjempe vondt i magen og kvalm og sånn.. hadde vondt i magen hele natta.. lå å holdt på magen min .. huff det var ekkelt asså.. skal hvertfall ikke ri mere til jeg vet om jeg er gravid hvertfall;)...

KLEM;)

Skrevet

venta mensen på lørdag - kom ikke... men?! tørr ikke teste... så blir vente noen dager til....

Annonse

Skrevet

ja jeg fikk mensen i dag så der var de 2 egga!!! jeg gir opp jeg.. orker ikke mere.. blir så skuffa!!!!!... :(:(:(;(;(;( griner og griner.. er helt knekt.. psykisk knekt...orker ikke noe..

Skrevet

så trist, miss dani, men du må ikke miste motet, det blir din tur!

jeg MÅTTE teste idag (aaaaltfor tidlig) å den var selvfølgelig negativ. regner med jeg også får mensen om noen dager. har så sjelden mens at jeg blir glad hvis den kommer så får jeg starte på neste pergo.

klem til dere alle, spesielt miss dani :)

Skrevet

Uff da Miss Dani.. Men håpet er fortsatt ikke ute for deg!! Når det løsner to egg er det veldig ofte at kun det ene fester seg, og det andre kommer ut som menstruasjon! Bare for å gi deg litt håp..

For min del tok jeg hCG blodprøve på torsdag som var negativ. Men jeg vet jo ikke når eggløsningen var, bare at det må ha vært før 16 oktober.

Har fortsatt ikke fått mensen, og tempen er fortsatt høy.

Men pga blodprøven annser jeg mulighetene som minimale.

Så da blir jeg lagt inn på sykehuset igjen imorgen kveld, så blir det lap på tirsdag. Gruer meg så utrolig til det at det er så vidt jeg klarer og holde unna tårene. Skulle så gjerne sluppet det! Lå på sykehuset torsdag og fredag også, hjalp ikke akkurat på nervene det. Ble bare enda mer redd...

Skrevet

gruer du deg virkelig så?

er det ikke en fordel å få brent litt hull - mange som blir gravide rett etter slike lap....

men skjønne nervene er der... skulle nske jeg var der jeg - for jeg har på følelsen av at pergo liksom ikke er helt min greie...

Stakkar deg miss dani - men vær så snill ikke gi opp... det er enda håp for oss;)

Men skjønner den psykiske knekken - den har jeg å rett som det er - da er alt svart og jeg hater at jeg må slite slik!

Vi er her for deg vettu;)

Klem til dere alle

Skrevet

har skiftet nick! var "stor mage snart??" =)

lykke til på lap nickeline80

Skrevet

Ja jeg har gruet meg voldsomt! Men det er ikke bare på grunn av operasjonen, mest på grunn av hele situasjonen.

Det var ikke slik jeg så for meg at det skulle bli den dagen vi ville ha barn, og det er vel det vanskeligste med hele greia.

Dessverre fikk jeg mensen, så inngrepet har blitt utsatt en uke.

Har faktisk glemt å spørre om jeg kan begynne på pergo nå, eller om jeg da må vente.

Noen som vet?

Skrevet

Hei da er jeg tilbake... hadde noen dager der jeg bare lå i sofan å senga og gråt å hadde nervesammenbrudd og angstanfall... litt sliten og mye hormoner i kroppen tror jeg.. og sterke smerter i magen !.. men nå har jeg snakket med legen, gynekologen min.. ringte ho i går.. og da tar jeg en pause mnd.. så neste mens om ikke mens så provera, så blir det pergo igjen...

tok en test i dag siden kasnkje det ene egget kan være befruktet men testen virka ikke faktisk... typisk.. så tar ny i morgen.. håper den virker om ikke så klager jeg på billig tester asså!!!

Takk for alle oppmuntrende ord! setter masse pris på det!:):)

uten dere hadde jeg vel ligget på sofan enda...

STOR KLEM;)

Skrevet

godt høre du er oppe a sofan å inne her å skriver til oss...

Fikk mensen her å i dag - så det ble ingen spire denne mnd... skal starte på nu pergokur på fredag... får håpe på bedre lykke neste gang da..

du skriver om tester ja - jeg vil liksom ikke stole på de testene - lurer på hvor mange ganger jeg i det hele tatt har testet bare fordi jeg hadde et lite håp om at det kunne ha forandret seg;)

må le a meg selv...

klem

Skrevet

ja jeg og har tatt mange tester asså:).. hehe.. tok en nå og den virket faktisk.. den var negativ... så da er det jo greit...

det værste er jo at det inlegget mitt som jeg skrev her om mensen og sånn var nr 113.. det værste ulykkets tallet.. hehe;)

KLEM;)

Skrevet

jeg er ei på 26 og samboer på 27. vi har ei datter på 6 sammen.hun fikk vi uten noe problem.gikk på p-piller når jeg ble gravid med henne. men nå som vi ønsker oss så en til skjer det jo ingenting. jeg har sjelden mens så må starte den selv med primolutt kur.for så og starte med pergotime 2 tab om dagen fra dag 5 i syklusen. er nå igang med min 8 kur nå. mister litt motet av dette her. er det noen her som er i samme situasjon her og som har fått det til?

ellr har noen gode råd til oss?

Skrevet

HEi nette....

FOr å si det sånn så er jeg riiiiimelig fersk på dette med kurer - begynne på min andre på fredag - men jeg spiser fra dag 3 i syklusen.. men det er sikkert litt forskjell fra gyn til gyn hva de bestemmer...

Det er jo trist høre dere sliter... men det med mine forstyrrelse kom etter at jeg hadde brukt p-stav som prevansjon - det var da det heel satte inn - men homeopat mener at det kan ha vært med på å gjøre den forstyrra syklusen min ennå mer forstyrra - er jo masse kunstige hormoner som "ligner" de naturlige - å det sakl vistnok ikke være bra!!

du får henge deg på denne skravletråden, slik at vi får høre hvor det går med deg... å din prøving!

håper jo et skal klaffe denne gang - jeg får BARE 3 kurer - så det vil si jeg har 2 forsøk igjen - men denne syklusen... Lurer på hvorfor jeg får bare 3, å de er enkle også a den grunn at det ut fra blodprøver viser at det faktisk blir eggløsning....

Hva ligger deres verdier på når dere tar blodprøver for å se om progesteron har steget???

Skrevet

jeg har ikke hatt noe problemer medsyklussenmin tidligere føre jeg begynnte på p-piller. men har vært innom en del p-piller for det var såmange jeg ikke tålte så det kan kanskje ha noe med det og gjøre. jeg startet med pergotime den 3dagen i syklusen tidligere men nå har jeg byttet til 5 dagen. for og se om det kan ha noe bedre virkning. såvi fårkrysse fingrene skal starte på kuren imorra. men jeg fikk mensen på egenhånd denne gangen og bare det er jo til og rope hurra for:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...