Gå til innhold

PARLODEL (Piller som stopper melken) Noen som har noen erfaring med de?

Anbefalte innlegg

Skrevet

????

Jeg har hentet de ut i dag, skal begynne med de i morgen.

Men inne i pakningsvedlegget står det:

Siden Parlodel hemmer melkeproduksjon, bør ikke legemidlet brukes ved amming.

Det jeg lurer på....jeg kan fremdeles amme til melken stopper opp? Legen sa ikke noe om at jeg ikke kunne det....

Og så lurer jeg på om dere fikk noen bivirkninger?

Takker for alle svar:)

Skrevet

Hvis du har fått piller for å stoppe melken,hvorfor vil du amme da?Når du ammer så vedlikeholder du jo melkeproduksjonen...Akkurat det skjønner jeg ikke...Syns du på en måte motsier degselv litt.

Jeg tok pillene for litt over 5 år siden(i forbindelse med at jeg stoppet melkeproduksjonen etter en dødfødsel) og kan ikke huske at jeg hadde noen bivirkninger.

Lykke til!

Mvh

Skrevet

Grunnen til at jeg fikk pillene er at jeg har rett og slett ikke krefter nok til å slutte å amme uten de pillene.... Så derfor fikk jeg de av legen for å stoppe melken, hvis det ikke er mer melk er det heller ikke mer å hente der.....hvis du skjønner.

Men jeg ble litt usikker når jeg leste inne i pakningsvedlegget, derfor spørr jeg dere :)

Noen andre som har tatt de?

Skrevet

Men dersom du fortsetter å amme mens du tar de, vil det ikke virke så veldig... amming stimulerer melkeprod. Jeg hentet også ut pillene, men brukte de aldri. Stoppet ved å pumpe bare bittelitt for å unngå brystbetennelse, så stoppet det greit av seg selv, og jeg hadde masse melk....

Skrevet

jeg har brukt parlodel. Du må tømme brystene samtidig som du går på tabl. Tabl gjør at produskjonen minker. så du skal ikke bare ta toppene.

Jeg må bare fortelle deg at de tabelettene er ganske ubehagelige. Jeg ble SKIKKELIG svimmel! Holdte på å svime av mange ganger.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...