Gå til innhold

Bør homofile få adoptere?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Jeg kommer fra Norge. Menn som aktive barneoppdragere var temmelig uvanlig i eldre tider. Storfamilie var forøvrig normen, ikke kjernefamilie.

 

Selvsagt har kunstig befruktning noe med saken å gjøre. DU sier at homofile ikke er ment å ha barn fra naturens side siden de ikke kan produsere dem. Et infertilt par kan heller ikke produsere barn sammen. Ergo er de, ut fra ditt eget resonnement, uegnet til å ha barn. Ikke sant?

 

Jeg kaller deg glatt både fordomsfull gnom og ren idiot når du tror du kan sitte der og kalle familien min en "såkalt familie" og synes synd på barna mine. Tough life.

 

"Rassist" er ikke noe ord, men at du er homofob tviler jeg ikke på. Så langt har jeg ikke sett deg presentere noe mer holdbart argument enn at kun det naturlige kan være av det gode. Det tror jeg ikke noe på. At to foreldre har ulike roller i en familie uavhengig av kjønn kan jeg garantere deg.

 

Unger har vokst opp med homofile foreldre i lange tider, det er ikke snakk om å gjøre noen til forsøkskanin. Selv om det kanskje ikke kryr av homofamilier i det hullet du kom opp fra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

En kjærnefamilie kan være en stor familie, men den består av mor og far, barn og kanskje andre familiemedlemmer. Saken var at du mente at far var fraværende, dette er ikke tilfelle da det var fer som sto for opplæring av mange oppgaver. Far lærte sønnen å bli mann og mor lærte jenter og bli damer.

 

Når det gjelder kunstig befrukning burde det være slik at de som skulle få hjelp til dette kunne vise til at de kunne danne god og trygg kjærnefamilie. F.eks to alkoholikkere burde ikke få et slikt tilbud.

 

Jeg bryr meg ikke om hva du kaller meg, men ser jo av dette at du ikke er et barneforbilde. En viktig ting man må lære barn er at andre mennesker har lov og rett til egne meninger, i tillegg mener jeg at man skal etterhvert lære barna å stå for sine meninger. Slik du er er det bare din som teller, og har andre ikke din mening så er det bare å kaste dritt. Du kaller meg for homofob, men jeg mener at alle må ha den legning de har, men barn skal ikke forvirres inn i dette.Hva kan du å din venninne f.eks om følelser under gutters pupertet, ingenting er svaret pga at du aldri har opplevd dette. Skal du da sende din sønn til naboen eller venner for å få gitt han slik info. Du må jo se at her blir det store hull. Til opplysning bor jeg ikke i noe hull, men i en by. Ja jeg vet også om homofile par med barn, et av barna til et homofilt par jeg vet om har store problemer da moren etter noen år flyttet fra far til en dame. Jenta kjempet frem å få flytte til far med sin nye samboer og har ikke kontakt med moren. Ting er ikke alltid så rosenrøde som du skal ha det til. Jenta syntes ikke dette var noe naturlig livssituasjon, ofte er det å kjenne seg igjen i samfunnet viktig for barn det gir trygghet. Dette er bare et tilfelle, men det finnes nok mange flere enn dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dersom du mener at to heterofile som fra naturens side ikke kan lage barn sammen bør få teknisk assistanse til det, mens to homofile som fra naturens side ikke kan lage barn sammen ikke bør få teknisk assistanse til det - så er det vel ganske åpenbart at problemet ditt ikke er manglende naturlighet, men manglende heterofili.

 

Min kjernefamilie består av to kvinner, to barn og to avogtilbarn. Live with it.

 

At du sammenligner homofile med alkoholikere, og mener at "barn ikke skal blandes inn i" homofile konstellasjoner bekrefter bare din homofobi enda mer.

 

Jeg avslutter debatten her, du er antagelig beyond håp i alle fall. Jeg synes det er synd at mine barn skal vokse opp i en verden befolket av slike som deg, men heldigvis blir det færre og færre av dere.

 

(Hva som er den verste drittkastingen av å bli kalt en fordomsfull gnom eller å få beskjed om at man er uegnet til å oppdra sine egne barn og ikke duger som forelder, er selvsagt et definisjonsspørsmål. Hva jeg mener kan du sikkert gjette deg til. Kryp tilbake i grotta di nå).

