Gå til innhold

Hvor lang tid tar det før klemt finger blir "normal" igjen, erfaringer???


Sara Rompompei

Anbefalte innlegg

Guttungen fikk klemt fingeren under en sparkesykkel på SFO for 2 dager siden. Fingeren er lekker blå, hoven og har fått sprukket negl, samt et sår på fingertuppen.

 

Det ser ut til at neglen kommer til å falle av etterhvert.

 

Fingeren er veldig vond. Så det jeg lurer på er om det ikke snart burde bli en bedring? Har jo gått 2 dager nå...

 

Noen med erfaringer her?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

niesen klemte langefingeren da hun var liten.nå er hun 13 og fingeren er flatere enn resten:-) men det døde vevet som ses ut som svart blod inni vil forsvinne en god stund.....kroppen kvitter seg av med det via blodbanen....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men når vil den slutte å gjøre så vondt?

 

han kan ikke røre på den eller komme nær den med noenting...

 

Synes så synd på ham

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guttungen klemte fingeren sin, mistet neglen og det har vært vondt når han har kommet borti den i flere uker, men har jo blitt bedre og bedre.

Selv klemte jeg langefingeren i en dør i april/mai, den verker enda....Men tror det går lettere over på barn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er den rød og varm rundt? da kan det være en betennelse inni...og det gjør vondt? Du får ta han med til legen i tilfelle han må ha noe for det. Antibiotika brukes bare når det er infeksjon som følge av bakterier. Bare passe på at såråpningen er rent, for å unngå infeksjon. Smertene forsvinner når det betente området er leget, og det er vanskelig å si når det skjer... men du kan jo smøre med litt lokalbedøvelse, spør på apoteket hva som kan brukes...lykke til stakkaren!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Den er ikke varm, det sjekker jeg jevnlig. så det er ikke betennelse i den.

 

Smertestillende ja, det kan vi jo kanskje prøve.

Leste i et svensk blad i sommer at man kunne væte en tablett og gni over området. Dette gjaldt stikk og sånn, men det burde vel virke her også.

 

Det skal jeg jammen prøve..

 

Takk skal du ha

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...