Gå til innhold

Hvordan vet dere at livmoren

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

hvis du trykker en finger ned i navlen din, vil du kjenne at musklene under har begynt å dele seg for å gi plass til den vokende spiren. der inne mellom musklene vil du kunne kjenne livmoren etter hvert som den kommer på plass :)

Akkurat dette med lege-stetoskop vet jeg ikke, men skulle gjerne visst det selv :) Har et stetoskop på jobben, men har ikke prøvd det enda...

Jeg har kjent livmoren litt nedenfor navlen siden uke 14 da jeg var hos legen og hun viste meg hvordan jeg skulle finne den. Om du tar hendene og drar nedover magen, så vil du kjenne en hard kant. På meg er det noen cm under navlen.

Jeg har en babywatcher, et ultralydapparat som en kan høre hjertelyden med.

Annonse

Jeg kjenner den best på kvelden når jeg ligger på ryggen i sengen. Det kjennes egentlig ut som en bruskkant i magen En litt hard kant. Vanskelig å forklare. :) Min er litt på venstre side, litt under navlen.

Om du har helsekortet så kan du jo se på symfysemål tabellen og se sånn ca hvor mange cm den skal ligge over skambenet i den uken du er i, så kan du jo måle og se om du finner den da..?

Jeg kjøpte babywatcheren brukt av ei på BIM, men vet de selger den på flere utenlandske nettsider. Eller så kan du gjøre som meg og legge ut et innlegg på skravle der du spør om noen skal selge sin babywatcher. Er visst mye etterspørsel etter en slik har jeg skjønt :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...