Gjest Skrevet 28. august 2007 #1 Skrevet 28. august 2007 Vi har fått utrolig mange flotte klær i gave. De fleste i størrelse 62, så vi har ikke begynt å bruke dem før nå. Men det er så mange som har gitt sett som består av bukse og genser. Jeg synes det er utrolig upraktisk til en så liten unge? (Til nå har vi stort sett brukt body med bukse over) Til de nevnte settene må man vel ha en body under, og genseren dras jo opp hver gang han løftes. Det merkelige er at vi har fått dette også fra folk som selv har små barn, så de må jo ha likt å ha det på egne unger. Hva mener dere om slike klær, er det noe jeg ikke har skjønt?
Gjest Skrevet 28. august 2007 #2 Skrevet 28. august 2007 Hihi, veldig upraktisk. De husker sikkert ikke selv at det skled opp hele tiden (eller kanskje du blir offer for at de skal ta igjen for de som gav de sånne klær:)) Du kan jo kanskje nevne at dere liker bodyer best om noen spør. Ellers blir gensere og tskjorter mye mer brukbare når barna kan sitte og krabbe:)
mimmi`80 - 07 & 09 Skrevet 28. august 2007 #3 Skrevet 28. august 2007 enig der, utrolig upraktisk. Junior er nå akkurat begynt å vokse inn i 74 og vi har akkurat begynt med gensere. Ellers har vi brukt body og bukse som deg. Vi bruker en del vest vi da, når han ligger på gulvet. På den måten blir det ikke såååå varmt, samtidig som det varmer mot gulvet
Anonym bruker Skrevet 28. august 2007 #5 Skrevet 28. august 2007 Helt enig. Vi har også fått noen sett med genser og bukse, til så liten baby. Vi har også fått dongeribukser, og en annen bukse i "hardt" stoff. Synes det virker ubehagelig for en så liten baby å ha på klær med stivt stoff, med tykke og harde sømmer.. Skjønner ikke vitsen med det, babyer er vel like fine og "tøffe" med myke joggebukser?
Gjest Skrevet 28. august 2007 #6 Skrevet 28. august 2007 De blir dratt opp hver gang man løfter babyen da..
Willy Wonka Skrevet 28. august 2007 #7 Skrevet 28. august 2007 Enig... Da venninna mi reiste hjem fra sykehuset med sin fortidligfødte gutt, var han kledd i dongri bukse og fotballjakke. Buksa så stiv som papp spør du meg. Skjønner ikke at folk vil la de være babyer den korte tiden de er babyer. Hvertfall så det helt teit ut da hun kom med en baby på 45 cm kledd som en tenåring....
Anonym bruker Skrevet 28. august 2007 #8 Skrevet 28. august 2007 Vi fikk ei lita tulle denne gangen vi, og gjett hva som drøsser inn da:) OLAKJOLER!!!! Snakk om upraktisk og ukomfortabelt for ei bittelita tulle! Jeg liker best å kle barna i behagelige og søte klær jeg. Body og bukse er helt topp:)
plutseligbolle Skrevet 28. august 2007 #9 Skrevet 28. august 2007 Ja huff, vi har fått SÅ mange klær og nesten ingen er brukende til noe. Vi bruker veldig mye ull, og har fått en hel drøss med bomullsbodyer. Noen fikk vi brukt i sommer men nå om høsten skjønner jeg ikke helt vitsen med dem. Har også fått en del upraktiske kjoler (de sklir også opp med en gang) og gensre ja. Men t-skjorter kan det være fint å bruke utenpå bodyen, hvis man har en bukse med strikk i livet. For å variere litt. Folk liker å se på og kjøpe babyklær har jeg inntrykk av. Og da kjøper de jo det som ser søtt ut. Og glemmer at personen som skal ha det på bruker bleie og er 56 cm lang og ligger eller blir båret dagen lang.
veslepia Skrevet 28. august 2007 #10 Skrevet 28. august 2007 Enig der, men nå har det begynt å bli såpass kjølig at vi har genser på utenpå body. Da er det praktisk :-) Et annet upraktisk plagg er jakke med hette! Hvorfor skal de lage hetter på omtrent alle jakker til de små. Klumpete og felt når de ligger i vognen, hvor skal hetten ligge? Og enda verre når de skal i bilstolen. Jeg stemmer for babyjakker uten hette..........
MyB@by <3 Skrevet 28. august 2007 #11 Skrevet 28. august 2007 Er så enig... gensere er noe av det mest irriterende jeg har på lillegutt.. den blir jo dratt opp under armene hele tiden. Og for ikke å snakke om bukser uten ben, eller som er løse i strikket i bunn.... sokkene heneger jo ikke på de tynne små leggene... er utrolig mye upraktiske babyklær.... hvor er sparkebuksene spør jeg....???????? det må man leite lenge etter nå... body med sparkebukse over GENIALT spør du meg, men det er jo ikke til å få kjøpt...