 

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja han var homofil og adopterte, men ikke i Norge. Han dro vel til Danmark tror jeg :) Eller var det USA... Husker ikke helt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mener du Kenneth Dybedal? Han adopterte ikke, han benyttet en surrogatmor til å føde sitt eget barn.

 

Jeg er temmelig sikker på at ingen (på det tidspunkt åpne) homofile har fått gjennomføre en vanlig adopsjon i Norge/som norske residenter. Stebarnsadopsjoner har man plenty av.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til 19.40

 

Jeg lurer på om du har lesevansker, hvis du har det så er du unskylt. Men det jeg skrev var at de som skulle ha hjelp til å bli gravid burde være egnede foreldre, f.eks ikke alkoholisert.

 

Dette koster penger for samfunnet og det minste man da bør gjøre er at man ser at disse barna får en best mulig familie. Jeg mener at dette består ev en mor og en far.

 

Definisjon på en kjærnefamilie som begrep er; mor, far og barn.

 

At jeg ikke vil at barn skal leve opp slik du vil må du gjerne kalle for homofob, det bekrefter igjen at du ikke tåler andres synspunkt og at bare dine meninger er tillatt for ellers kaster du ut dritt. Jeg sier igjen at jeg mener at det er opp til en hver å bestemme hvem og hvordan de skal leve, det er en menneskerett. Men det jeg er uenig i er at barna skal lide under en annerledes hverdag pga voksnes egoisme. Barna er vår fremtid og det er de som skal bygge landet, de har rett på å få det beste.

 

Jeg ville aldri ha gjort forskjell på dine og andres barn, jeg ville heller aldri ha påvirket barn i menninger som de selv skal gjøre seg opp etterhvert som de vokser til. Men jeg har rett til å å si hva jeg mener og ser du f.eks på debattprogram om dette temaet vil du se at det er et flertall som er mot dette. Det er ikke for at de er homofob, men fordi de tenker på barna.

 

En annen ting som du ikke har fått med deg er at dette er ikke snakk om egne barn, men adoptiv barn som ofte kommer til Norge med en barlast fra før. Forskning viser entydig at disse barna har flere og mer omfattende problemer enn norske barn, da skal de slippe å også streve med forvirring i forhold til det at de ikke kjenner igjen sin situasjon hos andre. De ska også kunne søke hjelp hos begge kjønn, da den nye far og mor.

 

Jeg kryper ikke inn i noen grotte, jeg kommer til å kjempe for barnas rett til en far og en mor, noe som var en selvfølge før i tiden og skulle bare mangle at disse nye landsbarn skulle få dette når livet deres i utgangspunktet har vært så traumatisk i starten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

sitat anonym: "Hva kan du å din venninne f.eks om følelser under gutters pupertet, ingenting er svaret pga at du aldri har opplevd dette."

 

eh, hvorfor kaller du partneren til denne kvinnen for venninne? er mannen din kompisen din?

 

ok, nok digresjon.

jeg er rett og slett veldig nysgjerrig på hva som kan tilfalle disse stakkars barna med homofile foreldre som IKKE kan skje med barn av heterofile? når du svarer, vær så snill å ta høyde for at alle mennesker i denne verden har sitt å stri med, og at man aldri vil få perfekte familier. det kalles å være menneskelig.

 

og hvorfor er det greit at du igjen og igjen skriver at jeg er egoistisk og bare tenker på barn som et smykke? er jeg virkelig "sytete", som du svarer meg, når jeg reagerer på dette?

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til 30/10 kl 14.03

Ja min mann er min beste kompis i hele verden og så er han min ektemann. Hva skal jeg kalle henne ektekvinne, jeg kaller min mann for ektemann. At det går an å henge seg opp i så mye rart.

 

Hva kan tilfalle barn med homofile som ikke kan skje med hetrofile;

 

1. mobbing ( dette er noe de fleste vet, og barna skal ikke utsettes for slikt).

