juniorsen Skrevet 9. september 2007 #1 Skrevet 9. september 2007 *Hvordan var undervisningsdagene/ukene lagt opp? (Kanskje forkjellig fra skole til skole det der, men.....) *Hvordan gikk det med jobb ved siden av? *Er det mer hjemmejobbing enn ved heltid?
Piruetta Skrevet 9. september 2007 #3 Skrevet 9. september 2007 Har ikke tatt på deltid, men på heltid jeg da, og kan i grunn ikke svare... Men kanskje du får noen tips om du går inn på den akt skolen sine studiesider, og sjekker fagets fagplaner? Pleier å stå ganske nøye beskrevet der... Lykke til uansett
juniorsen Skrevet 9. september 2007 Forfatter #4 Skrevet 9. september 2007 De har ikke begynt med deltidsstudiet enda, kanskje til neste år, de visste ikke helt... )
Piruetta Skrevet 9. september 2007 #5 Skrevet 9. september 2007 Jeg vet at feks høgskolen i Bergen har deltidsutdanning... Sjekk deres hjemmesider kanskje? www.hib.no Sikkert ikke SÅ ulikt mellom de ulike skolene.
hurraa Skrevet 9. september 2007 #7 Skrevet 9. september 2007 Jeg har tatt studiet deltid desentralisert, der vi hadde ca 3 samlinger 1 uke om gangen 1 semester, og praksis neste semester. Vi hadde en grp her vi bodde som møttest 1 gang i uka. Det er mulig å kombinere dette med jobb. Jobbet ikke fast selv, men tok noen vakter avogtil Du må være veldig strukturert, for det er masse som man må lese på egenhånd, som det ikke blir gitt undervisning i. For meg passet dette bra for mine 2 barn som jeg fikk da jeg studerte.
Lille-my-meg Skrevet 9. september 2007 #9 Skrevet 9. september 2007 Hei! Jeg har gått på deltid og desentralisert. Desentralisert betyr at mye av undervisningen foregår på hjemstedet ditt hvis det er et stykke til høyskolen. Vi var delt inn i grupper på 3-5 studenter og vi møttes 1-2 ganger i uken - kom litt an på hvor mye vi hadde å gjøre. Hadde samlinger på skolen en uke ett par ganger i halvåret. Sikkert mer undervisning ved vanlig 4-års deltid, men sikkert mer selvstudium enn ved normert løp. Jeg jobbet mellom 50 og 70 % ved siden av, men det var i meste laget til tider. Du er jo 75% student - helt topp hvis man har barn og hus ved siden av ).
mamma2006og2007 Skrevet 9. september 2007 #10 Skrevet 9. september 2007 Hei. Jeg visste faktisk ikke at sykepleier utdanningen kunne tas desentralisert. Hvor i landet har dere gjort dette??? Skulle gjerne tatt utdannelsen, men med 2 små barn ser det vanskelig ut... Må jo kunne jobbe og tjene penger ved siden av..
Lille-my-meg Skrevet 9. september 2007 #11 Skrevet 9. september 2007 Høgskolen i Gjøvik gikk jeg - tror det er flere her i landet også. )
Twintipp og himmelblå Skrevet 9. september 2007 #12 Skrevet 9. september 2007 Jeg går på vernepleien deltid, og da går vi hovedsak på skolen 1 uke i mnd. Men det er oppgaver\caser en må jobbe med både individuellt og i grupper ved siden av.. Studiet er 75%, altså 3 år over 4. Jeg synes det er supert!!
mamma2006og2007 Skrevet 9. september 2007 #13 Skrevet 9. september 2007 Jøss, sier du det Bittelille-My? Jeg bor midt mellom Gjøvik og Elverum jeg.. Så Gjøvik hadde jo passet bra.. Er det over 3 år da eller?? Kanskje jeg finner noe om det på hjemmesida dems.
juniorsen Skrevet 9. september 2007 Forfatter #14 Skrevet 9. september 2007 Er det mer hjemmejobbing enn den 3-årige? (Skulle jo ikke tro det i og med at det er 75% over 4 år, noe som blir det samme som 100% over 3 år....)
Lille-my-meg Skrevet 9. september 2007 #15 Skrevet 9. september 2007 Det går over 4 år. Du kan jo sjekke på sidene deres om de har det fortsatt. Det er ihvertfall en flott mulighet til å utdanne seg når man har familie og jobb - det er bare i praksisperiodene at du er heltidsstudent.
mamma2006og2007 Skrevet 9. september 2007 #16 Skrevet 9. september 2007 Fant ikke noen direkte informasjon om desentralisering på hjemmesiden til hig. Men fant dette: Studiet er organisert over 3 år på heltid og 4 år på deltid/desentralisert deltid. Så da finnes det vel kanskje da:-)
Lille-my-meg Skrevet 9. september 2007 #17 Skrevet 9. september 2007 Ring og spør du! ) Vi begynte i januar så det er jo mulig de gjør det nå også. Lykke til iallefall!
ejiec++ Skrevet 9. september 2007 #18 Skrevet 9. september 2007 jeg tok sykepleien desentralisert gjennom Diakonhjemmet Høgskole i Oslo. I mitt kull var det studenter fra hele Norge. Vi hadde samlinger 4 ganger i året på en uke hver gang - da kom alle til Oslo. Ellers brukte vi nettet til oppgaveinnelveringer og annet. Praksis hadde alle i sin hjemby. Da jeg studerte begynte vi i november. Sjekk nettsiden og ta kontakt med skolen for mer info. Denne skolen kan anbefales! http://www.diakonhjemmeths.no/
mamma2006og2007 Skrevet 9. september 2007 #19 Skrevet 9. september 2007 Oj, kanskje det gitt!! Hehe. Skal jammen ringe å høre med dem i morgen. Jeg skulle starte vanlig studium høsten 2005, hadde kommet inn i Elverum. Men så ble jeg jammen gravid! (etter å ha prøvd i flere år, så det var ikke et "uhell" liksom). Datteren min ble født i mars i fjor. Og jammen fikk jeg en sønn i august i år:-) Så vet ikke helt hvordan det blir med skole i tillegg.. Derfor tenker jeg det er ideelt å ta det på denne måten. Jeg ønsker jo mye tid med barna mine mens de er små også.. Takk for svar Bittelille-My!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå