Gå til innhold

Hm lurer på om lillegutt bare må få en lur på dagen jeg..??


shanty73

Anbefalte innlegg

.. Han er nemlig et lite troll en ca en time og to hver natt.. Og jeg har ikke planer om å slutte å sobe om natten igjen.. (nettopp begynt jo..)Hva gjør deres??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja vi har prøvd noen dager og det har funket.. men når fomiddags luren har blitt vel kort har vi prøvd å la han få en liten lur på etterm. , men nå er det slutt på det ..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan være litt vanskelig den overgangen fra to til en lurer. De er liksom litt for lite trøtte for to og litt for mye for en lur.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har vi endelig kommet skikkelig inn i kun en lur om dagen rytmen.. Har tatt litt tid, begynte vel for halvannen mnd siden. Nå er det opp i 7-8 tiden, en times lur fra kl 12 ca (noen ganger kanskje to timer) og så er det leggetid mellom 19-20. Det funker kjempe bra her, for endelig er hun mulig å legge uten å bruke mange timer på kvelden... Jeg har tidligere måttet bruke 1 -1 1/2 time på legging (pappa bare 30 min). Nå sovner hun oftere og oftere på 15 min selv med meg! JUHU!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Troll har vi også.... vet ikke hva det vil si å sove om natta... Eller i natt sov han faktisk fra 8-6 har ikke skjedd noen gang... Er vel litt for tidlig å håpe på noe, men x jo fingrene da. Oscar sover to runder om dagen, men når han kommer i gang med barnehage for fult blir det å prøve 1 gang om dagen. Problemet har vært at han er så veldig trøtt i 8-9 tiden på morran og da sovner han nesten sittende, dette siden han ikke sover om natta og tar morning kl. 5. Blir da veldig lenge til kvelden så foreløpig er det ikke aktuelt med 1 soveøkt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Amalie Louise sover fortsatt to ganger om dagen, selv om hun sover hele natten. Har egentlig alltid hatt stort søvn behov tror jeg. Men tar igjen desto mer når hun er våken da :-)

 

Hun sover ett par timer fra kl. 10 og en time igjen (ca.) fra kl. 16. På tirsdag lot barnepiken henne sove fra kl. 15 til kl. 19! Gjett om vi hadde en blid jente fra kl. 24 til 03 på natta. Klatret rundt omkring, klappet i hendene, pratet i ett kjør og hadde det helt topp. Bare litt feil tid på døgnet. Må ta en prat med barnepiken tror jeg, det ble litt sent hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her råder det litt kaos med søvn på dagen...

Ho er begynt sove fra klokken åtte om kvelden til mellom sju og åtte om morningen.. Må inn og gi smokk men prøver unngå noe mer...

Ho klarer ikkje finne ut om ho skal sove 1, 2 eller 3 ganger om dagen... Håper det roer seg og ho finn et system...

Litt mye trilling ute om dagen for å si det slik..

Men men... slik er det vel bare...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Minsten her har akkurat begynt i bhg, og i forbindelse med det, har han sluttet med to sovinger på dag og sover nå kun en gang. Men han er noe sur på ettermiddag og kveld og trenger en viss aktivisering for å holde seg våken hele kvelden. Men det går greit og han sover bedre på natta! Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sånn er lillemor også. Har akkurat begynt i barnehagen, sover en gang i ca to timer fra 12-14. Når jeg kommer hjem fra jobb ca kl 16:30 er hun litt blid, for så å bli grinete.... hun sover hele natta da, men føler jeg får sett henne så lite!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gutten min er drøye året, men har sovet 1 lur på dagen lenge.

Nå er denne luren som regel på minst 2,5 timer med en variasjon fra 2-4 timer.

Han har i hele sommer sovet fra 21-8/8.30, men rett ved 1 årsdagen så MÅTTE han plutselig i sen g19.00 Så trøtt

 

Så nå ser dagene slik ut

Natt: 19-08 (07.30-08.30)

Lur 12-15 +/-

 

Han er lett å legge og sovner greit på dagen, men triller ofte en tur.

 

Har tenkt på å øve på å sove på dagen uten trilletur ..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...