Gå til innhold

Når begynner/begynte dere å bruke gravidklær?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er førstegangs og 13+3. Synes at magen har blåst seg veldig opp de siste ukene. Bruker fortsatt mine vanlige klær, da jeg synes det er litt tidlig å begynne å bruke gravidklær ( har jo ikke sagt det til annet enn de helt nærmeste ennå ). Klærne mine har blitt trangere, og er ikke noe særlig behagelige å sitte lenge i lenger.

Skrevet

Jeg begynte vel da jeg var ca 15 uker tror jeg.

Skikkelig godt å få på seg bukser som ikke strammer!

Skrevet

Jeg fikk også mage veldig tidlig, men brukte mine vanlige klær. De var ubehagelige, men jeg ville ikke begynne med gravidklær så tidlig. Men så kom jeg over gravidbukser på salg (da var jeg i uke 14). Kjøpte et par og prøvde dem på når jeg kom hjem. Definitivt myyyye bedre! Etter det har mine vanlige bukser blitt liggende i skapet.=)

Skrevet

Mange gravidbukser i dag som har eit ganske normalt snitt, så då ser det ikkje så mykje ut som om ein går i gravidkle. Start med det når du sjølv føler for det. Ingenting som heiter for tidleg:) Og tenk kor deilig å sitte uten at det strammar over magen:)

Skrevet

Hei...

fikk min første mamma bukse av foreldrene mine,det var da jeg var ca 11uker,,, men nå vises det at jeg venter barn...Har ikke termin før 28 februar,og tiden går så seint syns jeg..Dette er jo så spennende og nytt at jeg klarer så vidt å vente..Skal på mitt første ultralyd 6 sept..Så det gleder vi oss til...

Skrevet

Jeg er i uke 15. Bruker vanlige bukser med glidelåsen åpen. Setter strikk i knappehullet og hekter strikken på knappen. Det er jo nok av fine labge topper å ha over. Det funker vel en liten stund til før jeg må over i mammabuksene.

Skrevet

gjorde det samme som piczo i forrige graviditet, men i denne syns jeg det var ubehagelig med strikken som gnagde i magen. Dermed kjøpte jeg meg en mamma-joggebukse på h&m, ser ikke ut som en joggebukse, men er kjempegod å ha på seg. Beste av alt er at den kostet bare 149 kr, så jeg endte opp med å kjøpe meg en til jeg:9

Skrevet

glemte å svare på spm til Hi :) Begynte med mammabukser i uke 14.

Skrevet

er i uke 27 og er ikke begynnt med mammaklær ennda=)

men skal innrømme at di fleste dongeri buksene er lagt vekk, blir mere stretch og myke bukser nå framover=)

Skrevet

Jeg begynte å gå med bukseknappen oppe i uke 19 var det vel, og kjøpte meg min første mamma bukse i forrige uke (uke 22). Utrolig behagelig bukse jeg har fått tak i! :-)

Over så bruker jeg bare mine vanlige topper, de fleste er litt løre i A form, så det funker fint for gravid magen! :)

Skrevet

har brukt mest vanlige klær gjennom hele svangerskapet.. (sniker meg inn fra 3.trimester) hehe.. har ett par mamma bukser, men synes ikke de er noe gode i grunn.. genser og topper bruker jeg som normalt.. kjøp heller vanlige klær, i ett nummer større.. har en vanlig dongeribukse, som er kjempe behagelig :)

Skrevet

ok....det er kanskje ikke dumt å bruke vanlige klær bare en størrelse større, men jeg er litt redd at buksene da blir veldig vide i beina

Skrevet

hos meg sitter de fint i beina hvertfall.. eneste er at de er løsere akkurat rundt livet :)

Skrevet

Bruker ikke mammaklær, men joggebukser :P Det begynte jeg vel med rundt uke 16. Buksene begynte å bli veldig stramme og ubehagelige å ha på som du sier.

Skrevet

Jeg begynte med mammaklær i uke 16. Det var deilig å få på seg noe som ikke strammet over magen. H&M har bra utvalg av alle typer mammaklær for en rimelig penge.

Skrevet

Jeg er 20 uker på vei, og har ikke begynt med mamma-klær... jeg er så lita enda, og får vel aldri mage heller ser det ut til...

Skrevet

Jeg syntes buksene begynte å stramme rundt uke 13-14... så da gikk jeg over til joggebukser først og fremst... gravidebukser (med stoff over magen) og lengre gensere begynte jeg å bruke i uke 16-17

Skrevet

Jeg har også kjøpt joggebuksen på H&M til 149, kjempegod å ha på seg og ser ikke ut som mammabukse.

Kjøpte en i S og en i M.

Kjøpte også mamma t-shirt på H&M, sorte, 4 stk så jeg har på jobben. Disse er kjempe behagelige å gå med.

Var 12 uker da jeg kjøpte dette, er nå i uke 16.

Liker å vise at jeg har fått mage :-D så stolt. Har fått en ordentlig liten ( stor) kulemage nå. Samboer er så stolt av magen min, ser han lyser opp når han ser meg.

Deilig å være gravid

Skrevet

er i uke 11 jeg...bruker bare mamma bukser...

Skrevet

Jeg er 14 uker avgåre i svangerskapet å har brukt mamma klær i de siste 4 ukene. jeg orker ikke å gå i ubehagelige klær. Skal en være gravid må en også ha det behagelig. Da kan en også stolt vise fram den flotte magen.

Skrevet

Jeg begynte å bruke noen mammaklær i uke 15-16. Har en søster som fikk baby i juni, så jeg arvet mye av henne. Bruker fremdeles noen av mine bukser med strikk. Liker ikke joggebukser, og synes at mammabuksene man får på H&M ser bedre ut på. Må jo ha se ordenltlig ut på jobben.

Skrevet

Godt igang her. Fikk klær jeg bestilte på nett (bloomingmarvellous.com) i går, de var kjempefine. Litt store i størrelsen, men man vokser jo litt om dagen.. Heller det enn å gå med klær som strammer og er vonde. Og de ser jo ut som vanlige bukser også, særlig med en litt lang genser/tunika over.

Veldig fornøyd med å kunne dra på meg mammaklærne, jeg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...