Gå til innhold

Jeg har ikke fødselsangst - jeg har Haukelandangst...

Anbefalte innlegg

Sitter her og leser om keisersnitt siden det kanskje er aktuelt for meg pga tverrleie. Skal på endelig kontroll på Haukeland i neste uke, for å se om hun fremdeles ligger i tverrleie. Hvis hun gjør det blir det etter hva jeg har lest meg frem til uansett keisersnitt.

Men nå leser jeg jo alt folk skriver her inne om Haukeland sykehus, at folk blir nektet keisersnitt for alt mulig rart. Og nå får jeg helt panikken. hva hvis de nekter meg også keisersnitt da? Skal jeg liksom føde en baby som ligger med skulder/side nedover? Det er jo helt forbanna umulig, da må hun jo brette seg i to...

Eller hva hvis de sier de skal prøve å snu henne?

Har hørt så mye skrekkhistorier om snuing av babyer i tverrleie, og har ikke noe lyst til at de prøver det.

Eller hva hvis de ikke vet hva de holder på med i det hele tatt, og påstår at hun ligger i seteleie/hodeleie og dette ikke stemmer? Og det under fødselen viser seg at JODA hun ligger fremdeles i tverrleie...

Tør ikke stole på dem i det hele tatt jeg, og håper plutselig at det blir keisersnitt uansett, vet ikke om jeg tør stole på dem når det gjelder en vaginal fødsel engang jeg =(

Noen som har fått innvilget/avslått keisersnitt på haukeland? hva var grunnen til at du ønsket keisersnitt og hva var evt begrunnelsen til avslaget?

uff, blir så redd nå =(

Fortsetter under...

hei

tror ikke du skal bekymre deg. Man maa gjerne foede ved seteleie paa KK, men ikke ved tverrleie.

De kommer til aa bekrefte leiet ved UL saa de har ikke mulighet til aa ta feil :)

Snuing kan vaere en mulighet, det samme kan akkupunktur. Men det bestemmer du selv om ingen kan tvinge deg til det .

Det kan alikevel vaere verdt aa proeve det. For mange fungerer det jo fint :)

Naar det gjelder vanlig foedsel er de jo en av de store saa det kommer til aa ga kjepe flott hvis det blir et alternativ. Du maa huske at det er ofte skrekkhistoriene som kommer frem her og ikke alle de gode opplevelsene.

Lykke til !!!

Du får ha Voss som en nødløsning for med Haukeland kan man ærlig talt ikke vite sikkert hva de finner på.Men trøst deg med at det er fritt sykehusvalg og du kan be fastlegen søke deg til Voss dersom problemer.Der ffår de fleste innvilget ks.

Lykke til

Klart du ikke kan føde vaginalt dersom barnet ligger i tverrleie.

Det er enkelt å fastslå dette ved en UL.

De kan ikke tvinge deg til å forsøke snuing.

Haukeland innvilger ikke planlagt KS utenom når det er FYSISK medisinsk grunn til det (helt vanvittig...!!), og det har du jo dersom barnet ligger i tverrleie.

Lykke til :-)

Takk for svar, ble mye mer beroliget nå...

Men hvis jeg da får ultralyd til uken, f.eks når jeg er 37+2, hvor lenge etter får jeg keisersnittet da? En uke eller to etter? Eller gjør de det fortest mulig? Og hva skjer hvis jeg kommer inn for å ta keisersnittet og det viser seg at hun har snudd seg til hodeleie? Blir det vaginalt isteden? For det kan jo da hende hun går tilbake til tverrleie igjen... uff, blir så nervøs jeg. hvis hun snur seg med hodet ned vil jeg at det skal feste seg også så jeg slipper å gå rundt å lure...

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...