2. Det kan ikke kjenne seg igjen i samfunnet, de fleste har en mor og en far. Alle har dette, men aller er ikke så heldige at de får oppleve gleden med en far og en mor og deres forskjellige roller i livet. Som igjen kommer barn tilgode i oppveksten. ( f.eks at sønn kan snakke med pappa om når han var i puperteten om problemer og gleder osv, datteren om det samme, menstrasjon, sminke osv). Jeg ville ha sett uttrykket på min far hvis jeg hadde spurt om råd i forhold til f.eks klær, sminke, menstrasjon, pupertet, osv)

3. Man har større mulighet til å få gode foreldre når det gjelder adopsjon, dette fordi myndighetene kan sette kriterier for dette. Du sier at man ikke kan få perfekte familier, jeg mener at min var det for meg. Jeg ser ikke at man ikke skal søke det beste for barna og det har i alle år vært to foreldre av uliket kjønn. Barna fortjener kun det beste, og spesielt er dette viktig for adoptiv barn da de i utgangspunket ofte strir med andre problem i oppveksten (forskning).

4. Det er stor sannsynlighet at barnet ikke er homofil selv, hva kan da et homofilt par lære en hetrofil om samlivet som er totalt annerledes. Da tenker jeg ikke bare rundt det intime, men settingene blir jo het forskjellige. Jeg ville ha blitt helt fustrert om min datter /sønn hadde vært homofil, hvilken råd skulle jeg ha gitt jeg kan jo ikke noe om dette. Jeg måtte rett og slett ha søkt hjelp. Dette problemet må jo alle se.

 

 

Ja , jeg mener at alle som ikke tenker på barns beste er egoister. Dette er små mennesker som skal lære å mestre mange ting i sin oppvekst. Jeg mener at det ikke skal være slik at man har krav på, barn har krav på en mor og en far, Ingen snakker for barna, de skal bare finne seg i å bli værende der voksne bestemmer. Dette er galt, det må være strenge kriterier for hva som skal til for å få adoptere. At man skal bestemme at det og det barne skal ikke få en far eller en mor, det er jo hjerterått. Mine barn sier at de gjør ulike ting med meg og min mann, dette kaller de jenteting og gutteting. Med andre ord de ser allerede at vi har to ulike roller i forhold til dem. Vi har ulike interesser: min mann skrur bil og moped med vår sønn. Jeg og min datter kan ofte ha det svært så koselig på badet når vi pynter oss. Vi syr og strikker sammen, noe jeg ikke får min sønn med på. Min datter vil ikke være med på jakt sammen med min mann og sønn. Slik er det ikke bare i vår familie, men i de familiene som er rundt oss.Det er ikke riktig å ta fra barna disse opplevelsene som ligger i våre kjønnsroller, gutter skal ha nære forbilder av sitt kjønn, det samme skal jenter ha. Det skulle jo bare mangle at barn ikke skal få en så grunnleggende rettighet som en mor og en far.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

du kan kalle henne for partner, kone, kjæreste, samboer eller hva hun nå måtte være.

 

1. nei, barn av heterofile foreldre blir jo *aldri* mobbet, det er jo et faktum... denne forvridde logikken din tilsier at utrolig mange typer mennesker burde avstå fra å barn, i tilfellet barna deres vil bli mobbet. jeg nevner i fleng: alle med annen hudfarge enn oss kritthvite etniske nordmenn, døve, feite, dumme, rødhårede, fattige, de som kanskje kommer til å flytte slik at barna må begynne på ny skole og kanskje blir mobbet der, og ikke minst de som døper ungene sine stygge navn. hvem setter grensene for hva som er bra nok? ærlig talt, kan man ikke heller snu saken på hodet og si at feks foreldrene til mobberne har mye ansvar her?

2. grunnen til at mine barn eventuelt ikke kommer til å kjenne seg igjen i samfunnet, er fordi folk som deg har forhåndsdømt deres familietype uten å vite hva dere snakker om. jeg kan ikke for mitt liv skjønne denne paniske holdningen som går ut på at alt alltid skal være sånn som det alltid har vært!! hvis ikke er det farlig, hvis ikke blir vi mobbet, hvis ikke ødelegges fundamentet i samfunnet vårt. denne holdningen faller på sin egen urimelighet, for gjett hva?! ting er ikke sånn de alltid har vært. ting har endret seg, alt har endret seg. hvis du klarer å tenke utenfor ditt eget lille og i dine øyne perfekte univers, hadde du kanskje forstått at vi er del noe større, der det skal være plass til veldig mange forskjellige typer mennesker og familier.

hvis ikke man har en mor og en far som kan ta seg av henholdsvis jente- og gutteting, så får faren lære seg til å snakke om mensen og moren lære seg til å snakke om de første våte drømmene. det går helt sikkert bra, det også. i tillegg finnes det nok av mannlige personer mine barn vil kunne snakke med, være det deres brødre, mine brødre, mannlige venner, to bestefedre, mannlige ansatt i barnehagen, mannlige lærere, mannlige naboer.

