Gjest Skrevet 1. oktober 2007 #1 Skrevet 1. oktober 2007 Min sønn på 5 har fått dette. Han våknet søndag og kunne ikke gå på foten, hadde så vondt stakkar.. måtte til legevakt og på ultralyd, og de konstanterte serøs coxitt, som er betennelse i hoften. Altså en vannansamling rundt hofteleddet. Andre som har opplevd dette? Og hvor lang tid brukte de før de var helt bra igjen?
LisseUmmaNuddeAtteJamPjøver Skrevet 2. oktober 2007 #3 Skrevet 2. oktober 2007 Vet ikke om det blir noe annet med barn, men. Jeg hadde det sjøl for noen år siden, tror jeg var rundt 20 da. Var skikkelig vondt, kunne ikke ligge godt, og å gå var et mareritt. Fikk kortisonsprøyte i hofta, og noe tabletter (antibiotika tipper jeg). Det værste gav seg vel på noen dager. Det jeg husker best var at jeg ikke kunne/fikk gå i trapp. Og jeg som bodde i 3 etg i et hybelhus uten heis. Tror det gikk 14 dager før jeg kom meg opp og ned på egen hånd. :-S God bedring til gutten din da.
Har byttet nick ! Skrevet 2. oktober 2007 #4 Skrevet 2. oktober 2007 Har ikke hatt egne barn med det, men har hatt noen innom jobben. Serøs Coxitt må gå over av seg selv (har hørt at kortison gjør vondt værre ved denne type betennelse), evt kan du gi smertestillende. Går som regel gradvis over innen 6ukers tid... (vet det er lang tid når han har vondt). God bedring til gutten din!
*Urolig* Skrevet 2. oktober 2007 #5 Skrevet 2. oktober 2007 Jeg har ikke barn med det. Men har det selv. Det begynnte i februar i år. Skikkelig vondt. klarer ikke gå i opppverbakker, eller trapper..helt grusomt. Fikk betennelses dempende, brexidol (?) å når jeg går på de er jeg helt fin....helt til jeg slutter, da er det nett likt igjen. Veldig slitsomt for jeg kan jo ikke leve på de tabelttene resten av livet. Stakkars gutten din, han har det ikke godt nå, håper han blir bedre snart...for betennelse i hofta er grusomt! Ønsker han god bedring!
Mamma´n til A og F Skrevet 2. oktober 2007 #6 Skrevet 2. oktober 2007 Ja. Eldstejenta fikk det 2 uker etter mmr vaksinen. Ringte fra barnehagen og sa hun ikke klarte stå på benet. Fikk sjokk.Dro på legevakten, som brukte timer på å stille diagnose. Etter å ha konferert med Ullevål, fikk hun diagnosen serøse coxitt. Ble henvist di dagen etter, da de forsket på det( 3 år siden). Dagen etter da vi var på vei til sykehuset, sto hun spontant på beinet igjen. Ringte sykehuset som da sa det ikke var vits vi kom. Er visst vanlig at det går spontant tilbake. Kan ta mange dager. Mener å huske hun småhalet litt i peroder etterpå. Ble helt fin igjen!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå