Gå til innhold

Noen som har mistet den ene tvillingen før fødsel??


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Jenta i magen min var veldig syk =/

mistet henne etter 5 mnd i magen...... Gutten min er frisk og rask.. kjempe glad i han..... men savner jenta hver dag =/

 

noen her som har opplevd det samme???

 

Syntes gutten min virker så sår liksom.. litt lei seg.. en skjør liten gutt.... er det mulig at han sørger? eller savner søsteren sin????

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 måneder senere...

Fortsetter under...

Hei.

 

Jeg har ei jente som nylig fylte ett år. Hun mistet sin tvillingsøster i uke 24. Selv ble hun født i uke 26, 900 gram og en haug med komplikasjoner. Men i dag er hun frisk og rask, og en veldig fornøyd jente. Tanken på at hun savner søsteren sin har streifet oss, men hun er som sagt veldig fornøyd og glad, så det er ikke noe vi tenker mye på. Er du gravid? Hvordan går det nå?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 9 måneder senere...

Hei.

Den 15.desember 2008 ble jeg tvillingmamma til mine to eneggete gutter.. Men får bare oppleve den ene vokse opp.

I løpet av 10 minutter ble lykke og glede forandret til forvirring, fortvilelse, glede, meningløshet.. Ja, masse følelser..

Fikk akutt tvilling-tvilling-transfusjons-syndrom i uke 33+3..

Skulle bare til en helt vanlig ultralydkontroll, alt var bra med tvillingene første gang legen tok ul.. Men han var misfornøyd med et mål han hadde tatt av tvilling2 (Leander), så han ville måle på nytt.. Det var da det skjedde.. Vi så at hjertet ble svakere og svakere.. Det tok 11 minutter fra ultralyden til tvillingene var ute..

Heldigvis er Anton frisk og rask, men savnet etter Leander er der.. Og savner han noe så voldsomt hver dag-hele tiden...

Når jeg ligger å ser på anton er det så rart å tenke på at vi skulle hatt en til som skulle sett akkurat sånn ut...

 

Vanskelig å skrive hvordan man føler.. Man har så utrolig mange følelser..

 

Leander ble begravet 19.desember.. Veldig verdig begravelse..

Har hatt litt dårlig samvittighet i det siste fordi vi ikke har besøkt graven hans så ofte som vi ønsker.. Blir liksom ikke tid... det er så fælt å tenke på.. skulle gjerne ha vært å tent lys for engelen min hver dag..

 

*klem*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De første dagene etter at Leander døde, gråt anton så sårt.. Det var så vondt å høre på.. Tror nok han merket det da at lillebroren hans var død.. synes så synd på guttene mine.. elsker dem så utrolig høyt, og skulle gjort alt for at de skulle få vokse opp sammen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 7 måneder senere...

Hei

jeg skulle bli mor til to nydelige eneggede gutter... på rutinekontrollen i uke 21 fikk jeg vite at livmorhalsen åpnet seg og jeg ble kjørt rettfra kristiansand til rikshospitalet i ambulanse. der greide jeg å ligge i 3 uker før fødselen startet...

på morgenen samme dag gikk vannet på tvilling 1 og utover dagen ble det vanskeligere og vanskeligere å høre hjertelyden, men det var ingen som trodde at noe var galt. kl 18 ble guttene mine hentet ut med keisersnitt, men legen som tok i mot Matias kom inn igjen og fortalte at han ikke hadde greid seg og at han nok ikke hadde vært i live på noen timer.... det er så vondt å tenke tilbake på.. ettersom jeg var i uke 25.5 når dette hendte var Fillip også kritisk på nyfødtintensiv i lang tid... jeg fikk ikke tid til å sørge over Matias før lenge etter...

 

nå sitter jeg her med en vakker sønn på 16 mnd. men føler hver dag at jeg har en for lite...

jeg møter stadig mennesker som sier at jeg må være så glad for den jeg har for han er jo et under! og JA jeg er det men jeg savner så fryktelig det som kunne ha vært og jeg tar meg selv i å bli på en merkelig måte sjalu på de som triller sine tvillinger....

 

det hører med til historien at tiden leger noen sår... jeg trenger ikke gå på graven så ofte lenger og det kan gå dager hvor jeg ikke tenker så mye på Matias.

Det såreste er nok at jeg føler meg så ensom med opplevelsen av Matias.

i begynnelsen følte jeg kanskje at Fillip savnet Matias han ville bare være i armene våre eller pleierene på sykehuset, men nå føler jeg ikke han har noe formening om det lenger....

 

 

hva sier dere når dere får spørsmålet om hvor mange barn dere har???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff, jeg blir så trist av å lese dette:( Jeg har tvillinger, men mistet det tredje fosteret i uke 20. Mine to har i hvert fall hverandre, selv om en av dem mistet sin enegedde tvilling.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 år senere...

Annonse

jeg er gravid i uke 21,men kunn den ene tvillingen er i live,den andre døde i uke 11 men er der inne fortsatt,og har ikke blitt noe mindre.. har vært på ul hver tredje uke..og om 2 uker skal jeg iinn å måle livmorhalsen... er det ekstra risiko å gå med en død i magen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...