3. igjen påstår du at foreldrepar med mann og kvinne er best. dette er ikke annet enn direkte forhåndsdømmende og en gigantisk overforenkling av virkeligheten.

4. hæ, har du ikke hørt at to lesbiske kvinner som oftest gjør jentene sine lesbiske? for ikke å snakke om to menn. nåde de guttene som kommer hjem med ei dame der i gården!

 

jeg tror mine barn vil være glade for at de vil vokse opp i et hjem der det er lov å mekke moped selv om du er jente, og strikke selv om du er gutt. barn er helt klart forskjellige og har ulike interesser utfra biologisk kjønn, det er det ingen tvil om, men måten samfunnet vårt polariserer kjønn for tiden, er så drøy. bare blått for gutter, bare rosa for jenter. vi er ikke bare jente og gutt, kvinne og mann, vi er så mye mer komplekse og sammensatte enn det.

jeg vet at mine barn kan støte på problemer pga av det valget jeg tar når jeg får dem med en kvinne, men mitt poeng, som jeg synes er kjernen i det hele, er at jeg skulle ønske at folk arbeidet *med* oss, og ikke mot oss. så lover jeg at jeg skal gjengjelde tjenesten hvis du noen gang skulle trenge litt støtte.

bare for å ha det sagt: dette dreier seg ikke om at ikke fedre er viktige. fedre er like viktige som mødre. de er like viktige. det trenger bare ikke alltid være en av hver.

 

og hva som er mer "hjerterått" mellom å la et barn bli boende på barnehjem eller at det kommer til et hjem der to voksne personer, som har oppfyllt alle krav fra adopsjonsnemda, verker etter å elske det .... vel, jeg tror jeg vet svaret ditt, og du får nesten finne ut selv hva det svaret sier om deg.

 

signing off.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1. Enig i at foreldrene har ansvar for barna og hva de gjør. Jeg tenkte veldig nøye på nhvilket navn mine barn skulle ha, har slik i tankene hele tiden. Syns det er trist at det er slik, men det er et faktum at det annerledese ofte fører til mobbing. Ofte får vi heller ikke greie på slikt pga at barna prøver å værne foreldrene, da kan dette føre til store psykiske lidelser senere. Det som gjør adoptivbarn mer sårbare er at vi vet at et stort flertall av disse barna kommer også til å slite med andre ting, tidligere røtter, opphav osv. Det er i hvertfall det forskere sier. Jeg vet om en del barn som har blitt mobbet pga dette, det er forkastelig det vil jeg poengtere på det sterkeste. Ikke adoptiv barn men barn som er av biologisk opphav av homofile. Jeg syns det er forferdelig at barn skal lide under mobbing, man bør gjøre det man kan for å stoppe det men ofte får man ikke vite om det før det er gått lang tid. Hadde mine barn mobbet noen hadde jeg tatt ansvar og det tror jeg de fleste foreldre hadde gjort hvis de hadde fått greie på dette.

 

2.Jeg ville aldre ha pratet med noen andre en min mor om slike ting, det er for personlig. Å forlange at barn skal gjøre det er å ta fra dem noe av sitt private. En mor og en far er de nærmeste personene for et barn i en vanlig familie der ting fungerer som de skal. Hvor går grensen for hvem som skal få barn, dette må da tas på alvor. Skal også transer få adoptere, kollektiver, de som lever i grupper, sekter osv. Du sier at samfunnet utvikler seg, da blir jo konsekvensen at det ikke blir noen grenser. Men jeg skal si deg at barna er de samme, det er de som må leve med de voksnes forandringer. De voksne lever jo bare sitt naturlige liv for dem, men det er barna som må omstille seg. Det jeg mener med å ikke kjenne seg igjen i samfunnet er at barn ser at de fleste har en mor og en far, gjenkjenning gir trygghet. De får like oppvekstsettinger som andre barn. Det kommer altid til å bli slik at de fleste barn har en mor og en far, selv om det blir slik at samfunnet tar vekk denne retten til enkelte barn. Barn snakker om mamma og pappa. Hva med den dagen de gjør krav på å vite hvor mor eller far er. Jeg mener også at det er en menneskerett å få vite hvem de biologiske foreldrene er, hvis du så på nrk for en stund siden så du hvilke problemer å ikke vite sitt opphav kan gi.

3. Det er da en gang slik at det bare er en mann og en kvinne som kan skape et barn. Dette har nok sin naturlige forklaring, da dette er komponert fra naturens side. Menn og kvinner er forskjellige ikke bare i kjønn men i væremåte og jeg mener det er viktig at barn får litt av begge verdner. Vi har noe å lære hos begge parter oppveksten.Dette skal man ikke ta fra barn.

4. He he, hadde det vært slik hadde værden blitt utryddet av mennesker hvis du hadde fått det slik som du ville. Hvem skulle satt barn til værden.

 

Barna mine får lov å¨velge fritt aktiviteter. Det du sier er ikke sant, det har vært gjort undersøkelser/forskning flere ganger i Norge og utland som viser at helt ned i 1-2 årsalderen velger det store flertall aktiviteter som er kjønnsrettet. Jeg ga min sønn også dukker og min datter bilder da de var små, men interessen for disse lekene var ikke der. Dette hadde de ikke lært noen steder, da dette var før de begynte i barnehage. Må si det er positivt at du ser at dette kan skape problemer da er du bedre rustet for å hjelpe dine barn, men det er mange i din situasjon som ikke ser et eneste problem i en annerledes familie og det syns jeg er skummelt for barnas del. Jeg støtter de som allerede har barn, de kan ikke tas fra foreldrene. Men dette er ikke snakk om dem, det er snakk om adoptivbarn som ennå ikke har fått foreldre og som har kanskje en del problemer med seg i sin situasjon, disse skal vi gi kjente og trygge oppvekstvilkår. Og det du sier om at fedre er viktige, de er enormt viktig. Jeg kunne aldri ha gitt mine barn de min mann gir dem, slik han ikke kunne ha gitt det jeg gir mine barn..

Her er det ikke snakk om barn på barnehjem eller ikke, det er kø for å adoptere både i Norge og andre land. Hvis ikke det hadde vært tilfelle kunne vi jo ha tatt barn til barnehjem i Norge, her ville de ha hatt det bedre enn i de fleste andre land. Men å ta ubegrenset inn bed adoptiv barn kommer aldri myndighetene å gå med på. Ikke det at jeg hadde vært i mot dette da jeg brenner for å hjelpe barn, men det er den sanne virkelighet. Så problemstillingen blir en annen, her er det snakk om homofile skal behandles på lik linje som en mor /far familie når de skal adoptere. Dette er vi uenig om, jeg mener at barn er mest tjent med å få litt fra begge sider av kjønnene, men kan forstå ønske om barn hos homofile. Men hvem skal vi tenke på barna eller de voksnes ønsker. Svaret er lett for meg, barna skal settes først og ikke ønske om barn.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nei nei og atter neeei!!

Folk har jo missforstått heile greiene!!

homofili er helt unormalt! hvem er det som skaper unger her i verden?? jo det skal jeg fortelle dere om dere er helt borte!! det er faktisk mann og kvinne ilag! ikke mann og mann eller dame og dame!!

å da sier det seg selv at det er unormalt at homopar skal få ha unger!

tenk på barna!! hvordan de kommer til å ha det når dem blir tennåringer! de kommer til å bli mobbet, og det er på grunn av at homopar er så egoistiske at de tenker kunn på seg selv!! når barna er bare 2-3 år, da skjønner de så ikke mye av det, men når de blir eldre!!

begynn å tenk da folk!! den tiden vi lever i nå er helt syk spørr du meg!!

verden blir bare mer og mer synnsyk!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig med 14.04.

Det at vi ikke vet konskvensen av dette er at det ikke er et stort antall homofile par med barn og det er ikke forsket på. I de land der det er forsket litt vet man også lite da disse barna ikke har blitt voksen og kan stå for det de mener uten lojalitetsproblem til foreldre. Men det man kan se er at det å bryte med naturen har konsekvenser og det er en del av naturen at det bare er mann og kvinne som kan lage barn og dermed er disse beregnet til å oppdra disse barna i naturens forstand. Noen hevder at dyr utøver homofili, noe jeg er uenig i. Men om det var slik så får ikke disse barn med hverandre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg vet ikke om det går an å være uenig i at dyr lever i homofile parforhold, det er vel en kjennsgjerning, hvis jeg ikke tar helt feil. Mennesket er jo et dyr som er homofile, så hvorfor skulle da ikke andre dyr også være homofile?

 

http://www.nhm.uio.no/againstnature/homodyr.html

 

Hvorfor bryter det med naturen at to menn eller to damer får barn?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fordi at homofili er UNORMALT! Jeg synest veldig synd på dem som er homofile, for de kan jo ikke noe for at de er det, men de kan i det minste la vær å blande unger inn i det. Men jeg skal få en ting klart, og det er at jeg hater ikke homofile, men synst det er en unormal ting og unger skal ikke blandes inn i det. Jeg har en kompis som er homofil, og han har ikke kommet ut av skapet ennå, og skal aldri gjøre det heller. Han hater seg selv nesten, fordi han er homofil, men han synest det er helt unormalt, og han er så flau for han er det. han har sakt at han skulle heller ønske han var død!! så gale er det!! synest skikkeli synd på den gutten hva han gjennomgår.

Verden i dag er så synnsykt sexfixsert at ingenting overrsaker meg lenger for å si det sånn... å at gutter tenner på jenter som har sex, gjør faen ikke saken noe bedre for å si det sånn!!!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er synd på kompisen din som omgås mennesker som deg.

 

Det er synd på barna dine som vokser opp med holdninger som dine (ja, jeg antar det er helt kurant å uttrykke dette, siden du åpenbart mener det samme om mine).

 

Hva gutter som tenner på jenter som har sex har med saken å gjøre må fuglene vite. Hvor gammel er du, fjorten?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ok, så det er unaturlig fordi det er unormalt? right. strålende argumentasjon.

men hvorfor er det unormalt? jeg vil gjerne vite hvorfor og hvordan du definerer homofili som unormalt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke jeg som er oven for, men jeg vil si noe likevel. Det er unormalt pga at to menn og to kvinner ikke kan lage barn. Naturen er slik at det må være to kjønn for å lage et barn. Menneskene har tuklet så mye med naturen at det på mange områder holder på å gå skikkelig galt, og å begynne å gjøre dette også i forhold til barn bør ikke en gang komme på tale. Barn trenger en mor og en far, det er slik naturen er. Noen mener at dyr er homofile, er det noen som har sett at en han hund liker å bli parret av en annen, saken er at dette er underkuelse og hundene kan bli mentalt skadet, derfor skal man aldri la han hunder gjøre dette. I dyreverden er det heller ingen av samme kjønn som får barn, man bør begynne å nærme seg naturen igjen ellers ødelegger man verden av all slags påfunn. Det neste er vel at transer, sekter ol skal adoptere. Si meg er det ingen homofile som tenker på barna og hvordan de får det. Det har ingen valg når de blir hentet ut fra et land, det minste de bør kunne forlange er en mor og en far. Slutt å tenk på dere selv, tenk på barna

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det finnes plenty av eksempler på at homofile dyr har oppdratt dyreunger, men jeg gidder ikke lete dem opp for deg - de hadde en fin utstilling om dette på et av universitetsmuseene i botanisk hage for litt siden, de kan sikkert hjelpe deg om du er spesielt interessert.

 

Det er ingenting i norsk lovgivning som hindrer transer, sektmedlemmer o.l i å adoptere barn.

 

Ingen barn velger foreldrene sine, enten de adopteres eller fødes.

 

Selvsagt tenker også homofile foreldre på om barna har det fint. Hva trodde du, at vi lager unger for å ha noen å plage?

 

Idiot.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

wow, takk for naturfagsoppfriskningen, JEG HADDE FAKTISK GLEMT AT TO AV SAMME KJØNN IKKE KAN FÅ BARN SAMMEN.

jeg antok, tydeligvis feilaktig, at de fleste av oss skjønner at det ikke funker. men, da var det oppklart.

 

hvis ditt sterke ønske om at vi skal vende tilbake til naturen igjen, blir oppfylt, så skal du se at du nok får deg et par overraskelser. de 2,4 barna og rekkehuset er ikke nødvendigvis det mest naturlige for de fleste av oss, for å si det sånn.

 

og dette:

 

"Noen mener at dyr er homofile, er det noen som har sett at en han hund liker å bli parret av en annen, saken er at dette er underkuelse og hundene kan bli mentalt skadet, derfor skal man aldri la han hunder gjøre dette."

 

kanskje ikke ditt beste øyeblikk? det sier en del om deg at du faktisk tror at alt homofile dyr eller mennesker gjør, er å ta hverandre bakfra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

He he hundene har ikke flere stillinger i akten, trodde du visste det.

 

Alle kan bygge hus, men bare mann og kvinne kan få barn, trodde du så forskjellen på dette. Hvor skal grensen gå?. Skal transer også adoptere? Når etterhvert mennesker lærer å bruke prevansjon, hvem skal da føde barn til dere? Tror du noen barn ville selv ønske å leve uten en mor eller far hvis de i utgangspunktet kunne velge og de var nok stor til å ta et valg? Jeg tror ikke det, jeg har selv vært barn og ville aldri ha tatt et slik valg. Betyr det ikke noe hva barn mener eller føler?Verden er på tur å nå et punkt der det ikke lenger er granser for eksprimitering, nå står våre barn for tur, håper at dette ikke skjer for da har vi gått over en grense, grensen for respekt for barn og deres rettigheter for å få en mor og en far når de blir tatt fra sitt hjemland. Prøv å tenk på noe annet enn deg selv, barnet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen barn kan velge foreldre, men de fleste lever med en mor og en far. Når det er adopsjon er det staten som bestemmer, og staten må komme til forstand, ser jo hvilke holdninger du har barna blir et møbel ikke et menneske. Jeg mener at det skal være kjempe strenge krav til å adoptere, disse barna har hatt det tøft nok som det er. Et krav skal være en mor og en far. Tror ikke på det du skriver om dyr i hvertfall ikke at moren ikke er til stede. Men når det er sakt så er vi mennesker tenkende skapninger og kan ta valg og ikke gå etter instinkter og egoisme. Barna er det kjæreste denne jord har og de fortjener en far og en mor. De fortjener også å få vite om sin opprinnelse. Ser at du ikke tenker barns rettigheter og beste, men det er bra at andre gjør det. Hva tror du ville ha skjedd med et barn sammen med transer og ikke minst i en sekt, dette har man sett mange ganger og mange har fått varige men. Det er jo helt hjerterått at mennesker tenker på denne måten, ikke rart at det blir stadig flere barn med psykiske problemer i verdens rikeste land. Vi må få mer moral inn i dette landet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

JA!!! På linje med heterofile...altså om de har stabil inntekt og er skikket til å ta seg av barn :-) Det er da tross alt 2007, på tide å komme seg ut av middelalderen syns nå jeg da...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Resten av innlegget ditt har jeg besvart ørti ganger og det siver visst ikke inn, men as for "hva tror du ville ha skjedd med et barn sammen med transer og ikke minst i en sekt?", så antar jeg at barnet i en sekt vil bli oppdratt som sektmedlem - men det betyr da ikke at Vebjørn Selbekk ikke ville blitt ansett som skikket til å adoptere barn.

 

Hva som ville skjedd med et barn sammen med transer? Ingenting spesielt. Mine barn omgår flere transkjønnede og noen transvestitter med jevne mellomrom, og ser ikke ut til å lide overlast av det.

 

Det interessante er vel i grunn hva fordommene dine forteller deg at de ville bli utsatt for av grusomheter.

 

Som sagt er det revnende likegyldig hva vi måtte mene: Norsk lov tillater adopsjon til transer og norsk lov tillater adopsjon til sektmedlemmer. Per i dag, ja.

 

Moralen din kan du forøvrig stappe godt opp der solen skinner og la oss andre være i fred for.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...