Diva Muffin Skrevet 28. august 2007 #12 Skrevet 28. august 2007 De eneste genserene vi bruker er de som er like tynne som bodyer. Alt annet blir bare klumpete. Vi har også masse kjoler som aldri har blitt brukt, og strømpebukser med fot plages jeg litt med.. Det er h&m-strømpebukse, så den er vel laget for anorektiske babyer. Jakker der glidelåsen bukler seg og i tillegg er hette på.. Det er kanskje utakknemlig å si det, men den eneste som ga oss praktiske klær var venninnene mine med forholdsvis små barn selv. Ellers har det blitt en del bodyer med krage eller knapping i nakken og jeans. Og et rosa sett i velour, med volanger langs kantene.. *grøss* En ting jeg synes er kjipt er at det ikke er mulig å få tak i bodyer med knepping i sidene for ei som bruker 68/74
Anonym bruker Skrevet 28. august 2007 #13 Skrevet 28. august 2007 Vi har også fått flere olakjoler med store metallspenner. Et totalt ubrukelig plagg til små babyer!!!!!
Anonym bruker Skrevet 28. august 2007 #14 Skrevet 28. august 2007 og for ikke å snakke om luer uten knyting...
Alba44 Skrevet 28. august 2007 #15 Skrevet 28. august 2007 Jeg syns gensere er veldig upraktiske som bare sklir opp når man løfter babyene. Mye bedre med body og bukse. Og dresser liker jeg absolutt best de uten fot slik at sokker kan brukes. Virker som lillegutt får litt hetta noen ganger dresser med fot også. Trekker føttene til seg slik at han blir liggende i en "sovepose". Syns også noen bukser er altfor stive. Plagg til små barn skal da være myke og behagelige!
En liten mamma Skrevet 28. august 2007 #16 Skrevet 28. august 2007 Er uenig faktisk! Vi bruker ofte genser på tulla vår. Bukse, body og genser over. Har hatt genser-pause nå på sommeren da, men nå som det blir kjøligere begynner vi å bruke genser igjen. Syns det er fint, ho er passe varm og det er lett for henne å bevege seg.
mayaya Skrevet 28. august 2007 #17 Skrevet 28. august 2007 Vi må være kjemperare. Vi bruker bukse og skjorte/genser stadig vekk. Og lue uten knyting liker vi best. Og ull har vi ikke (hadde noe i mindre, men det ble aldri brukt.). Kommer til å kjøpe litt ull til vinteren, men kun når det erkaldt. Ellers bruker vi ren bomull. Ungen vår er str 62, snart 68 nå.
Koala *g07* Skrevet 28. august 2007 #18 Skrevet 28. august 2007 hehe har brukt bukse og gensere/ skjorter, med singletbodyer under jeg. Synes det ikke er noe upraktisk, selv om de kan skli opp når man løfter opp babyen. Det samme skjer jo med jakker også. Men er jo bare å trekke dem ned igjen.
Solskinnsdag Skrevet 28. august 2007 #19 Skrevet 28. august 2007 Når jeg har sett med genser til til snuppa så har jeg på henne en kortermet body under, funker helt supert det synest jeg vertfall. :-)
Anonym bruker Skrevet 28. august 2007 #20 Skrevet 28. august 2007 He he jeg er faktisk helt uenig med dere jeg, er jo så gøy at det er så mye fint til babyer! Vi har også fått masse olakjoler men alle er mye og tynne i stoffet og med mykt fõr:) Synes ikke det er noe problem at genserne glir ned og sokker finnes det jo så mange fine med litt strammere strikk rundt ankele sånn at de ikke sklir ned. Koooooser meg med å pynte jenta mi jeg!
Mammaja 120107 Skrevet 28. august 2007 #22 Skrevet 28. august 2007 Jeg var på en av det store kjedene like før fødselen i januar for å bytte en del klær vi hadde fått som jeg visste vi ikke kom til å bruke. Men jeg sleit litt med å finne noe å bytte i. Det var noe "feil" på de fleste plaggene, det var nesten bare sett med bukse/genser, tykke sømmer, stive materialer. NÅ MÅ VI VISE VÅR FORBRUKERMAKT OG IKKE KJØPE DISSE KLÆRENE. Har du fått slike upraktiske klær, bytt dem, så butikkene blir sittende på de. Først da vil de ta inn gode babyklær. Fortell dine gravide venninner om hvilke klær som egner seg til baby.
mayaya Skrevet 28. august 2007 #23 Skrevet 28. august 2007 Forresten, jeg kom på to ting som jeg unngår, og det er jakker med hette og bukser/dresser med fot.
Anonym bruker Skrevet 28. august 2007 #24 Skrevet 28. august 2007 Synes det er masse myke fine og tøffe klær der ute jeg, ikke bare de dritkjedelige sparkebuksene. De med for er bare helt håpløse!!!!! Og ikke minst kjipe. Babyer må få være fine de og vel:)
Anonym bruker Skrevet 28. august 2007 #25 Skrevet 28. august 2007 Jeg må også være rar...vi bruker: - ikke ull før KULDA trer på - elsker bomull - kortermet body er gull - bukser og gensere utenpå er enda mer gull - bukser med sømmer....nei, de liker vi ikke - liker joggings Ellers har vi fått en del babytøy fra USA....masse myke, gode sparkebukser....deilig.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå