Gå til innhold

blir vi ikke tatt seriøst før etter uke 12?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

jeg er gravid i uke 9, siden uke 7 har jeg vært sykemeldt pga småblødninger og smerter i magen spesielt på venstreside.

jeg ble sykemeldt med en gang og fikk beskjed om og ta det med ro noe jeg gjør og. det har ikke blødd så mye etter at jeg "la meg ned" men når jeg har gjort noe, gått en liten tur eller vært i butikken blør jeg litt. så jeg må jo bare ta det rolig. såppas skjønner jeg jo. men legen min har jo ikke undersøkt meg i det hele tatt. ikke tatt blodprøver eller blodtrykk.

Jeg skal tillegen i morgen og forlenge sykemeldingen, så vi får se om han gjør noe da.

er det sånn det skal være?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg lurer også litt på det! Var til legen å følte ikke at jeg ble tatt alvorlig i det hele tatt.. Men jeg følte kanskje det hadde mer med alderen min å gjøre enn hvor langt jeg er på vei(for det spurte han meg ikke om engang). Han sa bare at du er enda ung og har god tid på deg. Og hva det enn er så skjer med deg så er det nok i gang nå, og du må bare vente å se..

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Be om henvisning til ultralyd hos gynekolog. Det gjorde jeg, og fikk det.

 

Det er kanskje ikke så betryggende å høre, og husk at vi alle er forskjellige. Men jeg småblødde litt, og hver gang jeg anstrengte meg blødde jeg mer. På ultralyd viste det dødt foster, en såkalt MA - eller inkomplett abort, Det vil si at kroppen ikke klarer å støte det i fra seg skikkelig. Jeg hadde de samme symptomer på graviditet selv om fosteret hadde vært død i fire uker...

Så krev å bli sjekka. Ikke noe særlig å gå slik rundt. Men det kan være at alt er i orden også med fosteret. Håper det!!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er i akurat samme situasjon som deg. Å det du beskriver er helt likt min hverdag. Jeg går rundt og føler meg oppgitt og redd. Jeg ble heldivis tatt på alvor og ble sendt på ul i forige uke. Min lille spire hadde det bra, men de fant ingen årsak til blødningene. Jeg ble roligere etter dette.. Krev å få komme til ul, det hjelper mye å se at babyen har det bra tross alt.

lykke til videre

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ble tatt på alvor i alle fall. Måtte ringe legevakta en kveld forrige uke pga sterke smerter osv. har også hatt noen små-blødninger. (uke 10) Jeg fikk kommer på UL morgenen etter på sykehuset og fikk se at hjertet slo og alt var bra med den lille. Men jeg hadde nedsunken livmor :( Fikk sykemelding og må ta det med ro til jeg skal til legen igjen på fredag...

Etter UL ringte faktisk legen jeg hadde snakket med kvelden før for å høre hvordan det gikk med meg, utrolig positivt og overraskende!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...